Vauva yksin nukkumaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mollla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mollla:
. Pointti oli se, että vauva ei sitten taidakaan kuolla tai saada traumoja, jos joutuu vartin olemaan yksin.

Luultavasti ei, mutta annatko itsellesi anteeksi, jos unohdat avaimet kotiin ja lapsi saa itkeä yksin kunnes huoltomies on avannut oven. Tai jos syttyy tulipalo tai vauva saakin jotain suuhunsa tai......

Kaikkia asioita elämässä ei voi ennakoida, mutta voi miettiä, mitä mieltä on turvallisuudesta ja paljonko on siihen valmis panostamaan.

Olen vuosien varrella kipaissut yhtä sun toista asiaa toimittamassa kun vauva on nukkunut.

Alkuperäinen kirjoittaja evph-äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
en jättäis koska aina voi sattua jotain....ei välttämättä vauvalle mutta itselle.esim.kaatuaa ja lyö pään niin että taju lähtee

Voihan sen pään lyödä kotonakin niin että taju lähtee!!! Tuntuu et täällä ollaan ihan ylisuojelevia vauvoja kohtaan. Vai ettekö voi mennä edes suihkuun kun vauva nukkuu? KUn eihän sinne kuule jos se herää.... :headwall: :headwall: :headwall:

en tiedä olenko ylisuojeleva mutta en jätä vauvaa yksin enkä leikki-ikäisiä kun nukkuvat tai ovat hereillä.

käyn roskat viemässä ja postin hakemassa, vaikka kotona olisikin vauva nukkumassa.
En koe riskiä siihen, että jotakin siellä välillä sattuisi olevan niin suuri, että jättäisin nämä tekemättä.
Voihan mulla puhjeta vaikkapa aneurysma kesken kotitöidenkin tällöin lapset jäisi heitteille, koska oon niin paljon yksin ja luultavasti menisi riippuen vuorokauden ajasta melko kauankin, ennen kuin joku keksisi tulla katsomaan, että mikä on hätänä kun ei kuulu.
Ei tästä tulisi yhtään mitään jos pitäisi pelätä kaikkea mahdollista, johon on riski tai eliminoisin tämän mahdollisuuden sillä, että pyytäisin jonkun tarkistamaan soittamalla tunnin välein, että olen kunnossa.

Ei vauvaa saa jättää yksin.
Jos joskus roskat vie ja vauvaa on minuutin pari yksin nukkumassa ei se maailmoja kaada.
Mutta mieluummin et jätä.

Nukkua annat rauhassa. Kätkytkuoleman riski on toki olemassa, mutta kaikkea ei pysty ennakoimaan.

Me asutaan omakotitalossa ja käyn kyllä viemässä roskat tai hakemassa postin, kun vauva nukkuu, mutta siinä ei menekkään 2 min. pitempään. Joskus saatan tehä pihalla jotai hommia myös vauvan nukkuessa, mut silloin itkuhälytin on mukana. Ei se vauva siihen kuole että on pari minuuttia yksin sisällä, vaikka heräiski. Mut minnekkään koiranulkoilukävelylle en todellakaan lähtisi ilman vauvvaa! Kyllä mun mielestä 5-15 min aika itkevälle vauvalle on aivan liian pitkä aika!!!

Yhteistyössä