vauva talossa+vieraiden käsienpesu pakko - mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minka

Vieras
Onko teistä ok pyytää vieraita pesemään kätensä taloon tullessa vai pahastutteko siitä? Entä kuinka kauan tätä käsienpesupakkoa on ok jatkaa? Jotenkin tuntuu, että nyt kun riehuu kaikki vatsataudit+nuhakuumeet ym. niin olisi itsellä levollisempi mieli, jos vieraat pesisivät kätensä.. mutta pitääkö ne mua sitten ihan hulluna?

meillä on lappu eeteisessä ja vessan oven molemmin puolin. Pesethä kätesi kotiimme tullessa ja vessassa asioidessasi.kiitos.

jotkut ei tajuu pestä,kuten anoppi vaikka juuri kaupasta olis tullut.

Kaikki fiksut ja ajattelevat ihmiset,jotka on meilleki tulleet kylään ja halunneet vauvaa sylitellä ovat aina automaattisesti pyytämättä menneet käsien pesulle:)

No mulle ei tarvi huomauttaa, pesen aina kädet kun menen jonnekin tai tulen kotiin. Oli vauvoja tai ei. Samoin pesee lapseni. Ja itseasiassa meillä lapset huomauttaa, jos vieraat ei itse tajua. :D Tai siis KUN ei tajua. Aika harva aikuinen ihminen ymmärtää pestä käsiään. :/

Onhan se toki vieraalle noloa, kun pitää sanoa. Minä olen huomautellut miehen veljelle jopa siitä, että ei pese käsiään kun käy kusella ja olisi ihan kauheen kiva, kun pesisi ne vaikka edes täällä meillä jos ei kotonaan sitä tajua tehdä. Kuulemma ei tarvi pestä AINA?!?!

Tottakai mä pesen kädet kun meen paikkaan jossa on pieni vauva, ja toivon et näin tajuaa muutkin toimia kun meille tulevat. Eli ihan on ok ja ymmärrettävää.. :) Vallankin näin kun näitä tauteja pyörii ja jos toinen on vielä kovin pieni.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mulle ei tarvi huomauttaa, pesen aina kädet kun menen jonnekin tai tulen kotiin. Oli vauvoja tai ei. Samoin pesee lapseni. Ja itseasiassa meillä lapset huomauttaa, jos vieraat ei itse tajua. :D Tai siis KUN ei tajua. Aika harva aikuinen ihminen ymmärtää pestä käsiään. :/

Onhan se toki vieraalle noloa, kun pitää sanoa. Minä olen huomautellut miehen veljelle jopa siitä, että ei pese käsiään kun käy kusella ja olisi ihan kauheen kiva, kun pesisi ne vaikka edes täällä meillä jos ei kotonaan sitä tajua tehdä. Kuulemma ei tarvi pestä AINA?!?!

tuo on ällöttävää jos joku ei pese wc käynnin jälkeen käsiään. esim appiukkoni, ja suoraan salaatin tekoon. nam.

Ihan oma-aloitteisesti meillä aikoinaan vieraat pesivät kätensä - viimeistään siinä vaikeessa, jos aikoivat koskea vauvaan. En muista ketään käskeneeni. (Ja itse asiassa hyvin monet pesevät edelleen viimeistään tullessaan kahvi- tai ruokapöytään. Ihan normi käytöstä minusta?)

Minä en aina muista pestä käsiäni (en kotona, enkä kylässä), enkä huomaa varmaan mitään lappujakaan lukea, joten olen ihan tyytyväinen, jos perheen emäntä muistuttaa käsien pesusta. Näin on joskus käynytkin.

No kyllä mun mielestä on hyvä muutenkin pestä kädet, kun tulee ulkoa. Meillä onneksi suurin osa vieraista ymmärtää itsekin pestä kätensä, mutta jos eivät, saatan kyllä kehottaa. Hassua kyllä sikäli, että muuten en ole lainkaan bakteerikammoinen, tutitkin aina pitkin lattioita yms. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
En loukkaannu, ihan hyvillä mielin käyn pesemäs kädet. ja itsekkin muistutan joskus läheisiä et käytkö pesees kädet vaikka meillä ei mitään pientä vauvaa nyt olekkaan.

Pahoitteluni, mutta minusta ainakin olisi ihan jumalattoman noloa, jos joku kehottaisi minua pesemään käteni. Et varmaan voisi suorempaan sanoa jollekulle, että olet likainen...

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
En loukkaannu, ihan hyvillä mielin käyn pesemäs kädet. ja itsekkin muistutan joskus läheisiä et käytkö pesees kädet vaikka meillä ei mitään pientä vauvaa nyt olekkaan.

Pahoitteluni, mutta minusta ainakin olisi ihan jumalattoman noloa, jos joku kehottaisi minua pesemään käteni. Et varmaan voisi suorempaan sanoa jollekulle, että olet likainen...

Et siis itse pesisi automaattisesti käsiäsi?

mä ainakin itse pesen kädet ja lasten kädet jos ollaan menty paikkaan jossa on vauva ja jos joku on niin typerä että ei itse sitä tajua oma-aloitteisesti tehdä niin sit saa kyllä siitä sanoa.

Nykyään meillä hoitaa lapsen ton homman. Huutavat siis kaikille tulijoille käsi pesulle. Hyvä niin vaikka nuorin meillä on jo 1,5v.

Meillä on aina vauva aikana ollut käsidesipurkki oven pieles ja vessas.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:

Siis tyhmä on ihminen joka ei tajua olevansa pöpöjen peitossa käsistä ja siksi niitä on syytä pestä.

Yhteistyössä