V
Vieras
Vieras
Nyt kaivattaisiin vinkkejä pian 2 kk ikäisen vauvan nukkumiseen. Tähän asti vauva on nukkunut yöt vieressäni, mutta nyt olemme laittaneet hänelle pinnasängyn sivuvaunuksi oman sänkymme viereen, ja tarkoitus tietysti olisi, että vauva nukkuisi siinä. Imetän vauvan vieressäni, ja usein sekä vauva että minä nukahdamme siihen. Kun herään esim. noin tunnin päästä ja siirrän vauvan pinnikseen, havahtuu hän sen verran, että alkaa ilmeisesti "etsiä" minua pinnasängystään: vauva äheltää itseään kohti pinnasängyn seinää kohti ja siinä touhussa lopulta herää itkemään. Imiessään ja vieressä nukkuessaan vauva on aivan kiinni minussa, joten varmasti se pinnis tuntuu autiolta ja viileältä, kun siirrän hänet lämpimästä kainalostani pois.
Olisiko teillä vinkkejä, miten saisin vauvan jatkamaan uniaan pinniksessä? Jos vauva nukkuu koko yön vieressäni, minä en saa oikein kunnolla nukuttua. Vauva tosin viihtyisi kainalossa läpi yön, mutta kyllähän äidinkin pitäisi saada nukuttua edes vähän...
Olisiko teillä vinkkejä, miten saisin vauvan jatkamaan uniaan pinniksessä? Jos vauva nukkuu koko yön vieressäni, minä en saa oikein kunnolla nukuttua. Vauva tosin viihtyisi kainalossa läpi yön, mutta kyllähän äidinkin pitäisi saada nukuttua edes vähän...