vauvakuume mutta ei vielä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja susa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jeeeeee, Pantteri76 :flower: ! Pakko oli taas heti päivittää...

Musta tuntuu, että meilläkin on pientä jännitystä ilmassa...oon tehnyt periaatepäätöksen, etten rassaa miestä puheilla oviksesta tms., ettei tuu mitään pakkopullaa tästä hommasta. Vaikka nyt oon ihan levollisin mielin, niin tiedän, että kun muutama päivä kuluu niin rupeen funtsailemaan ovista ja mahdollisia tärppipäiviä...ei kyllä tee hyvää, mutta minkäs sitä itselleen mahtaa :ashamed: . Voi kun osais jatkaa vaan entiseen malliin turhia miettimättä...

Heippa pitkän kesätauon jälkeen, tosin loma ei oo ollu päivääkään.
Rakennettu ollaan kovasti ja enhän mä täs kaikes tohinas oo muistanu pillereitä aina ottaa ajoissa ja liuska loppui viime viikon tiistaina ja pientä ruskeaa vuotoa oli viikonloppuna ja se oli siinä. Apteekista kun hain uudet pillerit ja sanoin tosta tilanteesta niin se täti melkein väkisin tunki mulle mukaan testin, et huomenna-aamulla kai sit, jos vaan kerkee (oon nykyään yks nukkuneen rukous koko nainen)

Pantterille onnea ekasta yk:stä!
Kuumeilijalle peukkuja!!

Tervetuloa taas Mökönen kokemusta on noista rakennushommista. Niin tiedä vaikka olisi tärpännyt? Mä aloitin odottaa tytärtämme juuri samoihin aikoihin kun alettiin rakentamaan. Ja ihan ei ole vieläkään valmista rakennuspuolella. Tyttö on nyt 1v5kk ja hän on ihan vauvasta lähtien ollut vilkas ja kaivannut paljon huomiota, joten mun osaltani rakennushommat on olleet aika minimissä tytön syntymästä asti. Nyt on kylläkin ollut ihanaa kesällä laitella puutarhaa ja kun on kaikki turva-aidat ja -kaiteet olleet paikallaan ja saatiin tytölle hiekkalaatikko pihaan on sentään jonkin verran voinut tehdä puutarhahommia. Välillä oon jopa onnistunut ottamaan tytön äitille apuriksi puutarhahommiin, tosin se apu on ollut vähän sellaista, että tyttö repii istutettavista kasveista lehtiä, keräilee kiviä, sy.ö multaa, kaataa vedet kastelukannusta päälleen jne.

Tänään oon aivan zombiena aloittanut "työ"päivän. Tytöllä oli illalla lähes 40 astetta kuumetta ja pikku kekäle itki ja heräili pitkin yötä. Aamulla oltiin sitten selvästi pirteämpinä ja kuumekin oli laskenut, mutta, mutta...ei tahdo tuosta ajatustyöstä nyt tulla yhtään mitään...Silmiä ja päätä vaan särkee. Viimeyö kyllä kummasti haihdutti noita vauvahaaveita...ainakin täksi päivää.

Äitti-83, totta kaikki lapset ovat niin omia yksilöitään ja kehittyvät eri tahtiin. Kälyn siskon miehellä on 5 lasta ja hänen kanssaan juteltiin kuinka erilaisia hänen kaikki lapsensa ovat. Esikoistyttö oli kuulemma oppinut kävelemään 9 kk:n iässä ja toinen lapsi vasta 1v7kk. Vanhemmat olivat jo pelänneet, ettei kaikki olisi kunnossa, mutta oli kumminkin ja kyllä poika oppi hyvin kävelemään jne. häntä se ei vain kiinnostanut aikaisemmin. Muistan myös kuinka mun 5 vuotta nuorempi serkkuni ei puhunut vielä sanaakaan 2 vuotiaana, mutta ymmärsi kyllä hyvin kaiken. Hän on kyllä tosi terävä ja nykyisin aikuisena itseasiassa kielellisesti tosi lahjakan. Toiset lapset ovat enemmän tarkkailijoita ja toiset toimii vaan päätäpahkaa. HEh, toi lopputavupuhe oli myös meidän tytöllä siinä alkuvaiheessa. Esim sukka, kakka ja mansikka olivat kaikki yksinkertaisesti KA jne. Ei meidän likka kumminkaan hirveän selkeästi vielä kaikkia sanoja sano, vaikka puhuukin jo pieniä lauseita. Monista sanoista jää mm alkukonsonantti pois, yksöiskonsonantti sanan keskellä muuttu tuplaksi. Ukki on "itti", äiti on "äitti", muummi -sana sitten taas tulee tosi hienosti. Pinni on "pimmi". Kumminkin hän käyttää aina johdonmukaisesti ns "vääriäikin" sanoja. Niin, ja anna ja lisää -sanoja hän käyttä välillä synonyymeinä. Jos vaikka istutaan ruokapöytään tyttö sanoo: lissä puuroo, vaikkei vielä sitä ole edes pöytään laitettu.

No joo, mä loptan nyt tän tajunnanvirran ja painun välillä vaikka kahville, jos sais edes jotain hommia sen jälkeen silmät ristissä värkättyä...huoh.

Ai niin, Pantterille onnittelut aloittamisen johdosta!

Tervetuloa Ninsku85! Huomasin just, että jos joku palstalainen täällä tuntee mut siviilissä, niin noista mun jutuista on kyllä aika helppo päätellä, kuka olen. No, nyt kahveelle siis, tulin vain lisäämää tervetulotoivotukset kun huomasin Ninskun tulleen sillä välin kun sepustin tuota edellistä, romaanin mittaista, tekstiäni

muoks. hirveesti kirj.virheitä. Ihan kuin olisi lkuihiäirö...pitää vaan ropeltaa niin vauhdilla tuota näppistä. Ei ole kymmensormijärjestelmät hallussa...

Keväälläkö Ninsku valmistut 05/08? Oliko tarkoitus vain valmistua ennen lapsen syntymää vai aiotko vielä töihin välissä? Oma kokemukseni on, että olisin mieluusti valmistunut ennen lapsen syntymää. Itse en siis vielä ole valmis ja on tosi hankalaa löytää aikaa tenttiin lukemiseen, kun on täyspäivätyössä ja haluaa viettää myös lapsen kanssa aikaa (onneksi on vain tentittävää jäljellä, eikä mitää varsinaista osallistumista vaativaa). Nyt yritän jossain välissä tiristää aikaa sen verran, että saisin rästitentit suoritettua nyt syksyn alussa, jotta voisin valmistua. Mulle se valmistuminen tulee olemaan suuri helpotus. Sanoisin, että tällä hetkellä varmaan 90% stressistä aiheutuu tuosta valmistumisen paineesta.

Niin kumminkin, jos raskaus tai äidiksi tuleminen olisi sulla ajankohtaista vaikka heti valmistumisen jälkeen, niin sittenhän voisitte jättä ehkäisyn pois jo parin kuukauden päästä. Jos sitten tärppääkin heti ekasta, niin ainakin teoriassa ehdit suorittaa opinnot loppuun, mikäli siis raskaus menee ongelmita ja miksikäs ei menisi?

Heh, täällä mä jo suunnittelen toisten aloituksia kun itse ei vielä voi...

Tervetuloa ninsku85! Ja onnittelut pantteri76:lle! :flower:

Ja tuohon otsikkoon... Onnistuin eilen ennen nukkumaanmenoa vetämään ehkäisyrenkaan vessanpöntöstä alas!! |O Uskomatonta. En yhtään muistanut, että se oli paikallaan, kun tyhjensin k.kuppia. Olin ihan ajatuksissani. Sinne plumpsahti, enkä edes huomannut. Vedin vessan ja vasta kun olin pessy kupin, tajusin, että ei hel..... missäs rengas on?! No, viemärissähän se uiskentelee... :headwall:

Pakko on käydä tänään hakemassa uusi. Voi pentele! Pikkaisen ottaa päähän. Mies varmaan luulee, että tahalleen sen tein, vaikka lohduttelikin mua eilen, kun soimasin itseäni vielä sängyssäkin. Aargh! Niin ja kortsuakin on sitten pakko käyttää seuraavan viikon ajan. Vaikka olen kyllä pirullisesti ajatellut, että jos ei käytettäisikään... Kjäh, kjäh. :kieh:

Janis: Mäkin olen ajatellut, että mut voi melko helposti tunnistaa kirjoitteluistani. Uskon kuitenkin, ettei mun tutut täällä kauheasti pyöri. Toki toivon, että jos joku tunnistaa, niin ei sitten lavertele eteenpäin. :)

Juu sama juttu mulla, Pantalaimon, että tuskimpa ihan samalle palstalle mun tuttuja eksyy ja jos niin käy, niin eipä sekään nyt niin kovin vaarallista.

No sulla ninsku85 näyttäisi olevan mukava tilanne siinä mielessä, että kohta pääset yritystä aloittamaan. Meillä ei taida tämän vuoden puolella olla kysettäkään...

Tänään tuntuu olevan, tällainen päivä että tuota ajatusvirtaa ja varmaan hieman sekavaakin tekstiä vaan pukkaa ulos, koittakaa kestää ja ainahan mun kirjoitukset voi skippaa...sitä vaan käy jotenkin ylikierroksilla ja päässä on jotenkin ihan sekava olo tuon huonosti nukutun tai nukkumattoman yön jäljiltä. En oikein tiedä uskallanko edes paljon alkaa mitään laskuja tekemään kun noi tiedostot on sen verran isoja ja kaavoja monessa ketjussa, että virheitä voi olla hankalampi jäljittä myöhemmin ja nyt on sitten niin huuhaaolo, etten kyllä osaa oikein sanoa että pystynkö nyt järkevään aivotyöskentelyyn...oispa ees jotain helppoja rutiini hommia...

ninsku85 moikka sullekki! Mikskä sä valmistut? Valmistun itekki tuona ajankohtana ja meillä kans (jos mies nyt lopulta suostuu) ni yritys alkaa syksyllä/talvella ni kerkee opinnot suorittaa hyvin.. :)

Vielä tulee ruskeeta vuotoa ja kipuja on jonku verran.. Ja väsyttää! Pitäis mennä kauppaa enkä jaksais yhtää! Tajusin muutes et ne aconin liuskat mitä olin tilannu ni niis oliki se herkkyys 25! Luulin et ne oli 10! ..Mut silti..tänää näytti kyl negaa ja nyt kp30-29/30 suunnillee..Ellei nää oo menkat ni sit ois kp2/30
Luulis jo näyttävän plussan jos on näyttääkseen! He =)

kuumeilija-, ei tietä, ei tietä. Voi se pluussakin vielä tulla. Kuten sanoit, onpi vähemmän herkkä testi, eikä sun kiertopäivät ole vielä edes yli. Toisilla hormonitaso sitäpaitsi nousee hitaammin.

Niinpä, palstailuksi on mullakin suuyri osa päivästä mennyt...vähän on huono omatunto, mut kun työnteko tökkii se tökkii ja aivot ei vaan yksinkertaisesti pelaa. Kahvia mäkin taidan taas kohta tankata lisää, kohta varmaan mennään jo myrkytysrajoilla...

Muoks. mä en edes viitsi alkaa korjaamaan enää mun miljoonia kirjoitusvirheitäni, kait noi suunnille kumminkin ymmärtää :laugh:

Ootteko muuten käyneet vilkaisemassa tuoa "palstaslangia uusilla"-aloitusta? Jotain sitä taas oppii vaikka täällä aikansa on jo pyörinytkisn. Me ollaan kuulemma triplaajia = odotuksen odotuksen odottajia = 3xO eli odotetaan, että pääsee yrittämään raskautumista eli odottamaan odotusta. Ou jee!

Testailitkos Mökönen? *haluaa plussia pinoon jo pikkuhiljaa, plop plop...*

Mä oon joskus katellut noita palstaslangi -juttuja ja onhan siellä aika hassuja juttuja...joskus on vauvakuumehöyryissäni vakoillut :D noita viikkopinojakin, mutta mulla on taipumus pamahtaa saman tien valeraskaaksi kun luen muiden oireista, niin parasta jättää ne väliin...vannon siis uskollisuutta tälle meidän pinolle :saint: .

Mulla on ollut pino vanhoja vauva- ja kakspluslehtiä (varmaan 100, oon saanut ne kaverilta) vuosilta 1998-2002. Nyt oon ottanut projektiksi plärätä ne läpi, ottaa talteen jos on jotain ekstatärkeitä juttuja ja heittää pois. Voitte vamaan kuvitella, kuinka hyvin vauvakuumeen saa kytkettyä pois päältä, kun on pihakeinussa selannut (täytyy myöntää, pikemminkin paneutunut, ajatuksella pohtinut ja hyvin tarkkaan lukenut) noita lehtiä....aaaaaaarrrggghhhhh!!!

Ihana toi Odotuksen Odotuksen Odottajia... :D Piti oikein miettimällä miettiä, et mitä se tarkalleen tarkottaa.

Mammukka81 Mä tein tässä jokin aika sitten samanlaisen inventaarion vauvalehille ja kaksplussille. Kyllä niistä lehistä aika moni juttu tuli ajatuksella luettua...vaikka ei sillon edes ollut vauvakuumetta. Nyt en ole edes "uskaltanut" alkaa niitä lukeen, kun vauvakuumetta on jonkin verran ilmassa. :D

Huomenna tulee muuten Yleltä Kesäillan valsseissa Jani & Jetsetters!! Jeeee!!! Pakko muistaa kattoo. :heart: :D

nonni..nyt on sitten häät ohi ja hyvin meni!ei tartte enää jännätä..
lomatkin on loppu,kyllä harmittaa kun nyt alko sit nää aurinkoiset säät!
ja vauvantekopuuhista...pikkukakkosen yritys ei ole vielä tuottanut tulosta :(
mut nyt taas kovasti uutta yritystä :D

No miten sattuikin, sHv, että samoissa puuhissa oltiin :D . Lisään minäkin vähän pökköä pesään ja vauvakuumemittarit reilusti hellerajojen yläpuolelle :kieh: . Sori noi sukkikset.

mammukka81 ihana masu sullakin =) eiks ois ihanaa silitellä kumpua ja jännitellä millon se h-hetki on ja minkälainen ihmistaimi sieltä putkahtaa?

Taitaa olla aika loppuvaiheen kuva? Oma kuva on rv:lta 30 +, en ikinä ennättänyt ottaa kuvaa rv:lta 40 kun tyty syntyi ennen laskettua-aikaa...

yritän väsätä synnytyskuvia illalla (siis ei sieltä alapäästä,heh...hyi pois se musta), jos saan vaan jotenkin meitin päät piiloon ;) vaikkakin kyllähän mut noista joku tuttu tunnistaa jos näille sivuille sattuu eksymään :headwall:

Mulla taitaa olla tossa kuvassa rvko 38+...eli valmis poksumaan (ja sen on kyllä näköinenkin). Mutta vaikka olo oli jo tukala ja kaikinpuolin malttamaton tuolloin, niin olihan se aivan ihanaa aikaa :heart: . Huoh...se kaikki pieni jännitys tulevasta, valmistautuminen synnytykseen, tieto siitä, että pian kaikki muuttuu (mutta ei aavistustakaan miten) ja kaikenaikaa se pieni ihminen mukana menossa potkuineen, muksimisineen ja hikkailuineen :heart: :heart: :heart: .

Kyllä mäkin mietin, että jos joku täällä mut tuntee niin nytpä sai sitten varmistuksenkin...voi olla että poistan ton kuvan jossain vaiheessa, vaikka siinä ilman kasvoja olenkin.

Mutta täytyy sanoa, ettei oo vauvamasua ihanampaa olemassakaan (paitsi sitten se vauva :laugh: ).

Ihanat kuvat sHv ja mammukka81, varsinkin mammukalla aivan mahtavan kokoinen kumpu. Vio, voi, kyllä mullakin alkoi taas älyttömästi innostaa, kurja ettei heti pääse yrittään. Mulla on muuten vika masukuva edelliseltä päivältä enne synnytystä. Siinä maha on jo laskeutun sellaiseksi muuminnenäksi. Synnäriltäkin on viel kuva, kun odotellaan saliin pääsyä. Huoh!

Menkkoja ei näy eikä kuulu... :whistle:
Eipä ne nyt niin myöhässä...eilen olisi pitänyt alkaa.
Yleensä vaan alan saada menkkakipuja jo pari-kolme päivää ennen menkkoja ja nyt
eivät ole vielä mitenkään edes ilmoitelleet itsestään.

En kyllä jaksa toivoa...ei olla edes kunnolla yritetty vasta kun muutama päivä sitten jätettiin kokonaan ehkäisy, vähän vain ollaan lipsuttu aiemmin tässä kierrossa.
Ei kait se voi olla niin helppoa?
Lämpö on kyllä 37...