vauvakuume ja pcon lääkitys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lapseton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lapseton"

Vieras
Millaista lääkitystä olette saaneet pco:n hoitoon?
Itsellä kierrot vaihtelee 40-50 päivän välillä. Painoindeksi 24,6. Epäilen etten ovuloi.

Voiko pelkkä metformiini auttaa kiertoa säännöllistymään? Mahtaako lääkärit antaa metformiinia herkästi, jos kyseessä selkeät monirakkulaiset munasarjat, mutta ei ole ylipainoa?

Vaatiiko Femarien saaminen miehen siemennesteanalyysin vai voiko lääkäri antaa ne ilmankin?

Eikö kellään kokemusta lääkityksestä?
Myös kokemuksia luomuraskautumisesta pco:sta huolimatta olisi kiva kuulla? Teitkö jotakin erityistä raskautumisen eteen?

Minulla todettiin pco kun olimme yrittäneet ensimmäistä lastamme vasta muutaman kuukauden, sain miehen tutkimisen jälkeen julkisella lääkkeeksi Clomifenin ja 3. kierrosta tärppäsi. Toisesta lapsesta haaveillessa tiesin tarvitsevani samat lääkkeet uudestaan joten hain ne yksityiseltä gyneltä ja raskaus sai alkunsa 1.kierrosta. Metformiinia ei ehdotettu koska en ollut ylipainoinen (168cm 56kg)

Kiitos vastauksestasi.
Pco:hon saattaa liittyä insuliiniresistenssi vaikkei varsinaista ylipainoa olisikaan. Mulla ainakin kertyy herkästi vatsan seudulle rasvaa vaikka painoindeksi on normaali. Alhaisemallakin painolla mulla on ns. pallomaha :(
Täytyy toivoa, että tuleva gyne tietää paljon pco:sta.

Karppaus (ainaki enimmät sokerit veke), liikuntaa, d-vitamiinia reilusti (esim 100µg päivässä tai enempikin). Painoa kannattaa vähän pudottaa, vaikka normaalipainossa oletkin.

Mä popsin berberiiniä muutamia viikkoja ennen ku tulin raskaaksi...tiiä sitte oliko sillä vaikutusta vai ei. :) Mut senhän pitäis tuota insuliiniresistenssiä vähän oikasta...
Olihan siinä muutakin...d-vitamiini, vähempi hiilareita, positiivinen ajattelu ja visualisointi.

Yhteistyössä