Vauva mummun kans ja äiti jatkamaan opiskeluja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "piipa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"piipa"

Vieras
Vähä raflaava otsikko, mutta kysysin teijän mielipidettä tähän. Ajatus on siis se, että lähtisin jaktamaan syksyllä opintojani, joita olisi 3:na päivänä viikossa. Vauva olisi tuolloin 7 kuukautta ja mietimme mahdollisuutta, että tulisiko lähellä asuva lapsille hyvin tuttu ja läheinen äitini hoitamaan vauvaa sekä isompaa lastamme aina noina opiskelupäivinä. Hoitotunteja kertyisi noina päivinä n.5. Aiheuttaisinko vauvalle joitain kauheita traumoja ja kiintymyssuhdeongelmia tämmösellä ratkaisulla? Imetyskin mietityttää, mutta voihan sitä pumpata vaikka maitoa aterioita varten. Äidilleni tämä olisi ihan mukava homma :)

Itse ajattelisin, että kuinka hyvin itse jaksaisin opiskelua, arjen pyöritystä, mahdollisia rikkonaisia öitä(lapset valvottaa toisinaan..) opiskelumenestystä, toimeentuloa, lasten kanssa olemista.. Eikö opiskelua voi siirtää vaikka yhdellä vuodella? Lapset ovat kuitenkin niin pieniä vain hetken :).

Ei aiheuta traumoja. Eikä noin iso välttämättä tarvitse paljonkaan maitoa sen 5 tunnin aikana, kun imetät aina juuri ennen lähtöä.

Jos itse jaksat niin muita ongelmia en tuossa kuviossa näkisi.

Onnea opiskeluun =)

Mul jäi koulu kesken kun poika syntyi vähän liian aikaisen. Palasin hoitamaan (AMK) opinnot loppuun kun poika oli reilu 4 kk ja häntä hoiti ne päivät kun olin koululla mun faija. Kaikki meni tosi hyvin ja valmistuin kun poika oli 1-v jonka jälkeen olin hänen kanssaan pari vuotta himassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kylmäkkö;28602605:
Itse ajattelisin, että kuinka hyvin itse jaksaisin opiskelua, arjen pyöritystä, mahdollisia rikkonaisia öitä(lapset valvottaa toisinaan..) opiskelumenestystä, toimeentuloa, lasten kanssa olemista.. Eikö opiskelua voi siirtää vaikka yhdellä vuodella? Lapset ovat kuitenkin niin pieniä vain hetken :).

Olen joutunut pitkittämään opintojani jo aiemminkin nyt on olo, että sais nyt vaan rysähytettyä ne loppuun pikasesti nii ois "vapaa". Ainakin nyt olen lasten kanssa ihan jaksanut olla, kun olen kotona tehnyt muutamia opintopisteitä. Ja arvosanatkin olleet ihan hyviä 4-5 (AMK). Kaipaankin jo vähän opiskelemaan, ihan vastapainona perhe-elämälle :)

Yhteistyössä