vauvakuume: 3 lapsiko kaikesta huolimatta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PennyL
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PennyL

Jäsen
25.04.2008
121
0
16
ajattelin kysellä muiden tuntemuksia vauvakuumeesta, kun tilanne vauvalle kuitenkaan ei ole otollisin.

itse olen opiskelija, opinnot ovat alkutekijöissään, mies käy töissä ja meillä on 2 lasta, 4 ja 1,5 vuotiaat. olen kokenut 2 pienen lapsen kanssa arjen todella raskaana ja aloitinkin opinnot heti nuorimmaisen äitiysloman jälkeen koska kotiäitiys ei yksinkertaisesti sopinut minulle . olenkin ollut paljon tyytyväisempi, kärsivällisempi ja mielestäni paljon parempi äiti kun olen saanut toteuttaa itseäni muullakin elämän saralla. ajattelin että kolmatta lasta meille ei tule ennekuin vähintään esikoinen on koulussa ja itse olen ollut työelämässä jonkun aikaa.

no mitenkäs kävikään...haaveilen nyt kolmannesta ja ruokin vauvakuumettani katselemalla ihania pieniä vaatteita ja suunnittelemalla minkälaiset vaunut hankkisimme ja mitä muita vauvatarvikkeita täytyisi hankkia. kaikki kun laitettiin kiertoon kun eihän meille vavoja pitänyt tulla enää piitkäään aikaan.

tiedän että järkevintä minun olisi nyt vain odottaa että saisin käytyä opiskelut loppuun ja pääsisin hankkeeseen niin huoli taloudestakaan ei olisi niin suuri. mies on samoilla linjoilla: sitten viimestään kun opiskeluni on käyty. lapset olisivat jo isompia ja arki sujuisi luultavasti helpommin heidän osaltaan...olen aina ollut mullekaikkinytheti ihminen ja se näkyy taas tässä vauvakuumeessakin. jotenkin minulla on pelko siitä, että entäs jos sitten parin vuoden päästä on liian myöhäistä, jos en enää saakkaan lapsia jostain syystä?jos en enää haluakkaan? jos en enää jaksa?

tää on niin vaikeeta kun vauvakuume on mitä hulluin mutta järki laittaa vastaan! tiedän että hermoni olisivat koetuksella 3 pienen kanssa kun 2 lapsenkin kanssa päivät saattoivat olla ihan helvettiä välillä. mutta miksi niin kovasti sitten toivoisin sitä pientä nyyttiä taas...

kertokaa viisaammat omia tuntemuksia, kokemuksia, kaikkea mahdollista?

Mulla kolmas lapsi jo tuloillaan, ihan alussa kylläkin vasta. Isommat 4 ja 2 eli vähitellen pääsee helpommalla. Kai ihmisellä on päässä joku vika, kun pitää tähän sit lisää huollettavia hankkia, vaik myös joskus tuntuu, et vois juosta ovesta ulos palaamatta ikinä takaisin. Töihin meno sekä houkuttaa että pelottaa. Se ongelma nyt tuli sit ratkaistua tällä tavalla, kun sitä nyyttiä kuitenkin vielä kaipaa, ainakin tämän kerran vielä. Miettimisaikaa ei juurikaan ollut, sillä ikää jo 40 v. Tulemme varmasti järkyttämään kaikki tutut ja sukulaiset, sillä uskon kaikkien pitäneen varmana, että lopetamme tähän. Onhan meillä jo kasassa soma standardiperhe, äiti, isi ja kaksi lasta, nekin tyttö ja poika kuten asiaan kuuluu...

Kaikkia asioita ei kannata järkiperäisesti tehä.
Meille tulossa kolmas yhteinen ja mun viides lapsi,jos vaan kaikki menee hyvin.
Se tarvii miettiä mikä teille parhaiten sopii mielipiteitä saa olla muilla.Te sen päätöksen teette.
Tiedän,että mekin tullaan järkyttämään lähipiiri,kunhan tästä kerromme.

kun meillä toinen lapsi ilmoitti tulostaan ja ikäeroa tiesin tulevaks 1v4kk niin äitini kun kuuli uutisen ni kysyi multa että ettekö te käytä ehkäisyä ollenkaan. siis sillon multa paloi pinna silä kyllähän me mietittiin tarkkaan tehdäänkö lisää vai eikö eli ei se mikään vahinko ollut.järkytyin äitini kommentista aika pahasti...sitten tyttö 2vee ikäisenä menehtyi.meillä nyt sitten onneksi on 6vee poika ja kuopus on nyt 1,5vee ja yritetään nyt kolmatta lasta ja mietinkin vastaisuudessa tosi tarkkaan missä vaiheessa aion äidilleni asiasta kertoa JOS vauvatärppi käy sillä en tiedä miten hän taas reagoi uuteen tulokkaaseen.

Alkuperäinen kirjoittaja ikiliikku:
kun meillä toinen lapsi ilmoitti tulostaan ja ikäeroa tiesin tulevaks 1v4kk niin äitini kun kuuli uutisen ni kysyi multa että ettekö te käytä ehkäisyä ollenkaan. siis sillon multa paloi pinna silä kyllähän me mietittiin tarkkaan tehdäänkö lisää vai eikö eli ei se mikään vahinko ollut.järkytyin äitini kommentista aika pahasti...sitten tyttö 2vee ikäisenä menehtyi.meillä nyt sitten onneksi on 6vee poika ja kuopus on nyt 1,5vee ja yritetään nyt kolmatta lasta ja mietinkin vastaisuudessa tosi tarkkaan missä vaiheessa aion äidilleni asiasta kertoa JOS vauvatärppi käy sillä en tiedä miten hän taas reagoi uuteen tulokkaaseen.

voi miten kamalaa.
silloinkun aloin odottamaan toista lastamme myös mun vanhempani laukoivat typeriä kommentteja, äiti taisi sano että pitäisikö tässä nyt onnitella vai....

mut itseäni ei lähinnä muiden mielipiteet niinkään paina, vaan tämä tilanne meidän perheessä miten epäsopivaan aikaan tämä vauvakuume nyt tulla pukkasi. kun kuitenkin haluan käydä opiskeluni loppuun ja käydä töissä ja tiedän että mä en todellisuudessa edes välttämättä pystyisi nauttimaan siitä vauva-ajasta täysillä kun aattelisin vaan opiskleujen pariin palaamista ja taloudellista tilannetta ja sitä miten nuo muut lapset nyt tulee huomioitua tarpeeksi. niinhän mä mietin sillonkin kun nuorempi oli vauva. ja ihan sumua on hänen vauva-aikansa..

Lapset tällä hetkellä 4 ja 7kk ja kolmannesta lapsesta haaveilua. Meillä mies ei ainakaan vielä halua uutta tulokasta, hänellä opiskelut kesken ja minäkin tammikuussa palailen äippälomalta töihin jos satun jostain töitä saamaan.

eli taloudellisesti ei olisi hyvä hetki, mutta ei se tätä kuumetta estä..

Oikeastaan tahtoisin vain tietää haluaako mies enää ikinä lapsia lisää vai ei juuri nyt. Siihen kun en ole mitään selvää vastausta saanut. Sekin tieto helpottaisi jos tietäisin sen olevan edes joskus vielä mahdollista.

:hug: kaikille kuumeilijoille

Meillä on vähän sama tilanne. pojat on tällä hetkellä 3,5v ja 1v2kk, ja itellä on ollut jo kesästä asti kamala vauvakuume, ja se vaan pahenee koko ajan, ku arki helpottuu... Mies on ollut aina sitä mieltä että nää kaks on nyt sitten riittävä määrä. Nyt ku mää oon ehotellu kolmatta, niin se on jo tullu sen verran vastaan että ehkä joskus sitten se kolmas...ehkä! Mää taas aattelen että nyt se kolmas ois hyvä kun sais sitte olla vielä kotona, ja oispa sitten kaikki suht saman ikäsiä. Tiedän että mulla on varmaan semmonen krooninen vauvakuume, mutta sitten olisin valmis tulemaan vastaan että kolme kyllä riittää! =) Meillä kans mies opiskelee töiden ohessa ja siihen lisäks vielä tämän talon remontointi, mutta en voi itelleni mitään, se kolmas vaan ois niin ihana...

Yhteistyössä