vauva valvoo aina yhteen yöllä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti epätoivoinen

Vieras
Huoh! Olen kuullut, että tää on yleistäkin, että vauva valvoo johonkin yhteen tai kahteen yöllä. Onko kokemusta, missä iässä ne aikaistaa rytminsä? Kaikkee on kokeiltu, mikään ei auta. Ikää 2,5kk.

Meijän poju oli tollanen valvoja vielä pari kolme viikkoa sitten, nyt ikää puol vuotta. Edelleen huonosti nukkuu, mut sentään käy yöunille jo seittemän kaheksan aikaan. Et ei kai siihen muu auta, ku ikä... :/ Tsemppiä vaan kovasti!

Täällä oli samaa tuossa iässä.En kyllä enää muista kauanko kesti.Muutamia viikkoja ehkä.
Nukahti aikaisemmin mutta heräs 30-45 min päästä ja sitten valvoi.

Älä hätäile. Vauvasi on kovin pieni vielä. Kyllä se rytmi löytyy. Koita pitää aikatauluista mahdollisimman tarkkaan kiinni, ts. aamuheräämiset, syömiset, ulkoilut ja etenkin ne iltarutiinit tarkkoina. Kyllä se rytmi siitä sitten pikkuhiljaa löytyy :)

Lepää itse päivällä silloin kun vauvasi lepää. Varsinainen rytmi löytyy yleensä lähempänä puolen vuoden ikää. Iltaunet saattavat kyllä aikaistua jo aiemminkin. Tsemppiä!

Meillä molemmat valvoivat vastasyntyneinä n. kolmeen ja siitä pikkuhiljaa ollaan aikaistettu nukkumaan menoa. Siis ihan tyytyväisiä olivat, mutta eivät nukkuneet. Puolenvuoden ikään mennessä tämä nuorempi pääsääntöisesti taisi nukahtaa yhteen mennessä ja nyt on reilu 1v ja käy yöunille 23 aikaan.
Mulle tämä ei ole koskaan ollu mikään kauhea ongelma, koska olen itsekin iltaihminen. Olen kiitollinen siitä että nukkuvat aamulla pitkään :D
Eli kyllä se rytmi siitä pikkuhiljaa korjaantuu, mut minusta oli turhaa yrittää saada lasta "väkisin" nukkumaan klo 21 kun vauvalla oli ihan eri rytmi. Siitä ei olisi tullu kun huutoa. Ei meillä tosin seurusteltu tai leikitty vauvan kanssa yöllä, mutta ei nyt varsinaisesti yritetty nukuttaakaan ennenkuin vauva oli väsynyt.

Mun tasan 5kk nukahti just. Näin joka yö. Vähän vetopois arkena kun isommat pitää herättää 6.30 ja tuupata kouluun. Ja eskarilainen saattaa taxille. Vauvan lisäks kotona 4v. joka ei enää nuku päikkäreitä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja sori:
en halua masentaa, mutta meillä ei nuku kunnolla vielä kaksi ja puoli vuotiaskaan.kovin hätäinen olet kun vauvasi on vielä noinkin pieni

just joo, se on kyllä sitten ihan sinusta kiinni

EIKÄ OLEEE!!! Nyt kyllä puolustan tuota toista vierasta ja kerron, että meillä lapset ovat alkaneet nukkumaan yönsä heräämättä vasta 3-ikävuoden jälkeen ja ensimmäisen pitemmän pätkänsä vasta toisella tai kolmannella ikävuodella (ja pidemmällä pätkällä tarkoitan 6-8h). Enkä ole ainoa, jolla on vähä ja huonouniset lapset, jotka on pitänyt opettamalla opettaa nukkumaan.

Juu, pieni on sun vauva vielä. Vähitellen, kun ikää tulee niin voit alkaa aikastuttamaan nukkumaan menoa...vielä toki minä ainakin menisin täysin vauvanrytmin mukaan ja siinä vuoden iässä (toiset aloittaa jo 6kk eteenpäin) siirtäisin rytmiä parempaan.

Mula oli keskimmäinen lapsista muutaman kuukauden rytmien suhteen aivan outo tapaus. Valvoi just tuonne yhteen kahteen. Nukkui muutaman tunnin, valvoi aamusta ja sit nukkui klo 9-16.
Puolen vuoden iässä vasta sain rytmiä pikku hiljaa muutettua.