Vauva ristiäisistä sairaalaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Snoopy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1577200

32-vuotias äiti tuomittiin vauvansa törkeästä pahoinpitelystä Lahden käräjäoikeudessa maanantaina, kertoo Iltalehti. Vauvasta löytyi useita luunmurtumia ja verenpurkaumia silmissä, mikä lääkärin mukaan viittaa voimakkaaseen ravisteluun.

Päivän Iltalehti kertoo lahtelaisvauvan syntyneen täysin terveenä viime marraskuussa. Vauva oli kuitenkin itkuinen ja pienokaista oli lähes mahdoton pukea. Ristiäisissään vauva oli jo niin kipeä, ettei kestänyt enää edes kankaan kosketusta.

Lehden mukaan isä huomasi ristiäisiltana lapsen jalan turvonneen. Huolestunut äiti päätti viedä vauvansa sairaalaan.

Lääkäri totesi vauvassa useita vammoja, joita vanhemmat eivät osanneet selittää. Vauvalta olivat mm. murtuneet molemmat reisiluun alaosat, molemmat sääriluut, oikea olkaluu sekä värttinäluu. Molemmissa silmissä oli myös verenvuotoa sidekalvojen alla, mikä viittasi vauvan ravisteluun.

Iltalehden mukaan molemmat vanhemmat kiistivät pahoinpidelleensä lasta. Sen sijaan äiti myönsi väsymyksensä lapsenhoidossa.

Molemmat vanhemmat tuomittiin sakkoihin ja korvauksiin vauvansa kaltoinkohtelusta.

Mun miehelle tuli ihan fyysisestikin huono ja etova olo kun luki lehteä. Ja niinpä tuli mullekin. Kylmät väreet menee pitkin selkää kun ajattelenkin sitä pientä vauvaa... Toivottavasti selviää vammoistaan ja pääsee hyvään (uuteen) kotiin. Tuntuu hurjalta, että vielä voisi palata noiden "vanhempiensa" luokse...

Siis ei VOI olla ottamatta huostaan!!!! Mä nyt jostain syystä (tai no, syy on tietty aika ilmeinen) olen oikeesti aivan järkyttynyt tuosta jutusta. Mä olen tänään tuota meidän vauvaa halaillut ja hellinyt ja itkeskellyt. Miettinyt miten kukaan voi tehdä pahaa noin pienelle ja viattomalle otukselle.

Eikö tuolle asialle voi tehdä mitään? Eiks sitä pystyis mitenkään estämään. Siis nuo vanhemmat ei saa saada tuota vauvaa takaisin. On se nyt hitto sentään!!!! EI VAAN SAATANA SENTÄÄN SAA ANTAA TUOLLAISILLE HIRVIÖILLE ENÄÄ TOISTA MAHDOLLISUUTTA!!!!!!!

Lainaan vähän toiselta keskustelupalstalta; nimet ja naamat julkisuuteen, niin eiköhän ala "oikeus toteutua". Päätettäis "kyläkäräjillä" oikea tuomio kiduttajille.

Muuten, Suomessa törkeän pahoinpitelyn rangaistusmäärä on 1-10v vankeutta, ja tässä päästiin kuin koira veräjästä ehdollisella ja sakoilla!!! :o Tarttis varmaan perustaa joku kansanliike, että näitä juttuja ei tapahtuisi enää ikinä! Tuomiot kovemmiksi! Haluaisin tämänkin jutun tuomarin tuomion perusteet tietää... Ei prkl...

Mä en tajua, en ollenkaan.. 10kk ehdollista ja sakkoja.. raiskauksesta toi on jo melkein normaali naurettava tuomio, mutta että nyt jumalauta pienen, viattoman ihmisen kiduttamisestakin |O Huostaan ja loppuiäksi pois tollasilta idiooteilta!

Siis mä ihan tosissani kyselen että pystyykö tuohon mitenkään vaikuttamaan? Adressi? Mielipidekirjoitus? JOTAIN?? Mä en nyt vaan kestä jos nuo monsterit saa sen pienen ruhjellun vauvan takaisin. Tiedän että otan tän ihan liian henkilökohtaisesti, mutta kun katsookin tuota omaa vauvaansa...

tälleen äkkiseltää heitän tähän että joskushan kyse ei välttämättä ole pahoinpitelystä jos yhtäkkiä on tullu tollasta..onhan siis olemassa se sairauskin missä ei tarvi juur mitään tapahtua kun luut paskana.
en siis sano sitä että siitä olisi juuri tässä tapauksessa kyse vaan että jos aina tällästen sattuessa ilmi laitettas kuvat lehteen ja kyse oliskin oikeesti tosta sairaudesta niin sillon kyseinen julkistaminen ei oikein toimisi!

itse en kyl ymmärrä että kuinka joku saattaa pientä nyyttiä edes kohdella niin!
saatikka ei kehtaa myöntää niin tehneensä väsyksissään että sais siihen apua!

siis aivan järkyttävää!!! :(
mulla tuli niin paha olla,kun luin ton...miten joku voi tehdä tollasta,ja vielä se ihminen jonka kuuluis hoivata ja suojella lastaan ja rakastaa eniten maailmassa!!! :'(

voi pientä raukkaa,kamalat kivut ollu varmaan...
toivottavasti pääsee hyvään,rakastavaan UUTEEN kotiin!

Alkuperäinen kirjoittaja silmä silmästä:
piuhat poikki tuollaiselta heti.vähän vois väännellä ja ravistella vanhempiakin.
toivottavasti lapsi on huostaanotettu eikä ikinä palauteta

Enemmän olisin huolissani siitä että kukaan ei huomannut äidin väsymystä eikä hän saanut apua vaikeassa tilanteessa.
Äiti kaipaa terapiaa ja lepoa sekä apua arjessaan.
Tosi inhottavaa tekstiä sinulta. Hullu tuomitseminen.

Alkuperäinen kirjoittaja Mae:
piuhat poikki tuollaiselta heti.vähän vois väännellä ja ravistella vanhempiakin.

Enemmän olisin huolissani siitä että kukaan ei huomannut äidin väsymystä eikä hän saanut apua vaikeassa tilanteessa.

silmä silmästä sun kanssa samalla linjalla.helvetti että pistää vihaks tollaset K:pää vanhemmat.pitäs pikkasen potkii päähän ja opettaa tavoil |O |O |O
vauva on puolustuskyvytön

Alkuperäinen kirjoittaja HoNdATyTTö:
Alkuperäinen kirjoittaja Mae:

silmä silmästä sun kanssa samalla linjalla.helvetti että pistää vihaks tollaset K:pää vanhemmat.pitäs pikkasen potkii päähän ja opettaa tavoil |O |O |O
vauva on puolustuskyvytön

Taustoja tuntematta en tapaa suoraan tuomita. Just siks maailma on niin paha paikka.
Joo, olen samaa mieltä että täysin järjetön ja hirveä teko pienelle puolustuskyvyttömälle, mutta miksi tällaista tapahtuu??
Ei varmaan siksi että äiti olisi jotenkin sisimmässään paha vaan henkisesti sairas ja hänen pitäisi saada hoitoa ja apua ongelmiinsa.
Millainen on tällaisen ihmisen lähipiiri jos ei huomaa äidin "sekoamista" ja lapsen pahoinpitelyä?

Perheeseemme syntyi muutama vuosi sitten terve tyttö.Ihana!Itkuisuuden vuoksi alettiin kuitenkin tutkia vauvaa jo heti synnärillä.Onneksi tutkittiin.Useita murtumia...Miten ihmeessä?En ollut kaatunut,pudonnut,kukaan ei ollut pahoinpidellyt minua tai vatsaani.Röntgenkuvien ja lapsen itkuisuuden perusteella sitten osattiin lääkitä riittävillä kipulääkkeillä.Mutta mieten käsitellä vauvaa?Siinä olikin miettimistä.Miten puet potkuhousut pieniin sieviin jalkoihin ilman ettet satuta lasta.Vaatii pitkää pinnaa ja kärsivällisyyttä.Vaatteita ei todellakaan laitettu kiireellä päälle ja pelkkä pukeminen ei ollut murheista suurin.Ei ollut selkeää opasta,mitä lukemalla olisi voinut opetella vauvan hoitoa.Ei,kaikki piti opetella ja varovasti.Kokemuksen kautta oppii,mutta niitä vahinkoja ei halunnut sattuvan.Rankkaa.

Tämä meidän vauva on nyt pieni koululainen.Suloinen tyttö.Suomalaista sisua löytyy,onneksi.Murtumilta ei valitettavasti olla vältytty,mutta elämä jatkuu.

Tästä yllä olevasta tapauksesta en tiedä,mutta kaikki ei aina ole sitä miltä ensin näyttää eli taustalla voi olla myös jokin sairaus.

Yhteistyössä