Vauvahaaveet kevät 2010

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aava79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tainnut tämä ketju melkein hiipua, kun ei ole enää paljoa porukkaa edes jäljellä.. no päivitän listan silti.

Isot pahoittelut FrauM sinulle ja toivon kaikkea hyvää tulevaisuuteen!!

Jännäilijät:

Hermis, 24v, yk 5?, (1) kp 27-37, 23.5??
Heituli, 25v, yk 10, (1) kp 29-35pv, 3.6.
Sari_80, 28v., yk4, (1), kp29-32, ??

Plussanneet:

Aava79, 29v, yk6, (1) +18.5
Odottaja-77
Kappe82 27v, yk 6, (1) +1.6.
Salama83, 26 v, yk 8, (1) +1.6.
Hansu78, 30v, yk 4, (1), +7.6.

Hyvä plussasaldo muuten tässä ketjussa :) Teille vielä jännäilijöille tsempitykset ja plussatuulet!!!!!

Hansu 5+3

Jännäilijät:

Sari_80, 28v., yk4, (1), kp29-32, 26.6.

Plussanneet:

Odottaja-77

Jännäyspäivä varmistui, kun tässä kierrossa tikutin ovulaation. Huomasin kyllä eron, kun aloitin juomaan greippimehua aika kierron alkuvaiheessa, että limailu oli selkeämpää. Nyt vaan jännäillään joskos viikon loppupuolella ja ensi viikon alussa olisi jotain oireilua. Olisi niin tervetullut tänne se normaali raskaus ja VAUVA!!

t. Sari kp23

Juhannuksen kunniaksi yritysviikonloppu - ovis varmaan la-ma. Mitään ihme kikkoja ei ole nyt mukana, ja on ollut kesän myötä niin paljon muutakin ajateltavaa, ettei paljoa ehdi kirjoittelemaan.

Jännäilijät:

Nel. 34v, yk6, poika-07, kp29-30, 6.7

Plussanneet:

Odottaja-77

Lisäänpä itsenikin listaan. Nelillä on samat jännäyspäivät kuin minullakin näemmä, juhannusvauvoja yrittäessä ;) Älkäähän nyt kokonaan hiljentykö palstalla, jospa tänne vielä uusiakin yrittelijäitä löytyisi, vielä on aikaa jäljellä 2010 kevätvauvoihin!

Jännäilijät:

papu-81, 28v, yk2, (1), kp25-26 (22-29), 7.7.

Plussanneet:

Odottaja-77

Hei vaan! Liityn joukkoonne :)
Menossa yk1 ja kp 13/29-30,toivotaan että tärppäisi ekasta kierrosta, olen niin kärsimätön etten millään jaksaisi pidempään odottaa odottamista :) Yksi lapsi meillä on ennestään,saanut alkunsa ensiyrittämällä. Katsotaan miten tällä kertaa!
Nyt hankitaan vähän elämää tähän pinoon!

Tervetuloa Lumikki! Kuulosti tutulta lauseesi kärsimättömyydestä ;)

Meillä mennään kp11 kohdilla ja eilen alkoi meidän oikea yritys, kun viime kierron hudit eivät olleet varsinaisesti suunniteltuja :) Harmi vaan että kärsin kuivista limakalvoista, varsinkin menkkojen jälkeen. Paikat siis vielä erittäin arkana ja ei tarvitse haaveilla uudesta pupuilusta ihan heti eilisen perään... ei helpota vauvaprojektia :/ Mutta silti, olen oikein onnellinen kun mies on mukana vauvahaaveilussa, tänäänkin aamulla löhöiltiin sängyssä ja mietittiin vauvojen nimiä :)

Mitenkäs muiden projektit etenee noin muuten kuin kp-päivissä?!

Heippa!
Olen jo jonkin aikaa seuraillut tätä ketjua, mutta en ole tohtinut liittyä. Meillä on siis ollut ensimmäinen yrityskierto käynnissä, tikut ja greippimehut mukana menossa. Ovis bongattu ja myös hyödynnetty. Jotenkin tiedän ettei kannata kauheasti vielä odottaa ettei pety liikaa, mutta tänään on tehty plussatesti..... Jotenkin ei voi uskoa että voisin olla raskaana, halppisliuskatestillä sain haalean haamun ja digitaalisen glearbluen mukaan olisin raskaana, en voi ymmärtää, ihan hassua =)

Onnea Niika!Ja oikeen mukava ku saadaan uusia tuttavuuksia,toivotaan parasta!
Huomenna ajattelin soitella neuvolaan,katsotaan mille päivälle saadaaan aika.Toivottavasti saadaan pienet sydän äänet kuulumaan!!!!!!!!!!
Olo on ollu ihan ok,no tuo väsymys nyt on aika kovaa luokkaa,mut onneksi tällä hetkellä olen lomalla.Mites muut plussaajat jakselee?
Odottaja-77 8+1

Niikalle tervetuloa ja onnea! Toivottavasti tämän ketjun runsaat plussat leviää ja tarttuu meihin muihinkin kesän aikana :)

Mä vielä vähän pyöriskelen oman napani ympärillä: sain tänään lievän sätkyn. Eilen sänkypuuhien jälkeen alkoi tiputella aivan kirkasta verta. Se loppui, mutta tänään illalla on taas tullut tuhrua :o Mistähän ihmeestä tämmöinen välivuoto johtuu? Ihan uusi juttu minulle. Kai se voi noista limakalvoistakin johtua, tuntuu vaan että se on sitä itteään. Nettiä surffaillessa tulee vielä kaikkea hurjaa selitystä vastaan... toivottavasti ei ole kuitenkaan mitään vakavaa, vauvahaaveisiin vaikuttavaa! Katsotaan jos jatkuu, vielä en gynelle tämän takia ryntää. Viimeksi syksyllä meinaan viimeksi otettu papat ja katsottu pelit ja vehkeet kierukan poiston yhteydessä.

Samalla tuli kysymys mieleen: jos teillä tuhruttelee ennen menkkoja, niin mitä päivää pidätte kp1:nä? Mä olen aina ajatellut, että se on se eka tuhrupäivä, kun siitähän ne menkat alkaa. Näin sanoi myös eräs lääkäri ystävälleni. Netissä kuitenkin moni väittää, että ensimmäinen kiertopäivä on vasta se eka kunnon vuotopäivä kipuineen. Jos asia onkin näin, niin silloinhan myös oviksen ennustukset kp:n pohjalta täytyy laskea uudelleen! A-pu-va?

Ps. toivottavasti en kirjoittele liian yksityiskohtaisesti, kertokaa jos ei sovi ketjun henkeen :)

Tsemppiä yrityksiin, toivottavasti mahdollisimman moni pääsee plussajunan kyytiin :)

Mun vointi ei ole kovin kaksinen: mulla on paha olo jatkuvasti, ruoka ei maistu, vatsaa sattuu ja on koko ajan vilu. Eipä ainakaan tule unohdettua, että raskaana ollaan. :I Varhaisultra on tasan viikon päästä, jännittää!

Salama83 6+6

heippa pitkästä aikaa! ja onnea salama! :)

papu: jos tiputtelee ennen menkkoja, niin on se useimmiten kerrottu että alotettaisiin laskemaan menkat vasta kun vuotoa enemmän kuin tippa tai kaks :D

minullapa onkin täällä hieman outo tilanne. muistaako joku pitkän edellisen kiertoni, joka venyi pitkäksi? minulla ei siis koskaan ennen ole ollut tuhruttelua, mutta nyt koin sen kun tuli tämä pitkä kierto. tuhrutti varmaan viikon verran, jonka jälkeen tuli hyvin niukat menkat, kesti kaksi päivää. nyt tilanne on sama, tosin kierto ei ihan niin pitkä :D eli viikon verran tuhruttanut, ja sen jälkeen kolmen päivän hyvin niukat menkat. pitkä kiertoni oli kp82, ja nyt kp27. mitä ihmettä?

pillereiden lopetuksen jälkeen menkat olivat normaalit ja aika runsaatkin, kp 32-45. miksi ihmeessä ne yhtäkkiä muuttuu todella niukoiksi ja alkaa tuhruttaa? kokemuksia kenelläkään?

Terve pitkästä aikaa! Olin tuossa etelän lämmössä viikon verran.. :) Oli kyllä kiva breikki arjesta. Sai aivot näistä vauvajutuistakin vähän kauemmas.. Mutta nyt taas takaisin! :)

Tervetuloa uusille ja onnea plussista! :) Kiva kuulla, että ketju näin positiivinen! :) Päivittelen tässä hieman tuota listaa..

Jännäilijät:

Hermis, 24v, yk 6, (1) kp 27-37, heinäkuun alku..?
papu-81, 28v, yk2, (1), kp25-26 (22-29), 7.7.

Plussanneet:

Odottaja-77

Tuhrutteluista on joku ihmetellyt. Mulla ainakin tuhruttelee ennen ja jälkeen menkkojen. Kai tuo on melko normaalia..Mun lääkäri sanoi, että kp 1 on se varsinainen vuotopäivä, tuhruja ei sen mukaan lasketa. Syön nyt toista satsia noita Teroluteja, että katsotaan nyt, säännöllistyykö menkat ja tuhrut vähenee..Huoh.

Mulla oli ovis todnäk maanantaina, vatsan jomotuksesta päätellen, ja osasin ajankohdan jo kalenterin mukaankin aavistaa, ja tilannetta tuli hyödynnettyä pari iltaa aiemminkin. Tuli vaan mieleen että mitäs jos meidän ongelma on se, että lopetetaan peiton heiluttelu aina siihen iltaan kun ovis on..pitäisköhön jatkaa siitä vielä pari päivää yli? Ei vaan jaksais...;)

Mulla tilanne ratkeaa varmaan jo tuossa neljännen päivän kohdalla, jos tuhruttelu alkaa...tai ei ala. Nyt olen kyllä ottanut oikeasti rennommin kuin aiemmin - en edes mitannut lämpöä joka päivä, ei ole ovistikkuja käytössä. Kaipa tämä kesä saa mielenkin rennommaksi ja ajatukset pois tästä yrittämisestä.

Mä ajattelin testata tuossa 6.7.
Meillä esikoinen sai alkunsa muistaakseni ensimmäisestä kierrosta, joten toivotaan että toinenkin lähtisi aluilleen yhtä helposti ;) Tosin viime kuussahan mulla oli ns. kemiallinen raskaus, plussaa näytti testi mutta menkat alko. Nyt toivotaan parempaa onnea, oli nimittäin ensin ikävä innostua plussasta ja sen jälkeen täti kurvasikin paikalle :/ Nyt jännäillään vaan seuraavat pari viikkoa!

Lumikki__ kp 16/29

Kiitos vastauksista! Mulla tosiaan tuhruttelee 1-3 päivää ennen kuin vuoto+kivut alkavat kunnolla. Laskin nyt uudestaan kiertojen kestot ja pituudet poistaen alkutuhrut. Selvensi hieman mun sekalaista kiertoa!

Odottelijalla outo tilanne. Mullakaan ei ole aina ollut tätä alkutuhruttelua, vaan alkoi vaan jossain vaiheessa. Ajattelin että se on taas yksi näitä kummallisia hormonien muutoksia ja naisen kropan ihmeellisyyksiä.

Nel, jaksaa jaksaa, varmuuden vuoksi vielä kerta! Me voidaan täällä virtuaalitsempata ;)

Täällä tällä hetkellä meneillään kp13 /23-27. Selkeitä ovislimoja ei ole näkynyt ja olen vähän ihmeissäni, sillä yleensä ne on jo tähän aikaan mennessä ilmestynyt. En tiedä mitä tarkoittaa jos niitä ei tulekaan, ovis varmaan silti toivottavasti tapahtuu? Tarkemmasta tärpin ajankohdasta ei siis tietoa, mutta vauvanalkuja on yritetty kylvää kp8 ja kp11, ja toivottavasti vielä tänään saisi miehen houkuteltua vällyjen alle, kun mies on sitten viikonlopun poissa kotoa, ja sen jälkeen taitaa olla jo myöhäistä näin lyhyellä kierrolla. Vaikka nyt kyllä tuntuu, että tämä kierto ei jää ihan lyhyeksi.

Onko teillä muuten miehet ihan täysillä mukana vauvaprojektissa? Tarkoitan siis sitä että peitot heiluu projektinomaisesti vaikkei hirveästi huvittaisikaan. Mä en oikein edes suoraan viitsi ehdotella miehelle että "tuu tekemään vauvoja, nyt!" Ja työ- ja muiden kiireiden keskellä ei aina voi olla "sillä tuulella".

Päivitänpä vielä listan omalta osaltani:

papu-81, 28v, yk2, (1), kp23-27, 9.7.

Plussanneet:

Odottaja-77

Minäkin päivitän omalta osaltani tuon listan, vaikka en jaksa uskoa tärppiin. Meillä ei sitten touhuttukaan jtp- taktiikalla :( Ja ovista en edes bongannut tässä kierrossa, niin minimaalinen on mahdollisuus raskauteen.

Heituli, 25v, yk 11, (1) kp 29-35pv, 6.7.

Plussanneet:

Odottaja-77

Mulla on tosiaan ollut tuota turhruvuotoa ennen menkkoja 2-4 päivää jo 7 vuoden ajan. Pikkasen asia helpottui ensimmäisen raskauden myötä, mutta eipä sitä kauaa kestänyt, kun taas jo tuhrutteli. Pelkäsin alunperin että se vaikeuttaisi raskautumista, sillä jonkinlainen hormonihäiriöhän se on, ja voi vaikka vaikeuttaa kiinnittymistä. Silti olen jo kerran raskaaksi tullut ja pojan synnyttänyt. Joten en anna sen vaivan häiritä. Kuitenkin aina lasken että oviksesta tulisi yli 11 päivää täyteen ennen tuhruja.

Tosiaan ei sitten enää eilen jaksettu yrittää...tai siis en pystynyt kun ensin särki pää ja sitten tuli kauhee mahakipu. Ja tänään mies ei ole kotona. Toivotaan että kolme iltaa putkeen auttoi. ;)

Oon alkanut entistä enemmän miettiä, miten sitä sitten kahden lapsen kanssa jaksaa, kun poden edelleen univelkaa yhden kanssa. Tietty toivon että esikoinen olisi sitten jo helpompi tapaus. Ja toivon että tässä välissä oli edes muutama kuukausi seesteistä aikaa. Eräs kaverini voi äärettömän pahoin nyt odottaessa toista - on aika rankkaa esikoisen kanssa.

Plussatuulia!

testailin itse siis kp30 negan, ja edelleen tuhruttelee hieman... mutta on nyt sellaista mielestäni että on valkovuotoa jossa hyvin vähän verta seassa, koska niin vaaleaa on. testaan vielä tässä muutaman päivän päästä uudelleen. ei tässä muukaan kai auta.

Minäkin toivon kaikille kovasti plussia! Tuo toivoa kun syntyy niitä paljon toivottuja vauvoja <3 Juttelin eilen ystäväni kanssa, joka on yrittänyt lasta kohta pari vuotta, ja se toi taas mieleen sen kuinka lasten saantia ei todellakaan voi pitää itsestäänselvyytenä. Toisaalta se tuo ristiriitaisia fiiliksiä: maailma on kuitenkin täynnä lapsia, erittäin toivottuja ja vähemmän toivottuja.

Mikäs Sari-80:n tilanne?! Jännäpäivät päättyneet toivottavasti positiivisesti?

Mä olen jo ajatuksissani siirtynyt seuraavaan kiertoon. Ovisoireita ei ole tässä kierrossa näkynyt, mitä nyt pientä mahan nipsimistä mutta se nyt voi nipsiä mistä vaivasta vaan. Mieskin oli torstaina niin pahalla tuulella ettei ollut toivoa nakuhalimisesta. Huomenna miehen palatessa viikonloppureissulta onkin jo kp16, joten se siitä... Ensi kierrossa suunnittelin, että yrittäisin elää mahdollisimman terveellisesti ilman särky- ja migreenilääkkeitä ja jos mies vaan lähtee mukaan, niin voisi hommailla jtp-meiningillä koko kierron keskikohdan ajan, kun oviksen tarkasta ajankohdasta ei tosiaan oikein tietoa. Tikutuksiin en aio vielä lähteä... :)

Mä aion jatkaa näitä mun purkaushöpötyksiä tänne kun ajatuksia on kuitenkin kiva jakaa ihan "ääneenkin". Toivottavasti muutkin jaksaa höpötellä tärkeyksiä ja turhuuksiakin, niin saadaan pidettyä ketju hengissä ja jatkettua virtuaalitukea samanlaisten vauva-ajatusten kanssa :)

Tänään oli aamulämpö 37,3 - aika huima aamulämmöksi, paitsi jos on raskaana. :) Noh, aina mä välillä mittailen ja mukamas siitä päättelen jotain. Vielä menee viikko jännätessä. Ehkä parempi ajatella jotain muuta, ettei stressi estä kiinnittymistä. Väsyttää, vaika pari yötä saanut nukuttua tosi hyvin - johtuiskohan tästä ihme pilvisestä säästä.

Aika hiljaista on täällä... Mites Nel?? Mikä on tilanne?? :) Kuulostaa meinaan hyvältä! :) Mitäs muille kuuluu?? Ainakin kesäsäät ovat hellineet meitä! ;)

Päivittelen taasen tuota listaa omalta kohdaltani..Meinas itku taas tulla aamulla, kun tuhruttelu alkoi.. Ainoa hyvä puoli mulla nyt on tän vauvaprojektin kanssa, että Terolutit on alkaneet vaikuttaa positiivisesti. Meinaan kierto alkaa olla sellaset 28 vrk noin 40 vrk sijaan! :)

Hermis, 24v, yk 7, (1) kp 28??, 30.7.-2.8??
Heituli, 25v, yk 11, (1) kp 29-35pv, 6.7.

Plussanneet:

Odottaja-77

Mutta eipä tällä kertaa muuta.. Tsemppiä kaikille!

Uusimmat

Yhteistyössä