Vauva on nyt 2kk. Olenko ihan nössö ja säälittävä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äityliini"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Äityliini";26842229]Sulle TriplaIsä..Varmasti siltä tuntuukin mutta mä olen se muutenkin joka vauvan hoitaa. Tänäänkään mies ei ole edes vaippa vaihtanut ja taisi 5min. jaksaa tytön kanssa seurustella..[/QUOTE]

voi jeesus, kaikki ne lapsia tekeekin!

^Samaa mietin minä. Ja sitten myöhemmin kiukutellaan kun isä ei osallistu lastenhoitoon... No eipä kai kun ei olla koskaan annettu osallistua.
Meillä molemmat hoitavat vauvaa tasapuolisesti, eli mies tai mummit katsovat jos minä käyn salilla/lenkillä/kampaajalla jne. Minusta on tosi hyvä että isä saa mahdollisuuden olla lapsensa kanssa ja että lapsikin tottuu ihmisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;26842195:
Mielestäni tämä on aika törkeä epäluottamuslause miestäsi kohtaan.

Ei ole :) Siis ei syynä välttämättä ole se, ettei luottaisi mieheen. Äidit nyt vaan on joskus isien (ja muidenkin ihmisten) mielestä vähän ylihysteerisiä kaikesta. Silloin on parasta ihan äidin vuoksi, että on sen pienen vauvansa kanssa. Vaikka isä varmasti pärjäisikin. Ja siis äitikin sen tietää.

Mä olin ekan kanssa sellainen, etten halunnut mihinkään. Vaikka tiesin, että isä pärjäisi aivan mainiosti. Halusin vaan olla vauvan lähellä. Eikä kyse ollut siitä, että olisin ajatellut vauvalle jotain tapahtuvan mun poissaollessa, ajattelin vaan että mun on nyt oltava lähes koko ajan saatavilla, koska vauva on vielä niin pieni. Tokan kanssa vauvan luota lähteminen oli sitten vähän helpompaa.

Muistan erään ystäväni, joka ihmetteli etten halunnut baariin, kun esikoinen oli n. 3kk. Pari vuotta myöhemmi hän sai itse lapsen ja sanoi minulle, että muistaa ihmetyksensä, muttei halua itse enää yhtään mihinkään :) Oli ulkona ekaa kertaa, kun lapsi oli puolisen vuotta ja sanoi inhonneensa joka sekuntia. Vaikka siis hänkin oli varma että isä ja vauva kyllä pärjäävät.

Eli älkää isät ottako itseenne! :)

Mä en ole oikein koskaan ymmärtänyt että mitä nössöä siinä on, ettei vauvaa tee mieli jättää vieraille hoitoon?
Ja isää en lue vieraaksi, muut kylläkin. Okei, jos nyt on niin kiva tilanne että isovanhempia näkee monta kertaa viikossa tms. niin eiväthän hekään silloin kovin vieraita ole. Mutta noin muuten, mä en ole kaivannut sellaista aikaa ekojen kuukausien aikana, musta siinä ei ole mitään nössöä.

Voi jumalauta! Näihin saatanan keskusteluihin joutuu aina kun jotain alottaa..Haistaa paska joka sorkka! Kysyikö mä teiltä ollaanko tarpeeks hyviä ihmisiä tekemään lapsia jne?
Mä luotan mieheeni ja antasin sen hoitaa tietysti tytön,mutta ei vaan niin herkästi puutu tytön inahteluihin kuin mä! Eli antaa mun mennä eka jos tyttö vänisee. Vaihtaa vaipan sillon kun tyttö hänen sylissä ollessa tarpeensa tekee,en erikseen vie miehelle tyttöä että mene vaihtamaan vaippa. Tänään ei vaan ole tehnyt sitä yhtään kertaa.. Mies pärjäis kyllä jos kampaajalle menisin..

Eli säälittävää taitaa olla se että lähtis jonnekin kun vauva on 2kk.. Voi että te saitte mulle pahan mielen kun niin törkeitä pitää kirjotella.. :( Paska palsta kun aina joka ikisessä ketjussa on karsee kädenvääntö menossa,ihan sama mikä aihe..: / Inhottavia ihmisiä monet.

[QUOTE="Äityliini";26842329]Voi jumalauta! Näihin saatanan keskusteluihin joutuu aina kun jotain alottaa..Haistaa paska joka sorkka! Kysyikö mä teiltä ollaanko tarpeeks hyviä ihmisiä tekemään lapsia jne?
Mä luotan mieheeni ja antasin sen hoitaa tietysti tytön,mutta ei vaan niin herkästi puutu tytön inahteluihin kuin mä! Eli antaa mun mennä eka jos tyttö vänisee. Vaihtaa vaipan sillon kun tyttö hänen sylissä ollessa tarpeensa tekee,en erikseen vie miehelle tyttöä että mene vaihtamaan vaippa. Tänään ei vaan ole tehnyt sitä yhtään kertaa.. Mies pärjäis kyllä jos kampaajalle menisin..[/QUOTE]

Hengitä syvään ja rauhoitu hyvä ihminen!

Ymmärrän että olet nyt aika hormoonihuuruissa, mutta yritä katsoa asiaa kuitenkin järkevä'sti. Minusta nimittäin tuntuu että katkeroidut kohta miehellesi koska hän menee ja tekee asioita kun sinä et mene ja tee vaikka periaatteessa voisitkin. Ja ei, ei miehet yleensä reagoi siihen ensimmäiseen pikku ynähdykseen, mutta ei se tarkoita sitä että sun pitäisi heti rynnätä paikalle. Anna miehellesi mahdollisuus osallistua enemmän, annan vauva hänelle kun vaippa pitää vaihtaaa jne. Vaikeaa se on, tiedän omasta kokemuksesta, mutta jos hiukan hölläät niin se oikeasti tulee helpottamaan teidän elämää todella paljon tulevaisuudessa!

• Tykkää
Reactions: Millenia
Meillä vauva on 5,5 kk ja eilen olin ekaa kertaa sitten vauvan syntymän ulkona kaverin kanssa.Isä on meillä onneksi osallistunut mielellään ja innokkaasti tytön hoitamiseen, syöttämiseen ja usein käyvät myös ulkona kävelemässä kahdestaan.

En kokenut tarvetta lähteä viihteelle aiemmin, toki omaa aikaa olen saanut mm. salilla käynnin merkeissä.Vieraille en raaski vielä antaa vauvaa yöhoitoon enkä edes halua vaivata äitiäni, koska vauva herää vielä yöllä syömään.

[QUOTE="Äityliini";26842329]Voi jumalauta! Näihin saatanan keskusteluihin joutuu aina kun jotain alottaa..Haistaa paska joka sorkka! Kysyikö mä teiltä ollaanko tarpeeks hyviä ihmisiä tekemään lapsia jne?
Mä luotan mieheeni ja antasin sen hoitaa tietysti tytön,mutta ei vaan niin herkästi puutu tytön inahteluihin kuin mä! Eli antaa mun mennä eka jos tyttö vänisee. Vaihtaa vaipan sillon kun tyttö hänen sylissä ollessa tarpeensa tekee,en erikseen vie miehelle tyttöä että mene vaihtamaan vaippa. Tänään ei vaan ole tehnyt sitä yhtään kertaa.. Mies pärjäis kyllä jos kampaajalle menisin..[/QUOTE]

Ehkäpä miehesi ei edes viitsi tehdä mitään edellä mainituista silloin, jos itse ryntäät heti ekan inahduksen kuultuaisi vauvan luo?Luuletko, että miehesi ei hoida, syötä ja vaihda vaippaa, jos et ole paikalla?Jos uskot, että hän selviää tehtävästään niin senkun otat ja lähdet viihteelle :)

Ymmärrän, ettei noin pientä halua antaa kenellekään hoitoon, mutta toi teidän touhu vaikuttaa pahasti sille, että vuoden päästä sä itket, kun mies ei osallistu, eikä osaa hoitaa lasta. Eihän niille muodostu minkäänlaista suhdetta, jos sä teet kaiken.

Miks ees enää vaivaudun kun tääl pitää kaikki vääntää rautalangasta jokaiselle.. En RYNTÄÄ vaan ihan rauhassa teen asian loppuun jota olin tekemässä vaikka tyttö parkuukin,mies vaan odottaisi vielä hieman kauemmin ja usein kai on sitö mieltä että kun tyttö änähtää on kai nälkä,joten jätää sen mun huolekseni,koska ainakaan mun mies ei pysty imettämään... Mä hölläilen kyllä,en ole tiukkis tai hysteerinen.. Tälle palstalle on hyvä kirjottaa jo herneet valmiiksi nenässä jotta on pystyy itseään puolustamaan ;)

Meidän vauva on jo 1v. eikä edelleenkään ole ollut hoidossa. Ja ihan täyspäinen olen sekä minä että isänsä, ei vain ole ollut ensin halua ja sitten tarvetta hoitoon. Ekaan 8-10 kuukauteen ei olisi kovin pitkä pätkä tämän arastelevan tissinkaipuisen aarteen kanssa ollut mahdollistakaan, ja viime aikoina ei tosiaan ole ollut tarvista.

Muistelisin, että kampaajalla kävin kun muksu oli 5kk ja kosmetologilla samoihin aikoihin, sitä ennen olin ollut poissa jälkitarkastusreissun (1,5h ja ei ollut hyvä!) verran. Jonkun toisenlaisen vauvan äiti olisi varmaan voinut olla poissa aiemminkin, eli en tällä kruunua kiillota, mutta ainakaan vielä ei ole meidän perheessä kenenkään pää poksahtanut vaikka on edetty omia tuntemuksia kuunnellen. Tämä oli ekat puoli vuotta niin tissintuskainen, että pientä kävelylenkkiä pidempi poissaolo ei ollut fiksua. Tosin ihan vähän kannattaa patistaa itseään antamaan sille isälle tilaa ;)

Laita ukko hoitamaan lasta kans ja unohtakaa molemmat se ''tuulettuminen''. Miksi te teitte lapsia jos nyt jo pitää saada omaa aikaa ja juosta pitkin kyliä?

Et oo tosissas?! Miks pitäs käydä kaupassa tai kaupungilla? Säkö et tee lapsia koska et sit enää vois käydä kaupassa tai asioilla? Mä en ole baariin menossa,sitä en tarkota tuulettumisella,niinkuin useimmat ihmiset..En ole käyny baarissa ainakan 1,5 vuoteen..

Siis sun vanhemmat on jo hoitaneet vauvaa? Jos olette olleet miehen kanssa kahdestaan kaupoilla? Miten se eroaa vauvalle siitä että lähtisit yksin vaikka kampaajalle tai shoppailemaan?

Onko kyse nyt epäluottamuksesta juuri lapsen isään? Jotenkin rivien välistä luen että olet aika omistautunut vauvalle ja miehesi ehkä kokee ettei hänelle ole jäänyt tilaa esim vaipanvaihtoon. Ja jos eivät ikinä ole kaksin miehen kanssa niin mies tottuu siihen että sinä huolehdit kaikesta. Kukaan ei pakota lähtemään, mutta kyllä minä suosittelisin sinulle vaikka shoppailua tai lenkkiä kavereiden kanssa erossa vauvasta. Aloita vaikka ihan lyhyellä lenkillä ja pidennä viikko viikolta.

Mustakin tuntuu, että tässä on orastavan katkeruuden alku. Vauvan hoito ei välttämättä ole miehelle tutuin juttu ja jollei häntä tue uudessa roolissa, mies kokee itsensä tarpeettomaksi ja ulkopuoliseksi. Ja samaan aikaan äiti vaan väsyy. Ei 2kk tai edes puolen vuoden aikana tarvitse päästä baariin, mutta tarvitsee saada hetki, jolloin ei tarvitse olla vastuuaikuinen. Kivaa, kun toinen hoitaa myös. Esikoisen kanssa tuntui, että miehen ja vauvan puuhat oli aina kauhean kovaäänisiä ja hitaita. Mutta mikäs mä olin sanomaan. Tekivät vaan asiat eri tavalla kuin mä. Seuraavien lasten kanssa asiaa ei edes ajatellut. Musta on vaan niin surullista, kun joillain on lapsi 3v, joka ei huoli apua muilta kuin äidiltä ja se on vanhemmista normaalia ja ok. Ja marttyyriäiti hoitaa....

Mäpä just varasin kampaajalle ajan,netistä! Jätän vauvan isälleen! Saanko kruunun? Eikun olenkin huono äiti kun ju9ksen tuulettumassa ja olen erossa vauvasta..Eiku..

[QUOTE="Äityliini";26842512]Et oo tosissas?! Miks pitäs käydä kaupassa tai kaupungilla? Säkö et tee lapsia koska et sit enää vois käydä kaupassa tai asioilla? Mä en ole baariin menossa,sitä en tarkota tuulettumisella,niinkuin useimmat ihmiset..En ole käyny baarissa ainakan 1,5 vuoteen..[/QUOTE]

Juurihan sinä marisit että pitäisi päästä pois kotoa. Minulla on yksi lapsi jota mieskin hoitaa, ihanaa. Omasta aloitteestaan :) Ja olen käynyt kaupassa ja kampaajalla ilman lastani vaikka imetän. Tunti siinä korkeintaan menee. Baarit ei ole minua koskaan kiinnostaneetkaan, eikä tule kiinnostamaankaan :)

Mies voi nyt opetella vauvan hoidon,jopa imetyksen,hihhiihh! Mä len huon äiti 30 min. kun en tissi ojossa seiso vauvan sängyn vieressä,hehheeh! ..Voi elämä.. Nyt vauva heräilee tirsoiltaan. Mäpä soitan miehelle että rantautuu ja tulee vaihtamaan vaipan etten mä vaan yksin hoida vauvaa..:kieh: Vai vaihdanko itse ja kylvetänkö itse vai odotanko kuitenkin niin kaun kun mies tulee..hmmh..

Öitä kaikille!

Teet viisaasti, harvinaisen viisaasti. tuon ikäisen ei pitäisi olla paria tuntia kauempaa luotasi poissa. Esim. yön yli jättämisellä voi olla elämänikäiset seuraukset, sitä ei vaan moni myönnä vaikka on ihan tutkittu juttu.

Juurihan sinä marisit että pitäisi päästä pois kotoa. Minulla on yksi lapsi jota mieskin hoitaa, ihanaa. Omasta aloitteestaan :) Ja olen käynyt kaupassa ja kampaajalla ilman lastani vaikka imetän. Tunti siinä korkeintaan menee. Baarit ei ole minua koskaan kiinnostaneetkaan, eikä tule kiinnostamaankaan :)

Aivan! Ja se oli sarkastinen kysymys,et miks kaupassa pitäs käydä..

[QUOTE="Äityliini";26842229]Sulle TriplaIsä..Varmasti siltä tuntuukin mutta mä olen se muutenkin joka vauvan hoitaa. Tänäänkään mies ei ole edes vaippa vaihtanut ja taisi 5min. jaksaa tytön kanssa seurustella..[/QUOTE]

No olisko sen takia, ettet anna heille mahdollisuutta olla kahdestaan ja muodostaa suhdetta? Eihän isä saa teillä mitään mahdollisuutta edes! Toimisin itse juuri samoin, jos mieheni olis evännyt multa kaksinolon lapseni kanssa; puolustuskannalle vaan ja "pidä lapses" -mentaliteetilla olisin jaksanut, kuten näyttää tekevän miehesikin. Typerää ja ajattelematonta ja äärimmäisen itsekästä sinulta, kasva aikuiseksi ja anna isälle mahdollisuus olla isä. Niille muille lapsen ehtii kyllä jättää hoitoon myöhemminkin.

[QUOTE="pop";26842625]Teet viisaasti, harvinaisen viisaasti. tuon ikäisen ei pitäisi olla paria tuntia kauempaa luotasi poissa. Esim. yön yli jättämisellä voi olla elämänikäiset seuraukset, sitä ei vaan moni myönnä vaikka on ihan tutkittu juttu.[/QUOTE]

:laugh:

että oikein elämänikäiset seuraukset? Justjust, heitäppäs linkki siihen tutkimukseen :D

[QUOTE="vieras";26842641]No olisko sen takia, ettet anna heille mahdollisuutta olla kahdestaan ja muodostaa suhdetta? Eihän isä saa teillä mitään mahdollisuutta edes! Toimisin itse juuri samoin, jos mieheni olis evännyt multa kaksinolon lapseni kanssa; puolustuskannalle vaan ja "pidä lapses" -mentaliteetilla olisin jaksanut, kuten näyttää tekevän miehesikin. Typerää ja ajattelematonta ja äärimmäisen itsekästä sinulta, kasva aikuiseksi ja anna isälle mahdollisuus olla isä. Niille muille lapsen ehtii kyllä jättää hoitoon myöhemminkin.[/QUOTE]

Olen huono äiti... Isä on hyvä isä kun antaa lapsen rääkytä vaikka tunnin kun ei vaan heti ryntää vauvan luo.. No siellä veneessä kalja-törppö kädessä suhde vauvaan muodostuu ihan taatusti.. Ihan vitun sama. Mä menen kampaajalle ke,ihan sama mitä muut ajattelee..Ja kylläpähän se elämä loppuu tällä menolla kun kotona istuu..Niinhän sitä monet sanoo kun vauva syntyy.. Mutta lupaan kampaajan jälkeen pysyä kiinni vauvassa,isä istukoot veneessä. En narise enää yksin kauppaan pääsemisestä. Jos mies ei osota oma-aloitteisuutta vauvan hoitoo,olkoot hoitamatta. Mä en kysele tai patistele vaihtamaan vaippaa tai pitämään sylissä..js ei ite hyökkää ennen mua,niin ei voi mitään. :)

Olen hyvä äiti.

Yhteistyössä