Vauva potkii ja menee hermot!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyttulevaäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyttulevaäiti

Vieras
Vauveli on jo sen kokoinen, että potkii kylkii ja muutenkin potkut todella napakoita.

En ole noin kahteen viikkoon nukkunut yötä ilman, että olen herännyt kesken unien. Nukahtimenkin on todella vaikeaa, kun mies kuorsaa ja hänet kun vihdoin saa hiljaiseksi niin sitten alkaa vauva potkimaan ja potkut tekee niin pahaa.. monesti illalla vain itkenyt, kun väsyttää, mutta ei saa nukkua.

Pitäisi joko seistä tai välillä voin jopa istua ilman että vauva potkii, mutta tuntuu että samantien kun makaan niin alkaa jotkut potkunyrkkeilyn treenit.

Nytkin meinasin nukahtaa sohvalle, mutta sitten tuli mojova isku kylkeen ja heräsin sitten siihen.

En saa mitenkään vauvaa rauhoitettua vaan hän rauhoittuu sitten kun itse niin haluaa. Ja tiedän, että jos vauva ei potkisi tai liikkuisi niin sitten olisin huolissaan siitä kun on niin apaattinen. Tai, että minun kuuluisi olla iloinen tästä ajasta kun tunnen vauvan liikkeet sisälläni ja en koskaan saa tätä aikaa takaisin, mutta olen vain niin väsynyt ja haluaisin nukkua..

empä nyt tiedä miten lohduttaa mutta eipä ne yöunet parane sittenkään kun vauva syntyy.. Silti jotenkin itelläki se loppuraskauden univelka on ollu kaikkein vaikeinta sietää, toivottvasti sulla alkaa olla viikot jo kohta täynnä.. pistä mies sohvalle jos kuorsaa. ihan totta, kyllä sun pitää saada nukkua. kuulostaa siltä ett sulla on hormonit pinnassa ja hermo kireellä, sitten pienetkin asiat mitkä ei yleensä häiritse, niinku se kuorsaus, saattaa olla liikaa.

n. 10 viikkoa vielä laskettuun aikaan.

Todellakin nuo pienetkin asiat porautuu niin syvälle aivoon ettei ole tosikaan. Televisiossa ei voi olla paljon mitään ääntä kun sekin ärsyttää, naapureiden möly ärsyttää ja jos ei ole ruokaa jääkaapissa niin se on kyllä niin viimeinen pisara, itku tulee vaikka kuinka yrittäis vastaan taistella.

Kuorsaus ei ole tosiaan koskaan ennen haitannut, ainakaan näin paljon. Mies onneksi on tänään perjantaita viettämässä niin ei ainakaan pitäisi tulla kotiin yöksi niin saa nukkua edes hieman paremmin. Kunhan vain tajuaisi olla hiljaa jos kuitenkin kotiin yöksi tulee.

Niin uskon, että ei ne univelat ainakaan parane silloin kun vauva tulee, mutta silloin en ainakaan yksin joudu valvomaan ja heräilemään. Mieskin voi välillä nousta ja tarkistaa mitä vauva haluaa.

Korvatulpat käyttöön? Nukutte miehen kanssa eri huonessa? Voin lohduttaa sillä, että sitten kun olet oikein tosi, tosi väsynyt (eli todennäköisesti synnytyksen jälkeen) nukut miten vaan ja milloin vaan. Siinä ei miehen kuorsaus välttämättä enää kauheasti häiritse. Mutta kovasti jaksamista sulle raskauden loppuaikaan! Toivottavasti univelka ei pääsisi kovin pahaksi.

Oli muuten tosi ärsyttävää, kun ihmiset jakeli neuvoa: muista nyt nukkua, kun vielä voit. Kohta joudut sitten valvomaan vuoden.

Kyllä siihen univajeeseen sitten lopulta tottui, kun kuukausitolkulla joutui vauvaa syöttämään yötä päivää kahden tunnin välein. Ja sitten olikin ihan luksusta, kun vauva puolivuotiaana saattoi nukkua jopa 4 tuntia putkeen!

Yhteistyössä