Vauva putosi sohvalta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiskä huolesta hurjana:(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiskä huolesta hurjana:(

Vieras
Nyt pääsi ikävä kyllä käymään se, jota parhaani mukaan olen koittanut välttää, ja 7kk ikäinen vauvani putosi sohvalta - sitterin kanssa.

Kyselisinkin, mitkä oli sitten niitä huolestuttavia oireita ja kuinka kauan tulisi esim. herätellä unilta kun on justiin päikkäriaika..?

Vauva itki tiputtuaan mutta hetken päästä jo naureskeli leluille ja on ihan oma itsensä.Ei pudonnut onneksi korkealta, sohva on max 50cm korkea.
Mutta mitenkä nyt kannattaasitten toimia? Ei varmaan ole tarvetta heti lääkäriinkään heti rynnätä?

Kiitos avusta jo etukäteen!

seurailet nyt vaan.. jos on huonovointinen ja normaalia uneliaampi, vie lääkäriin.. :hug: ja voi olla et jos olisin sä, soittaisin varmuudeks vaikka lääkäriin jo heti ja kysyisin neuvoa sieltä...

voi pientä, ei varmaan pahempaa käynyt, kun kerran heti huusi, se on aina sen merkki et ei pahemmin sattunut. Jos olis ollut hiljaksiin ja normaalia rauhallisempi niin sitten olis pitänyt kiireen vilkkaan lähtee lääkäriin. Mutta omaa mieltäsi rauhoittaaksesi seuraile vuorokausi ja unia tarkkaillen, jos raaskit välillä tökkiä hereille, ettei ole vajonnut tajuttomuuteen. Todenäköisesti ei tarvitse edes unia mitenkään valvoa, mutta kuten sanoin niin omaksi rauhaksesi..

Puoli tuntia pikkusta tuossa seurasin ennekun laitoin päikkäreille ja ihan normaalisti kyllä leikki ja heilui ja naureskeli. Ei mitään merkkejä normaalista poikkeavaan.

Ulos laitoin nukkumaan, yleensä nukkuu 4 tunnin päikkärit mutta en kyllä uskalla antaa putkeen nukkua niin kauan jos onkin jotain vikaa. Eli taidan sitten käydä herättelemässsä reppanaa vaikka tunnin välein :(

Ja kysyjälle, sitteri oli tosiaan sohvalla kun istuin itse vieressä. Syötin pikkuisen siinä että saan vahdittua isompaa muksua kun oli niin vilkkaalla tuulella.
Siinä sitten isompi lapsi häselti niin jouduin sitä ojentamaan enkä huomannut kun vauva lelua kurkotellessaan kippasi sitterin. Oli ihan senttiä vajaa etten saanut napattua kiinni :(
Mutta olennaista ei nyt ollut se miksi oli sohvalla, vaan se mitä kävi ja mitenkä kannattaa seurailla.

Hoh hoijaa onpa täällä joillain rumaa kielenkäyttöa,ihan asiatonta aikuset immeiset.

Aplle ei siinä kait kuinkaan ole käyny jos on jo hymyilevä yms.
Sattuuhan noita ja sellasta se lasten kaa on.Ei kait tuo ollu vakavaa ja kyllä ap asiasta varmasti oppi taas jotain utta.

uskomattoman aikuismaista keskustelua .. :|
kera kirjoitusvirheiden.. :saint:

vahinkoja sattuu ja luultavasti pääsit pelkällä säikähdyksellä.
:) kukaan ei ole täydellinen,vaikka tällä palstalla tuntuu olevan .. :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toivottavasti ei käymnyt mitenkään, mutta miksi ihmeessä sitteri on sohvalla???!!! Lattialle ovat tarkoitettuja!!

tätä mä mietin myös :/
mutta jos lapsi vaikuttaa "normaalilta",siis leikkii ,eikä oo unelia tms. niin ei tarvii mun mielestä viedä lääkäriin

Voi juma mitä järjenjättiläisiä tähän ketjuun on ollut vastaamassa! Onneksi ap on saanut myös järkeviä vastauksia.
Mä olisin neuvonut kanssa tarkkailemaan vaan, mutta tuskin noin pieni pudotus mitään sen kummempia vaurioita sai aikaan, kun lapsi tosiaan heti itkikin. Itku varmaan vaan kun pelästyi!

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
Toivottavasti ei käymnyt mitenkään, mutta miksi ihmeessä sitteri on sohvalla???!!! Lattialle ovat tarkoitettuja!!

mutta jos lapsi vaikuttaa "normaalilta",siis leikkii ,eikä oo unelia tms. niin ei tarvii mun mielestä viedä lääkäriin

Tähänkin tuli vastaus tuolla aikaisemmin. Itekki olen joskus toiminu samalla tavalla kuin ap.

samaa mietittiin myös täällä! ei sitä sitteriä ole todellakaan tarkoitettu sohvalle!! vaan lattialle! olisit vaikka ennemmin ottanut pelkän lapsen sohvalle viltin päälle. tai raahannut oman perseesi lattialle lapsen kanssa!!!

samaa mietittiin myös täällä! ei sitä sitteriä ole todellakaan tarkoitettu sohvalle!! vaan lattialle! olisit vaikka ennemmin ottanut pelkän lapsen sohvalle viltin päälle. tai raahannut oman perseesi lattialle lapsen kanssa!!!

Olisit olisit olisit...jos jos jos...jäkä jäkä jäkä...
Jälkiviisaus on aika turhaa, kun nuo mainitsemasi asiat on siinä vaiheessa jo jokaiselle täysin selviä.

No mut eihän se oo oikein et tollaset vastuuttomat äipät työntelee puollustuskyvyttömii lapsia sohvalta äiheuttaen niille ties mitä tulevaisuuden ongelmia. Steriilisaatio tommosil... :(

Tässä saa ihan urakalla siivoilla tätä kirjoitustesi vuoksi, joten varoituksen sananen!
-moderaattori-

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:

Jälkiviisaus on aika turhaa, kun nuo mainitsemasi asiat on siinä vaiheessa jo jokaiselle täysin selviä.

jälkiviisaus on myöhäistä toki, mutta jospa niistä jäisi jotain päähän niin ettei enää laita lasta sitterissä sohvalle!!! älytöntä!! kas kun et jättänyt lastasi yksin sängyn reunalle tai hoitopöydälle,.
järkeä peliin hyvät ihmiset

No voi anteeksi kun istun mielummin sohvalta josta pääsen ylöskin jos esikoinen keksii jotain järjetöntä tekemistä, kun lattialta josta raskaana oleva selkävaivainen äippä ei ihan lähde niinku kuula tykistä.

Ja meidän 7kk ei pysy itsestään istumassa nahkasohvalla vaan valuu selälleen eikä selällään voi syöttää.

Tarviiko selittää vielä jotain lisää vai saanko olla epätäydellinen ihminen niinkuin muutkin?

Kiitos asiallisesti vastanneille. Poistun nyt viemään tutia pikkuiselle joka huhuilee vaunuista että tuti puuttuu. On siis tajuissaan ja ihan normaali itsensä. Ei suurempaa hätää hänellä siis.

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:

jälkiviisaus on myöhäistä toki, mutta jospa niistä jäisi jotain päähän niin ettei enää laita lasta sitterissä sohvalle!!! älytöntä!! kas kun et jättänyt lastasi yksin sängyn reunalle tai hoitopöydälle,.
järkeä peliin hyvät ihmiset

On sulla aika suuret luulot itsestäsi, jos kuvittelet ettei ap (en suinkaan minä, mun lapsi ei oo tippunut mistään pieneen hetkeen) tajua asiaa ilman sun v*ttuiluasi.
Kovin rakentavaan sävyyn sinä et meinaan näitä mukamas-korvaamattomia ja fiksuja vinkkejäsi anna.
Kele.

Alkuperäinen kirjoittaja Aloittaja:

No voi anteeksi kun istun mielummin sohvalta josta pääsen ylöskin jos esikoinen keksii jotain järjetöntä tekemistä, kun lattialta josta raskaana oleva selkävaivainen äippä ei ihan lähde niinku kuula tykistä.

Ja meidän 7kk ei pysy itsestään istumassa nahkasohvalla vaan valuu selälleen eikä selällään voi syöttää.

Tarviiko selittää vielä jotain lisää vai saanko olla epätäydellinen ihminen niinkuin muutkin?

Kiitos asiallisesti vastanneille. Poistun nyt viemään tutia pikkuiselle joka huhuilee vaunuista että tuti puuttuu. On siis tajuissaan ja ihan normaali itsensä. Ei suurempaa hätää hänellä siis.

No ei todellakaan hätää jos on normaali eikä oksentele. Älä välitä ilkeistä kommenteista. Tsemppiä sinne. :)

Juttelin just tutun isän kanssa ja kerroin hälle kuinka taaperomme oli kohlinut itsensä. Tämä isä sitten lohdutteli minua että olivat tyttärensä kanssa käyneet alle 1-vuoden ikäisenä lääkärissä kun tämä oli tippunut jostain sängyltä tai vastaavaa. Lääkäri oli selittänyt että lapsen pään luut on niin joustavat kuin kumipallo että on todella harvinaista etä mitään sattuisi.

ja taas odotat uutta lasta!!! hoh-hoijaa!!! oleppas hänen kanssaan hieman varovaisempi!! tai pyydä jotain muuta hoitamaan niin saa lapsi hyvän hoidon.
miksikäs ihmeessä muuten 7kk istua nakottaa sitterissä? eikä esim leiki lattialla..

Mun käy sun mahdollisia lapsia todella sääliksi :'( . Äiti ei osaa lukea. Tai ei ymmärrä lukemaansa, molempi pahempi.