vauva syö vähän kerrallaan eikä nuku

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja metsähine
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

metsähine

Vieras
Olisiko vinkkejä? Korviketta syövä vauvani syö aamupäivällä aina vähän kerrallaan eikä suostu päikkäreille. Normaali annos on 100-120ml, joskus pulauttaa osan ja vaatii sen jälkeen lisää maitoa, joskus ei vain syö kaikkea vaan haluaa taas vähän lisää ja vähän lisää. Olisi itselle tuhannesti mukavempi että saisi isomman satsin menemään kerralla, mutta enhän minä henno olla lämmittämättä sitä maitoa, vaikka vain vähän kerrallaan jos toisella kerran on nälkä. Joskus vauva tosin "huijaa" nälkäitkulla ja eleillä, sitten kun pulloa pistää huulille menee silmät kiinni. Mutta uskallapas laskea pois sylistä! Silloin alkaa huuto..
Vauva on vajaa 2kk, tiedän että pienelle on aika turha vielä yrittää saada mitään rytmiä, mutta kaipaan täältä jotain tukea koska minulle sanottiin, että anna vauvan huutaa nälkäänsä, kyllä se sitten maistuu isompi määrä. Sama kuin minä sanoisin aikuiselle että nyt syöt kyllä vähän liian usein, paastoapa pari päivää niin ei tarvitse koko ajan kokata!

Täällä hieman samaa tytön kanssa :/ neiti 2,5kk. Ite oon osittais imetyksellä kun ei oma maito riitä..voihan olla että meillä on nyt joku ihme vaihekkin menossa nukkumisen kaa ( niitä siis tulee ja menee ) mutta siis nykyään meijän päikkärit on saldoltaan 10-30min :headwall:
En tiiä paljon tyttö saa rinnasta, mutta normaalisti syö kummatkii rinnat ja lisäks korviketta 20-60ml ( riippuen kuinka täydet rinnat on ). Nykyään syyän vaan toinen tissi ( toisinaan kumpikin jos mielenkiinto riittää, yleesä jää nälkäseks mutta ei vaan kelpaa tissi eikä pullo ) sit leikitää --->kärtyäminen alkaa 10-15min päästä ku nälkä-->tissi ei kelpaa ku on jo nii nälkä ja pullosta juo jos saa "hujattuu" sen sille ( eli eka tutti suuhu ja sit äkkii vaihetaan pullolle ja hyvin maistuu ). "huijaamista" pakko käyttää ku tyttö jo menee nii kiukkuseksi ettei maitokaa kelpaa pullosta vaan sylkee pois ja meinaa huudolta siihen tukehtua-->sit ku rauhottuu tuttii syömään nälkäänsä ni annetaan maitoo ja kappas nälkähän se oli :D

Tämmönen on tosi raskasta :headwall: et voimia sinne :hug: meiläkään ei syyä kerralla kunnolla vaan syötäs aina 10min välei 10-30ml. Ja huomaan et nälkä on mutta ei vaan uppoo ton enempää maitoa..toivon et tää homma muuttuis vielä :snotty:

Meillä saattaa osasyynä olla masuvaivat noihin pieniin syömisiin. En oo paljo perehtyny asiaan, mutta jotkut refluksi lapset syö vaan vähä kerrallaan ja pulauttelee..

Varsinkin meillä esikoinen oli "pätkäsyöjä" ja hänellä oli allerginen refluksi. Refluksivaiva voi aiheuttaa tuota pätkittäistä syömistä, syömistä pieniä määriä kerrallaan ja syömistä usein. Syöminen kun on epämiellyttävää, niin sitä vauva välttelee. Toisaalta refluksivauva yrittää laimentaa suuhun nousevia vatsahappoja maidolla. Refluksi voi olla allergiaoire ja/tai rakenteellinen vika. Hoito on erilainen riippuen refluksin syistä.

Mä antaisin pienelle vauvalle maitoa silloin kun sitä haluaa ja pyrkisin selvittelemään onko syömisvaikeuksien taustalla jotain allergiaa/sairautta. Meillä kummallakin lapsella on ollut pikkuvauvoina syömisvaikeuksia, joiden syynä ovat löytyneet allergiat.

Yhteistyössä