H
hauk
Vieras
Minusta on perjaatteessa hauskaa että olet halunnut ostaa etukäteen tavaroita lapselle jota ei ollut missään muodossa olemassa![]()
Miten sinä selvisit vauva-arjesta ? Yllättikö rankkuus vai oliko se helpompaa kuin olit kuvitellut ?Kuinka hoidit yösyötöt ja auttoiko mies esim viikonloppuisin yösyötöissä ? Entä kuinka teidän parisuhteen kävi ? Oliko seksielämää vielä vauvan synnyttyä yhtä paljon vai vähemmän / enemmän ? Miten muuten hoiditte parisuhdettanne ensimmäisen lapsen synnyttyä ?
![]()
Vähän vastasinkin tuossa äsken, mutta siis yllätti vähän että vauvallamme oli koliikki, mutta olin siihenkin varautunut. Se on kuitenkin kauhea tunne kun avuton lapsi huutaa paniikissa eikä häntä saa rauhoitettua millään. Monesti itkin yhtä aikaa lapsen kanssa kun en kestänyt hänen kärsimystään. Vauva itki aina illasta alkuyöhön ja siinä ei voinut mies juuri auttaa kun tissit on äitillä. Mutta mies kantoi vauvaa aina kun pyysin. Yösyötöt hoidin itse täysin, se ei ollut kovin rankkaa yleensä koska vauva nukkui hyvin sitten kun lopulta nukahti
Seksiä ei ollut moneen kuukauteen vauvan syntymän jälkeen koska paikat olivat niin arkana minulla, vaikka minulle tehtiin suunnitellusti sektio. Alussa se oli silti epämukavaa ja liukuvoide tuli tutuksi. Vasta kun vauva oli 10 kk ja yöimetykset loppuivat, haluni palasivat kunnolla takaisin.
Me päätettiin ennen vauvan syntymää että huolehdimme parisuhteesta vauvan synnyttyäkin. Mutta kun vauvalla olikin koliikki ja myöhemminkin oli temperamenttinen, kaikki aika meni vauvan kanssa emmekä päässeet mihinkään kahdestaan. Mutta koliikin mentyä ohi saimme sentään iltaisin olla tunnin kahdestaan kun vauva oli jo nukkumassa.
Parisuhteelle vauvan tulo oli kaikkein rankin paikka ja siihen kannattaakin eniten varautua! Ei ole sattumaa että pikkulasten vanhemmat eroavat niin usein.