Vauvakuume ja koko kroppa sekaisin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pöppeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pöppeli

Vieras
En oikein löytänyt keskustelua joka olisi ollut tästä aiheesta, moni ketju kyllä tätä sivuaa tosin.

Ongelmana on hormonit jotka saa ilmeisesti pään myös sekoamaan ihan täysin.

Olin jo pitkään syömättä pillereitä kun yritys aloitettiin. Menkat alkoi aina suunnilleen samana päivänä ja kivut tuli joka kerta noin päivän varoituksella.

Nyt mun koko kierto on seonnut yhtäkkiä ja mietin että onko vauvakuume niin psykologinen juttu että kroppakin siihen sekoaa?

Menkat alkaa ihan outoina viikonpäivinä. Yhdessä kierrossa oli niin kovat kivut, että sairaalaan tuli reissu, viimeks taas alkoi 3pv liian aikaisin täysin ilman mitään kipuja. Kiertojen loppu vaiheilla olen kokenut kaikenlaisia vatsakipuja, jotka on todellakin tuntuneet todellisilta. Tälläkin hetkellä kp 20 ja alavatsassa tuntuu ihan selkeästi painontunnetta yms.

Muuten tämän yrittämisen ajan ehkä kestäisikin, jos kroppa edes viitsis toimia normaalin mukaan. Onko muita samaa kokeneita?

Moi,

me aloitettiin yritys heti kun lopetin e-pillerit, joten en tiedä johtuuko mun ongelmat pillereiden lopettamisesta vai yrityksestä, mutta aika samaa oon kokenut.

Mulla meni koko kierto ihan sekaisin, välillä ei ole tullut vuotoa ollenkaan ja välillä kierto on esim. joku kuusi viikkoa pitkä.. Välillä menkat on ihan kivuttomat ja tosi niukat, seuraavassa kierrossa voi olla tosi kivuliaat ja runsaat menkat. Ja kun on kierto loppuvaiheilla, on vaikka mitä "raskausoiretta".

Ja totta puhut, muuten yrittämisen kestäisikin (ehkä), mutta kun kroppa ei toimi niin meillä ainakin tahtoo pää hajota.. Tsemppiä!

Vaikka meillä ei oo älytöntä aikaa yritystä takana, niin kyllä alkaa henkisesti väsyttää tää "vuoristorata". Tiedän, ettei sitä sais kokoajan miettiä, mutta se on niin helposti sanottu. Aina uuden kierron alussa on se jännitys, kierron lopussa ne kaikki todellisilta tuntuvat oireet ja siihen perään sama pettymys kun ei ollutkaan vielä tässäkään kierrossa.

Tiedän, vähän masista tekstiä, mut toivottavasti on muitakin jotka käy tätä läpi. Etten ole yksin näiden fiilisten kaa.

Hip,

Mulla on kroppa ollut sekaisin aina e-pillereiden lopettamisen jälkeen (kierrot 25-56 pvää ). Esikoista yrittäessä kesti lähes puoli vuotta ennen kuin kroppa tasaantui ja nyt toista yrittäessä oikeastaan vuosi. Ensimmäisellä kerralla tasaantui itsestään, mutta nyt tarvitsin Terolutit käyttöön (nyt menossa 6. kierto terolutien kanssa). Tosin nyt multa löytyi PCO-tyyppiset munasarjat, jotka selittää näin pitkää kropan sekamelskaa. Joka tapauksessa ymmärtääkseni puoli vuotta saattaa hyvinkin mennä kropan tasaantumiseen e-pillereiden jälkeen.

Lisäksi molempina yrityskertoina olen yrityksen alussa ollut joka kierrosta täysin varma, että nyt on tärpännyt ja olen raskaana. :) Kummasti sitä alkaa tutkia joka oireen ja nipsailun raskausoireeksi. Muutaman negatestin jälkeen ja oireiden ylöskirjaamisen jälkeen tilanne on rauhoittunut, kun on oppinut malttamaan mielensä ja huomaamaan pms-oireet. Mutta on se vain ihme, miten vauvakuume sekoittaa pään, vaikka aina meinaa pitää pään kylmänä ilman hurahdusta. :laugh:

Suosittelen käymään vaikka yksityisellä gynellä ns. vuositarkastuksessa ja samalla mainitsemaan vauvahaaveet, jos kroppa tuntuu olevan ihan sekaisin useamman kuukauden jälkeen e-pillerien lopetuksesta. Silloin saa ainakin tietää, että kaikki on kunnossa ja tarvittaessa terolutit tasaamaan kiertoa.

Tsemppiä ja toivoa yritykseen molemmille!

Nyt ehkä vähän jännittää. Tänään testasin mammaksin herkällä liuskalla ja siihen jonkilainen viiva tuli. Ei mikään tumma eikä kamalan selkeä, mutta jopa mies sen näki. Apua. Voisko olla että nyt tässä kierrossa ei oliskaan valeraskaus?

Yhteistyössä