Vauva nyt 10pv...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "TeeTee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="TeeTee";26531001]Juu,kahdesta viikosta olen itsekin kuullut,mutta neuvolan terkka sanoi 10pvän iästä aikaisintaan.. ois niin ihana ilma että tahtoisin jo ulos vaunuilemaan.[/QUOTE]

no jos neuvolantäti on sanonut sen 10 päivää niin eikös se passaa sitten jo tänään?

[QUOTE="maria";26531017]8v,7v ja 3v sitten 2viikon ikä on ollut se raja.[/QUOTE]

joo, niin ne ajat muuttuu ;) mun kuopus syntyi helmikuun puolessa välissä, oli normipainoinen ja yliaikainen ja sain jopa synnäriltä "kehoituksen" ulkoiluun viikon ikäisen kanssa, jos sää sallii.

[QUOTE="maria";26531017]8v,7v ja 3v sitten 2viikon ikä on ollut se raja.[/QUOTE]

Höpönlöpö.Minulla 6v,joka syntyi toukokuun alussa,ei rajoituksia,heti sai ulkoilla.Syyskuussa syntynyt,nyt 4v,ei rajoituksia.Marraskuussa 1,5v sitten syntyneen kanssa odotin noin viikon ennen ulos menoa.

Talvella 2005 sanottiin, että odota että nuo -15 asteen pakkaset menee ohi, sitten voitte ulkoilla. Kesästä mäkään en ole kuullut mitään rajoituksia, paitsi että helteellä olis parempi pysytellä sisällä.

Kos sisällä on n. +20 astetta ja ulkona täsmälleen samanverran, niin miksei sinne ulos sais sen vauvan kanssa mennä?
Juu, ja ei annettu mitään rajoituksia meillekään viime kesänä, vaikka oli hellettäkin välillä ja vauva painoi vain 2,5 kg.

Hei ei ne terkat tiiä aina mistä puhuu, käytä omaa järkeä. :) Minkä tarkalleen ottaen ajattelet olevan vaaraksi vauvalle jos nyt menet ulos? Lakki päähän, pidä varjossa ja yksi kerros vaatetta riittää ainakin näillä ilmoilla, kylmemmillä sitten enemmän. Usein tuoreet vanhemmat tumppaavat vauvallensa liikaa päälle, sitten laitetaan vielä vaununkoppaan ja peitot ja harsot päälle.. Pihalle vaan!

Mä olin 10 pvän ikäisen vaavin kanssa ekaa kertaa ulkona viime elokuussa, kun ulkona oli itseasiassa lämpimämpää kun sisällä. Vauva oli kotiutunut edellisenä päivänä sairaalasta, keskosena kun syntyi... Ei hitsi kaikki ihmetteli että nukkeko mulla on kantoliinassa, Meinaan kun neiti oli sen 2,5kg.<3

Eli tosiaan nyt heti pihalle, ei ne sinne kuole näillä ilmoilla!

ei kesällä ole mitään rajoituksia! Me päästiin sairaalasta kotiin tasan vuosi sitten tänään, ja lähdettiin miehen kanssa vielä samana iltana vaunulenkille. Siitä päivästä lähtien ollaan käyty ulkoilemassa joka ainoa päivä.

Mä oon paljon yksin lasten kanssa joten pakko oli mennä jo parin päivän ikäisen kanssa pihalle jotta esikoinen pääsi ulkoilemaan. Meidän vauva ei nuku päivisin joten aikalailla sylissä oleilee pihalla. Vauva syntyi toukokuussa.

Yhteistyössä