Vauvakuume syö ihmistä sisältä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja edskii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

edskii

Uusi jäsen
23.03.2016
1
0
1
37
Tänään tuntuu kyllä uskomattoman pahalta. :unsure:

Mieheni veli ja hänen vaimonsa ilmoittivat aikaisemmin odottavansa toista lastaan. Olen todellakin hyvin iloinen heidän puolestaan, aivan kuten olin myös ensimmäisen lapsen kohdalla.

Tällä hetkellä asiat on vaan hieman toisin omalla kohdallani. Olemme yrittäneet mieheni kanssa lasta tuloksetta yli 1v. ajan. Emme ole tästä asiasta sen enempään ystävillemme/perheellemme maininneet, vaan ajattelimme alun perin, että lapsi saa sitten tulla jos on tullakseen. Meillä on hyvin säännöllinen ja vilkas seksielämä, joten harjoituksen puutteesta ei ainakaan ole kysymys; ovulaation aikaan olemme aina harrastaneet seksiä.(y)

Ja mikä tulee mieheni veljeen ja hänen vaimoonsa..he ovat alusta asti suojautuneet seksissä (pillerit) ja vaimo nyt toista kertaa "vahinkoraskaana" ja he ovat yhdessä ainoastaan aikaisemman lapsen takia eli muutoin siis olisivat jo eronneet... Mutta nyt taas uutta pukkaa. Viimeksi tänään saimme mieheni kanssa kehoituksen hankkimaan heidän tyttärelleen serkkua...voitte vaan kuvitella mitä mulla oli mielessä siinä aikana :(

Samoin facebook on täynnä vauvanodotus uutisia. Tuttuja kävelee kaupungilla vastaan vatsa pystyssä. Ihmiset, jotka viimeisenä ajattelin hankkivan lapsia, tulevat isiksi ja äideiksi.

Olen 27 ja mieheni 25. Miehen siemenneste testattu ja on riittävä siittämään lapsia. Itse olen käynyt labrassa lapsettomuuden alkututkimuksissa ja kaikki tutkimustulokset viitearvojen sisäpuolella. Lääkärin mukaan näiltäosin ei pitäisi olla mitään lapsettomuuteen viittaavaa.

Tämä odotus ja kuumeilu on tehnyt minut uskoakseni jopa niin hulluksi, että uskon karmaan. Tein 4 v. sitten abortin entisen miesystäväni saattelemana. Olimme juuri eronneet ja erolahjaksi pamahdin raskaaksi. Olin unohtanut pillerin. Tuossa elämäntilanteessa minun tosin oli erittäin vaikea jatkaa raskautta, joten reagoin ex-poikaystävän pyynnöstä hyvin aborttiin.

En siis tiedä oliko tuo vahinkoraskaus ainoa vaihtoehto elämässäni tulla raskaaksi. Näiden nykyisten odottelujen vuoksi luultavasti jatkan pidemmälle lapsettomuustutkimuksiin. Voitte vaan kuvitella mitä täällä pienessä pääkopassa liikkuu ja kuinka paljon omat sormeni käyvät syyttämään allekirjoittanutta.

Ilmeisesti karma is a bitch ja tämä on rangaistukseni menneestä abortista. Voi V*ITTU että v*tuttaa. Tässä tuntee itsensä ihan hulluksi, kun vierellä on se ainoa oikea mies itselleni ja nyt sitten tässä mietitään että miten se maailma makaa!? :devil:

Kyllä niitä lapsia suodaan semmoiselle, kuka niitä vähiten odottaa, mutta mites ne (me) muut vauvakuumeilijat?

Minua helpottaa ajatus, että joku vain lukee ja tiedostaa tekstini. Omat kaverini ovat ehkä huonoja tässä asiassa mitään sanomaan, sillä he eivät ole tietääkseni koskaan "lapsettomuudesta" kärsineet.

Hohhoh. Tekisi mieli lähteä nyt purkamaan negatiivista olotilaa ulkoilmaan, mutta pisti sitten takatalven päälle..eipä laitetakkaan juoksukenkiä jalkaan!

Ei ole elämä reilua ei.

Omassakin tuttavapiirissä lisääntyvät ihmiset, jotka eivät edes toivoneet lasta, ja ihmiset, joilla ei meinaa riittää rahkeet edes nykyisiin lapsiin.

Ja mä saan pelkkiä keskenmenoja.
Ja tunnen oloni pirun epäonnistuneeksi ja avuttomaksi - olen tottunut tarttumaan työhön jos jokin elämässä mättää ja jollekin asialle pitää tehdä jotain, mutta nyt vaan riudun ja odottelen kun en mitään voi asialle tehdä.

Se todellakin syö.

Miehelle vertasinkin, että tämä on kuin fyysinen kipu, mutta kukaan ei välitä siitä tippaakaan tai tee asialle mitään, jätetään vaan yksin.

Lääkärin kehotuksesta ollaan joulukuusta lähtien ehkäisty kun saatiin lähete tutkimuksiin. Totta puhuen ne keskenmenot ovat olleet helpompia kantaa kuin tämä vauvakuumeessa riutuminen ja odottelu.

Se km vs. odottelu on kuin vertaisi kovaa lyhytkestoista kipua kuukausien krooniseen kipuun. Valitsisin mieluummin sen kovan lyhytkestoisen.

Ja mieluiten sen, että vaikka vihdoin saisimme sen lapsen...

Elää on julmaa :mad:

Itselläni ystävä joka on sanonut pitkän aikaa että neljäs lapsi on liikaa ja tehnyt jo yhden keskeytyksen sen takia. Nyt muutama viikko sitten ilmoitti että heille tulee kesällä neljäs. Olen tietenkin iloinen heidän puolesta, mutta se syö sisältä.
Sama kun kaikki kaverit kehottaa tekemään ja muutama kyselee että koska te oikeen teette. No koko ajan tehdään, mutta kun ei vaan suoda meille.
Jaksamista ♡

Tuo on kyllä niin epäreilua :unsure: Yleensähän sanotaan, että stressi on pahin ja tärppi joillekkin tulee sitten vasta,kun lakkaavat yrittämästä. Itse yritimme 5kk miehen kanssa lasta ja varsinkin ovispäivät hyödynnettiin, mutta myös muutenkin paljon pupuillaan. Nyt kuitenkin raskauduin, kun yhdyntä tapahtui 4-7 päivää ennen ovulaatiota. En uskonut, että siittiöt eläisivät noin pitkälle. Siis pupuilu tapahtui lauantaina ja ovistikku näytti plussan keskiviikkona. Suositukseni siis on kokeilla ainakin tuota ennen ovista pupuilua kanssa, ainakin viikko ennen ja sitten parin päivän välein tyyliin :sneaky:(y) Plussaonnea!

Itellä lähes samanlainen tarina kuin APlla.

Voimia ja jaksamista vaikka tää lapsen odottelu suurimmalta osin kamalaa ja paskaa onkin! <3 Toivotaan parasta ja pelätään pahinta vai miten se menee?

Voimia AP. Uskon että ymmärrän ajatuksesi ja sen mitä tunnekuohua käyt läpi.
Tää taitaa olla sellainen ikuisuusaihe joka ei koskaan mene ohi vaikka kuinka maailma kehittyy ja ihmeitä tapahtuu.
Itse vältän ja "inhoan " kaikkea "lakatkaa yrittämästä niin tärppää "-neuvoja tai ihmetarinoita vaikka ne tottakai on ihmeitä ja hienoja asioita! ! Meillä kun ainakaan se ei ole ollut koskaan siitä kiinni. Meille on annettu promillen tsäänssit saada lapsia, hoidolla tai ilman. Me olemme olleet hoidoissa ja lapsettomuuden pyörteissä viimeiset.. öö.. pian 15 vuotta. Ensimmäisen lapsen saamiseen meni 8 vuotta. Olen menettänyt neljä vauvaa rv14-21. Ja kyllä, olemme myös olleet "yrittämättä". Ja myös käyttäneet kaikki poppakonstit. Kaksi elävää ihmettä olemme rankkojen hoitojen ja kaaoksen jälkeen maailmaan saaneet. Esikoinen sai "kärsiä" äidin haaveesta saada lisää lapsia. Koko esikoisen pienuus-aika meni hoidoissa ja paniikissa enkä ollut oikein läsnä lapseni kanssa. Ja kävin läpi viimeiset kolme menetystä.
Joskus tuli toisiaan tuli olo, että mua rangaistaan siitä mitä virheitä ikinä olenkaan (kai) tehnyt tai lapselleni huutanut tai ollut "huono äiti". Että mä en vaan ansaitse lapsia. Kun muut raskautui rinnalla ja jatkoivat maaliin yksi toisensa jälkeen kolmatta ja neljättä kertaa , etenkää kun meillä ei ollut ensimmäistäkään lasta.
Mutta..Myönnän edelleen olevani ajoittain kateellinen ja katkera ja kaikkea muuta. Tubteiden kieltäminen olisi ihan turhaa. Kyllä se pistää sydämeen tietyllä tapaa aina. Mutta aina voi itse päättää ettei ala katkeroitua eikä tee asiasta turhan isoa mörköä. Se syö vain itseään sisältä. Vaikka meillä on kaksi lasta ja monella ei sitäkään. Mutta koska tämä tie vei elämästäni suurimman osan ja elämäni meni monin tavoin uusiks enkä saanut "päättää mitä elämältä halusin" , on silleen hankala täysin päästä eroon noista tunteista. En edelleenkään osaa iloita tiettyjen ihmisten raskauksista, heiden ketkä ottavat sen itsestään selvyytenä. Täällä palstalla mä en ole kenellekään kateellinen vaikka en tietenkään kiellä etteikö joskus harmittanut kun muut plussaa ja saa automaattisesti eläviä ja terveitä lapsia. Mutta musta tuntuu että täällä kaikki arvostavat ja haluavat ihan todella sitä lasta.
Mä en osaa sanoa mitään järkevää. Muutakun neuvoa pitämään huolta parisuhteesta. Meilläkin meinas tulla tässä nyt ero kun vuosia tuijottaa pelkkiä ovistikuja ja raskaustestejä ja kalenteria. Ei osannut enää nauttia eikä keskittyä muuhun. Kun hoidot ja yritys loppui oli hankala olla "vain yhdessä". Lapsiprojekti oli niin hallitseva asia meidän elämässä. Mutta jälkeenpäinhän on helppoa olla "viisas" vaikka jos missä asioissa.
Tsemppiä ja halaus. Et todellakaan ole yksin ajatuksiesi kanssa.

Muoks. Oikeastaan olen enemmän kateellinen heille ketkä osaavat silleen olla tyytyväisiä siihen että nyt on yksi tai kaksi lasta, ja osaavat päättää että se on siinä. Mä en varmaan sata vuotiaanakaan osaa päästää irti siitä haaveesta että halusin ison perheen :(

• Tykkää
Reactions: mmamitar

Yhteistyössä