Vauva mukaan kauppaan??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Angel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Angel

Jäsen
23.01.2005
615
0
16
Milloin teidän mielestänne uskaltaa ottaa vauvan mukaa ruokakauppaan?
Poika syntyi rv 34, eli on keskonen...mutta ollut terve heti alusta alkaen.

On nyt kuukauden ikäinen ja painoa kertynyt n. 2500g.

Sairaalasta sanottiin vain että käyttäkää omaa järkeä, siinä että milloin päästätte vieraita kotiin tai käytte ihmistenilmoilla.

Haluaisin teiltä myös mielipiteitä ja jos täällä on muita keskosten vanhempia, niin heiltä tietty erityisesti kaipaisin kokemuksia?

Kiitos vastanneille :flower:

pöpöjä jos pelkäät niin niitä saat vaikka postin mukana. Kaupoissa on aika kylmä, et varaa vaikka peitettä mukaan ettei tule pienelle vilu. Muuten en näe mitään syytä miksei lasta voisi kauppaan viedä.

kyllä minä jo kävisin kaupassa. kun on terve ja ei ole kun kolme viikkoa alle ns. täyden ajan syntynyt =)

ja vieraitakin voi ottaa varmasti jo vastaan. itsellä ei ole keskosena syntynyt mutta pienikokoinen tyllerö kuitenkin oli syntyessään. ja oli alle kuukauden ikäinen kun meillä kävi vieraita. ja tais olla parisen viikkoa kun käytiin ekan kerran kaupassa :D

kauppaan vaan, eihän sitä nälkään kande kuolla ja mielenterveydellesi tekee hyvää käydä vaikka vain marketissa. kuten jo joku sanoikin, ilmastointi vetää kylmäaltaiden vierustat aika kalseaksi.

no itekkin oon sitä mieltä etten olisi keskosta ihan ekoilla viikoilla vieny kauppaan tms paikkoihin mistä niitä pöpöjä tulee enmepikin kuin siitä kotiin tulevasta postista mutta ei sitä ny voi montaa kuukauttakaan ilman kaupassa käyntiä olla tai että aina pitää sumplia että kuka menee kauppaan ja koska.
mun mielestä ap vois jo mennä kauppaan mutta laittaa vaatetta tosiaan pienelle päälle kun varsinki kylmä puoli on niin kylmä etten oikein tota meiänkään pientä tykkää siellä kauaa pitää vaikka onki normi viikoilla syntyny 1.5kk

Vauvahan on aika suojassa omassa turvakaukalossaan. Meillä ainakin käytettiin turvakaukaloa kärryn lastenistuinosan päällä. En olisi kyllä siihen "yleiseen" istuimeen laittanut ihan pienenä.

Me käytiin 2,5 kiloisen kanssa kanssa heti kun kotiin päästiin sairaalasta. Eipä siinä auttanut kuin käydä kaupassa tulomatkalla kun ei kotona ollu mitään sapuskaa tmv. itelle. Päästiin kotiin kun vauva oli 5vrk. Käytiin lähikaupassa jouluruuhkassa...

Alkuperäinen kirjoittaja triplamama:
kauppaan vaan, eihän sitä nälkään kande kuolla ja mielenterveydellesi tekee hyvää käydä vaikka vain marketissa. kuten jo joku sanoikin, ilmastointi vetää kylmäaltaiden vierustat aika kalseaksi.

Juu...siis kyllähän mä kaupassa olen käynyt, mutta toistaiseksi mies on odottanut lasten kanssa autossa, mulla kun ei ole ajokorttia, niin ei yksin pääse käväsemään.
:D

Yhteistyössä