Vauva PUREE rinnalla - onko nyt oikea aika lopetella imetystä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pikkutypy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pikkutypy

Vieras
Olin ajatellut kuukauden tai parin päästä alkaa pikkuhiljaa lopettelemaan imetystä -tai vähentämään niin, että imetän vain aamulla ja illalla. Tämä sen vuoksi, että palaan syksyllä töihin. Mutta nyt vauva on alkanut puremaan rintaa. Kauhuissani aina odotan seuraavaa imetyskertaa... Mietinkin, onko nyt sopiva aika lopettaa imetys? Vauva 9,5kk.

Meillä pureminen meni ohi, kun nappasin joka kerta vauvan nenänpäästä kevyesti kiinni (niin, että hän irroitti otteensa) ja sanoin että EI. Eli en mä pelkästään sen takia lopettaisi imetystä, onhan syksyynkin vielä pitkä aika, mutta jos vauva on päättänyt että maitotarjoilun lisäksi on saatava lihaa eikä lopeta puremista niin ymmärrän kyllä ettei se kivalta tunnu. Onhan 9½ kk kestänyt imetys jo hieno juttu :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava omaskakas:
Meillä pureminen meni ohi, kun nappasin joka kerta vauvan nenänpäästä kevyesti kiinni (niin, että hän irroitti otteensa) ja sanoin että EI. Eli en mä pelkästään sen takia lopettaisi imetystä, onhan syksyynkin vielä pitkä aika, mutta jos vauva on päättänyt että maitotarjoilun lisäksi on saatava lihaa eikä lopeta puremista niin ymmärrän kyllä ettei se kivalta tunnu. Onhan 9½ kk kestänyt imetys jo hieno juttu :)

Haaveilin, että imettäisin vuoden, mutta se ei taida onnistua, kun menee niin tipoille sen töihin menon kanssa... Ajattelin, että parempi olisi rauhassa vieroittaa, pikkuhiljaa. Toivon tosiaan, että pureminen menisi ohi. Tässä kauhussa on kauhea elää :( Jos sitten kesän lopulla lopettelisin imetystä...

Minun poika on nyt 11kk ja on purrut rintaa 5kk ikäisestä aina silloin kun ei ole enää nälkä tai jos on liikaa virikkeitä ympärillä. Nyt olen ajatellut että tissittely saa jäädä sillä imettäminen ei onnistu enää kuin pimeässä ja silloinkin pojan pitää olla puoliunessa. Kaikki mahdolliset vippaskonstit oon koittanut. Toivotaan kuitenkin että teillä antaa periksi alkuviehätyksen jälkeen! Se on kamalaa kun joutuu jännittämään että koska nappaa ja veri tirskahtaa!

Yhteistyössä