Vauvahaaveet kevät 2010

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aava79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitäpä tässä, tosiaan ikää jo 36 ja eka lapsi on 4 vuotias. toista haluttais mutta tuntuu nyt niin äääärettömän vaikeelta...ei esikoinenkaan helpolla tullut mutta sitten söin clomeja ja heti tärppäs. Oletin sit tietty että nytkin käy niin ja yhden kuurin söin...mut ei ainakaan vielä tulosta. Täs ollaan jo noin puoltoista vuotta tätä toista yritetty mutta ei nyt koko aikaa niin aktiivisesti. Ja vähän on sellanen olo että jos pian ei ala kuulua, niin sitten meidän perheluku on koossa. Mutta, vielä ei toivoa menetetä...

Jospa tännekin kirjoittelis välillä jotain :)
Menkat on nyt myöhässä 3 päivää, jos lasketaan kierron 33 mukaan. Viime kierto oli kylläkin 30 päivää ;)
Pari kolme testiä olen tehnyt ja yhteen testiin tuli haamujen haamu ja muut on ollut negoja... :/ Joten en ihan luota noihin halppis testeihin...

Minkäänlaisia menkkaoireita ei ole. Silloin tällöin nippailee alavatsaa, mutta nekin nippailut menee hetkessä ohi.
Olen nyt parina päivänä mitannut lämpöä, ja 37 asteessa on pyörinyt :)
Ja parina päivänä olen joutunut ottamaan myös 3 tunnin päikkärit kun väsymys on jotain hirveää :O
Voi kyllä väsymys johtua lämmöstäkin, jos tässä kipeäksi on tulossa :S

Seuraavan kerran aion kyllä testiä tehdä vasta ensiviikon puolessa välissä.
Luulis siihen mennessä joko menkkojen alkavan tai testin näyttävän plussaa :)
Kyllähän tuo plussa saisi jo tulla, 13 kuukautta yritetty onnistumatta :(

Eipä täälläkään vielä menkat ole kunnolla alkaneet - sitä tuttua tuhrua tullut nyt kolmatta päivää. Ei siis häirinny Madonnan-konsertissa. ;) Mutta kyllä ne tästä voimistuu, sen jo tiedän ennestään, vaikka ei kyllä ole edes mitään kipuja... Tänään join muutaman laisillisenkin - enää en viitsi sylkeä lasiin vaan ajatellen, että jospa sittenkin oon raskaana.

Heippa, mitäs tänne kuuluu?! Mikä on meidän tuhruilijoiden tilanne, Hermis, Nel?
Annuleelle tervetuloa :) Ja Heitulille kaikki sormet ja peukut pystyssä! Olisi kyllä ehdottomasti teidän vuoro hypätä junan kyytiin.

Oman navan mieliala heittelee kuin tuuliviiri ja aivot kummastelevat kierron vaiheita ja merkkejä. Olin viime viikon lomalla ja aika meni rentoutuessa ja viikonloppuna sitten häissä ja rippijuhlissa. Tällä viikolla pääsen gynelle, sitä ennen en oikein osaa edes liikaa yrittää näiden vauvajuttujen kanssa. Ovista olen yrittänyt tikutella, mutta pelkkää haaleaa viivaa puskee. Tänään kuitenkin limaillut ja eilen natisutettu sänkyä. En jotenkin luota noihin tikkuihin, ohjeetkin niin kauhean tarkat: ei aamupissasta, ei saa juoda 2 tuntiin, aina samaan aikaan päivästä... Mutta kyllähän se mielessä käy että jos/kun ovisplussaa ei tule, niin enkö sitten ovuloi ollenkaan?!

Tarttis mennä johonkin rentoutumis-/rauhoittumiskurssille ja pystyä pitämään pois tämä iänkaikkinen hätäily ja muistaa, että yritys on vasta melko alussa ja suurin osa niitä vauvoja saa, jos ei luomusti niin sitten pienellä potkaisulla.

Rapsu, kp10

Kärsimättömänä odottelua.... menkkojen pitäs loppuviikosta alkaa <>... välillä tulee sellanen fiilis et joo, kyl nyt tärppäs, mutta sitten taas iskee epätoivo ja masennus, että nyt alkaa mahaa kivistää ja menkkakipua tuloillaan....testin kanssa ootan varmaan ainakin tonne ens viikon maanantaille, nyt vasta kp27. Ja kierron pituus kun heittelee aika paljonkin. Huh, rasittavaa. Sit kun sen ekan tipan aina huomaa vessassa käydessä niin kyllä siitä tulee niin masennusfiilis.

Mä olen noita ovistestejä tehnyt kyllä yleensä aina aamulla, eka pissasta. Vaikka jossain testissä sanotaan et ei saa tehdä aamulla ja jossain taas että pitää tehdä aamulla....en sit tiedä onko näyttänyt oikein...

Tsemppiä meille!

Täällä on ihan kunnon menkat käynnissä, ja tuhrua kesti sen kolme päivää. Ihan normi rytmi. En vaan tiedä mitä kummaa uutta tähän seuraavaan yritykseen kehittäis?

heippa vaan taas kaikille! :) olen pysynyt hetken taustalla kun on ollut kierron kanssa vähän niin ja näin.. en ole jaksanut stressata/keskittynyt kesälomaan ja ulkona oleskeluun :)
mutta mutta, nyt olisi asiat niin että täällä alkaisi varsinainen yk1 (:
molemmat ollaan siis 28vuotiaita ja esikoinen kyseessä.

plussatuulia ihan jokaiselle! :)

Voi hitsinvitsi nyt sitten ottaa päähän...alkoi menkat. Ja ihmeellistä että vasta kp28. alkaa kierto palautumaan samalla mitä oli ennen ekaa raskautta. Jotenkin sen kyllä ihan aavistin, mutta ainahan sitä toivoo parasta.... ARGH!!!!!!
Nyt pitäis saada clomi-resepti uusittu nopeesti, viimex siitä jäi saamatta kun oli clomit loppu joka paikasta ja sit se resepti meni vanhaksi, uusiskohan ne terveyskeskuksessa sen ilman gynekäyntiä.

voi että mutta harmittaa. mä jo mietin nimiäkin tänään...

Kaipa täytyy nyt taas yrittää sekä greippimehua, punaviiniä, itsetehtyä vyöhyketerapiaa jalkapohjiin...ja ennen kaikkea pitäisi säilyttää hyvä ja lämmin mieli kumppania kohtaan - romantiikkaa ilmaan. Ei saa stressata.

Nel. kp4

Heippa! Poistan itseni plussanneista, meille tuli jo toinen keskeytynyt keskenmeno tälle vuodelle... jatkan haaveilua tulla keskenmenon kokeneiden puolella. Tsemppiä ja plussia teille kaikille!!!

Annulee: 36v.....yk_monta.....(2).....kp30-42 pv.....~14.8??
Hermis: 24v.....yk 8......(1).....kp 27-44 pv.....7.-14.8??
Heituli: 25v.... yk 12... .(1)..... kp 29-35 pv...... 5.8.
Sari_80: 28v....yk 4.... .(1)..... kp 29-32..........26.6.
Nel: 34v ........yk7.. poika-07...kp 29-30...........6.8
Mimis: 24v......yk2......(1).....kp ? ..............7.-9.8 (km 05/09)
Kerttunen: pitkä yritys.....(2)...kp 24-28..........8.8
Rapsu-81: 28v......yk3.... (1)...kp 24-27???..........?

Plussanneet:

Aava79: 29v .. yk 6 .... (1) ... +18.5
Kappe82: 27v .. yk 6 .... (1) ... +1.6.
Salama83: 26v .. yk 8 .... (1) ... +1.6.

Voi Hansu... :( Ihan kamalaa.. En oikein osaa mitään sanoa. Mutta paljon voimia teille!!

Ja sorit myös menkoista Annuleelle ja Nelille. Mulla kans nyt menkat ohi ja uutta yritystä kehiin! Kerroinkos jo, että sain lääkäriajan ens viikolle?! Yritän ruinata clomeja. Meinaan ovis on hyvin hukassa. Ja tosiaan sain niitä haaleita viivoja ovistestiin muutama päivää ennen menkkoja.. Todella lyhyt luteaalivaihe (vaimikäsenyoli?!) siis täällä.

Annulee: kuinka hyvin sulle tepsi noi clomit ekan muksun kohdalla? Kuinka pian sait ovulaatoita aikaiseksi ja kuinka pian raskauduit?

Noihin Nelin sanoihin on hyvä lopettaa: "Kaipa täytyy nyt taas yrittää sekä greippimehua, punaviiniä, itsetehtyä vyöhyketerapiaa jalkapohjiin...ja ennen kaikkea pitäisi säilyttää hyvä ja lämmin mieli kumppania kohtaan - romantiikkaa ilmaan. Ei saa stressata. " Aivan mahtavaa!! :) Tulin hyvälle tuulelle tuosta.

Vielä kuitenkin päivittelen:

Hermis: 24v.....yk 9......(1).....kp 27-44 pv.......3.-14.9??
Rapsu-81: 28v......yk3.... (1)...kp 24-27???..........?

Plussanneet:

Tuolla toisessa ketjussa jo pahoittelinkin Hansulle, mutta ekstravoimia tätäkin kautta vielä!

Hermis, noista ovistikuista: mähän oon tän kierron tikutellut mammaksi.fi:n ovistikuilla ja pelkkää haaleaa viivaa/haamua tullut. Ovislimat tuli maanantaina ja nippailua ma-ke, silti negaa. Kävin tänään gynellä ja siellä todettiin, että puhjennut munarakkula näkyy ja ovulaatio on ollut noin vuorokausi sitten! Että se niistä tikuista. Olen tosi huojentunut että kävin siellä ja todistetusti ovuloin, sanoi tikut mitä tahansa. Itse aion ainakin tästä lähtien vaan kuunnella omaa kehoani ja yrittää stressata vähemmän.

Muutenkin kaikki oli tosi ok, välivuodot normaaleja ja kierron sekoilut hää- ja matkastressistä johtuvaa. Gyne totesi kaiken olevan kunnossa raskautumiselle ja pyysi nauttimaan elämästä sillä välin :) Nyt siis vaan sormet ja varpaat ristiin, että seikkaileva munasolu on löytänyt Mr. Siittiön ja halpa tontti löytyisi jostain päin kohtua :) Piinaviikot alkakoon...

Tahtoo paljon plussia!

-Rapsu kp13

Listapäivitys:

Rapsu-81: 28v......yk3.... (1)...kp 23-27..........26.8.

Plussanneet:

Listapäivitys:

Nel: 34v ........yk8.. poika-07...kp 29-30...........6.9

Plussanneet:

Heippa, tulin tänne nyt taas ihmettelemään, kun tossa jo kerkesin muutama päivä sitten suremaan et menkat alkoi, kylläkin ois ollut poikkeuksellisen lyhyt kierto...no, joka tapauksessa, ei ne sitten alkaneetkaa, mut tänään kp 31 tulee vessapaperiin jotain ihme ruskeeta limaa, pieniä klönttejä. Onko jollain ollut vastaavaa. Menkat ei ole edelleenkää alkanut. Mut kierto on yleensä 32-42 pv. Päätä on särkenyt puoltoista viikkoa (se saattaa kyl johtuu töihin tulosta loman jälkeen ja huonosta työasennosta). Tissit on kipeät hieman, mut muita oireita ei juurikaan. Hmm, vieläköhän on toivoa!

Sorry Annulee, kuulostaa liiankin tutulta.. Mulla aina tollasta "tuhruvuotoa" ennen ja jälkeen menkkojen.. Viime kierrossa mulla jopa niin, että tuli 5 vrk:ta tota ruskeeta vuotoa ja sit muutaman päivän ei mitään ja sitten alkoi normaalit menkat. Toivon kovasti, että sulla ei tarkoita tuo samaa kuin minulla!! Mutta ajattelin vain jakaa asiaa.. Pidän peukkuja!

Niin, niinpä siinä kävi...tein jopa testinkin tänään ja selkee negahan se oli jo minuutin jälkeen. Alkoi vaan ottaa päähän kun menkat ei kunnolla ala. Mulla ei ikinä ennen menkkoi tule ruskeeta tuhrua, jälkeen kyllä, siksi ihmettelin. No, kuukausi se on ensi kuukausikin...ja taas läpi nää samat. Kyl on ollut pitkät 4-5 päivä ku noita tuhruja olen tutkaillut...ehkä ens kerralla järkee ja odottaa rauhassa et kierto täynnä. Huh. No, tsemppiä meille kaikille edelleen.

Eikö olekkin ihan tyhmää tuo tuhrutteluvuoto, Annulee? Menkat venyy reilun viikon mittaisiksi, kun mukaan laskee nuo tuhrut. Mä en ole vielä keksinyt niille mitään syytä. To menen lääkäriin ja toivon mukaan saan jotain ratkaisukeinoja tähän tilanteeseen. Sullakin, Annulee, näyttää olevan melko epäsäännöllinen kierto.. Oletko syönyt teroluteja? Oon syönyt niitä kolme kiertoa ja ne kaksi ekaa kiertoa olivat vielä epäsäännöllisemmät kuin ennen teroja, mut tää viimesin näyttäis laittavan kiertoa järjestykseen. Nyt vaan on se pulma, että uskon etten ovuloi ollenkaan tai sitten tosi myöhään. Jos siis noihin tikkuihin on uskomista!! Kipuja ja vuotoja en osaa yhdistää ovulaatioon, sillä niitä tulee pitkin kiertoa. On tää ihmeen vaikeeta!

Mitäs teille muille kuuluu?

On noi tuhrut kyllä ärsyttäviä! Ja näemmä myös aikas yleisiä. Annuleelle ei muuta kuin tsemppiä uuteen kiertoon.

Täällä vietetään piinaviikkoja... Kuinka voi aika tuntua näin pitkältä! Ja vielä pitää vähintään viikko odotella. Onko vinkkejä, millä saisi ajatukset muualle ja ajan kulumaan pienemmässä piinassa?

Oviksesta siis 5 päivää, rinnat ollut kipeenä jo pari päivää, mutta en edes ajattele sen johtuvan mistään muusta kuin oviksesta ja luteaalivaiheen hormoneista. Ei siis kuviteltuja oireita, josko olisin jo jotain oppinut liian vilkkaasta mielikuvituksesta ja toiveajattelusta :)

-Rapsu kp17

Noniin, vasta tänä aamuna alkoi meikäläisen menkat sitten kunnolla, kp34...et kyllä oli piinalliset 6 päivää. Nyt päätin kyllä, että en ala noin aikasin hermoilee seuraavassa kuussa. Ja ihmettä tollanen tuhru...ei ole ikinä ennen ollut... :( Se tuli kyllä mieleen et mul oli hiivatulehdus tossa, et josko se ois aiheuttanut...Jouduin siihenkin ottaa sellasen kapselin, kun ei tuntunut muuten menevän ohi. Sekin herätti vähän toiveita raskaudesta, sillä eka raskauden aikana oli varmaan 3 kertaa hiivis, Canestenilla sen silloin sain ohi. Nyt sattu oleen vanhoja kapseleita kaapissa vielä.

Hermis: kyllä mä sillon ennen ekaa raskautta ovikset aina löysin mutta ei vaan tärpännyt, vaikka jalat laitoin kohti kattoa... Mut sit tosiaan heti eka clomisatsista raskauduin. Enhän tiä oliko se sit siitä johtuvaa. Silloin kyl muistan et mul oli joku hormonitaso vähän korkee et sain jotain sitä alentavaa kans, mut mul on se mitattu jälkeen nyt tätä toista lasta yritettäessä ja oli ihan normi....oisko ollut prolaktiini...?? Tai jotain. Saatan muistaa väärinkin.

Ehkä tää on tää ikä...ei 36 vuotias ole enää ihan tyttönen. Kierrot on kyl tosiaan aika epäsäännölliset mutta löydän kyllä tikuilla yleensä aina oviksen. noita teroluteja en ole syönyt, en ees tiiä mitä ne on??? ilman tikkuja en kyllä tietäis oviksesta mitään, en tunne sitä mitenkään.

Raskasta on...ja piinaavaa oottelua, niinkuin muillakin. Ei auta kuin yrittää... En tiedä kuinka kauan me tätä yrittämistä sitten harrastetaan. Päätettii et haen clomeja vielä 3 kierrolle ja sitten jätän ne. Ja yritän sit pikkuhiljaa lopetella sitä laskemistakin yms. Kai se sit pitää vaan uskoa että meidän perheluku on kolme. Ja ei se nyt niin huono ole, mieluummin se kuin kaksi. Että ollaan kyllä äärestään onnellisia meidän suloistakin suloisemmasta nelivuotiaasta... :-) Mutta olishan se pikkusisar hänelle kiva!!

Listapäivitys:

Annulee: 36v.....yk_monta.....(2).....kp32-40 pv.....??
Nel: 34v ........yk8.. poika-07...kp 29-30...........6.9

Plussanneet:

Annulee, mulla oli kanssa hiivatulehdus viime kierrossa ja silloin alkoi myös tuhruttelut, vaikka ei olisi ollut vielä niiden aika. Gyne totesi, että hiivatulehdus saattaa laittaa limakalvot vuotamaan. Tarkoititko muuten noilla kapseleilla niitä suun kautta otettavia (fluconazol) vai jotain muuta? Jos tarkoitit, niin ootko huomannut, että niitä ei saa syödä, jos on raskauden mahdollisuus? Aiheuttaa sikiövaurioita. Mä olen yleensä niitä käyttänyt hiivaan, mutta viime kierrossa taistelin Canesteneilla kun en uskaltanut kapselia ottaa. Toivottavasti hiivat pysyy hiivatissa mahdollisimman kauan, karsee "tauti"!

-Rapsu

Rapsu-81: Joo, otinkin sen kapselin vasta sitten kun ne menkat jo alkoi et tiesin ettei ole enää mahdollisuutta. Canestenilla tosiaan minäkin muuten kärvistelen, sen on vaan aika epämiellyttävää.... :( Kaikenmaailman vaivoja. Puh!

Kyllä tuntuu piiiiiiitkältä odottaa seuraavaa ovista, varmaan menee tonne jotain ens vkon sunnuntaille ennenkuin alan ees testamaan.

Kovasti omaa napaa:
Kävin tänään omalääkärillä. Sain lähetteen yksityiselle gynelle, ultraa sitten noi munissarjat ja saan varmaankin clomit käyttöön. Oli jotenkin ihan kauheeta, ku lääkäri sanoi, että jos ei raskaus ala gynenkään jälkeen, saadaan lähete LAPSETTOMUUSpolille.. :( Ikinä ei ois uskonut, että myö joudutaan jonneki hoitoihin...Noh, eihän se vielä varmaa ole, mutta se voi olla yksi vaihtoehto.. Lapsettomuus on jotenki ihan kirosana mulle.

Annulee: terolutit olen saanut tasoittamaan kiertoa. Niiden pitäisi myös auttaa muutenkin raskaaksi tulemisessa.. Nojoo..

Rapsu: mites sun tilanne?

Hermis, gyneltä saa varmasti taas paljon enemmän tietoa ja potkua, eikä lapsettomuuspolia tarvitse vielä ajatella. Eikös niistä clomeistakin voi jo olla paljonkin apua. Onko vielä tietoa koska pääset gynelle? Kyllähän noi hoidot aika hurjalta kuulostaa, mutta jos ei muu auta, niin sinnekin sitten vain positiivisin mielin. Toivotan sulle ihan kauheasti plussaonnea lähitulevaisuuteen!

Mun tilanne on piinainen :) Ei siis mitään erikoista, tätiä ei näy, niin kuin ei vielä kuuluisikaan. Tissit on kipeemmät kuin ikinä, ollut oviksesta lähtien, kaippa sitä on tavallista enemmän keltarauhashormonia veressä. Mutta ei mitään raskausoireeksi luettavaa ihmeellisyyttä, ja hyvä niin, koska jos olisi, niin ne olisi mitä luultavimmin vain kuvitelmaa ;) Pidetään peukkuja, ettei tuhruja (tai tätiä) vielä tällä viikolla näkyisi, ensi viikon alussa on sitten hyvin jännät paikat...

-Rapsu kp20, dpo8

Uusimmat

Yhteistyössä