Vauva putosi sohvalta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kiikka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kiikka"

Vieras
Meidän 11kk ikäinen vauvamme tippui sohvalta ja löi päänsä lattiaan (hipaisi myös vieressä ollutta sohvapöytää). Kopsahdus oli samaa luokkaa kuin kaatuu kävelyharjoitusten aikana. Päähän tuli kuitenkin ihan pieni kuhmu. Rauhottui noin viidessä minuutissa. Meni tapahtuman jälkeen nukkumaan (oli siis jo muutenkin uniaika). Pitäisikö neitiä nyt yöllä herätellä vai miten pitää toimia?

No kyllä minä herättäisin pari kertaa.
Annat nukahtaa ja parinkymmenen minsan päästä käyt herättelemässä.
Vielä kun ilta on näinkin nuori kävisin vielä parin tunnin päästä herättämässä.

No nyt täytyy sanoa et minä en ole kyllä herätellyt...Joka päivä kolisee johonkin joten joka yö sais olla herättelemässä..Toki jos sohva on tosi korkea niin sit ehkä..

Mikset vahtinut lasta, ette se pääse putoamaan?

No huh huh. Olipas asiallinen kommentti.

Meillä kävi myös 11kk ikäiselle täysin sama pari viikkoa sitten, ja olin ihan vieressä kun se tapahtui, mutta reaktionopeus ei riittänyt. Soitin terveysneuvontaan, ja sanoivat ettei tarvitse olla huolissaan, kun lapsi itki heti putoamisen jälkeen ja häneen sai hyvin kontaktin, eikä tullut myöhemmin pahoinvoivaksi.

Meillä vähän nuorempi putos tänään sängyn päältä. enkä oo tosiaankaan mihinkään lääkäriin kiikuttamassa. Noitahan nyt sattuu harvase päivä. Ku ite kiipeilee, eikä mulla oo venyviä silmiä.

[QUOTE="kiikka";24637015]Kiitos vastauksista! Kyllähän sitä kuulee, et tälläsiä sattuu. Silti omatuntoa kolkuttaa, et olisko voinut estää jotenkin. Mut tarkkailen tilannetta.[/QUOTE]

Kun lapsi alkaa liikkumaan ja kiipeilemään oikein urakalla, noita kopsahduksia tulee takuulla, ei kellään voi olla silmiä selässä ja refleksit niin nopeita et aina kiinni ehtis ottaa.. Joten vaikka välillä ottaa pumpusta junnun touhut, niin se on sitä kuuluisaa elämää tai niin mulle on ainakin väitetty. :)