Vauvalahjaksi kestovaippa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kreecher
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kreecher

Aktiivinen jäsen
01.01.2007
3 838
0
36
Toivoisin mielipidettä erityisesti niiltä, jotka eivät käytä kestovaippoja.

Itse olen hurahtanut niitä käyttämään ja viimeaikoina myös tekemään. Ajattelin, että voisin kaverin vauvalle viedä vauvalahjaksi itsetehdyn kestovaipan, mutta jäin vain miettiään, että kokeekohan kaverini sen "kestovaippaideologian tyrkyttämisenä". En siis tiedä, käyttävätkö he kestoja.

Miten itse ajattelisit, jos saisit lahjaksi keston, tulisiko sellainen olo, että nyt tuo ajattelee, että vain kestoilu on oikea tapa? Se ei nimittäin missään nimessä ole tarkoitus, haluaisin vain viedä lahjaksi jotain sellaista, mitä eivät varmaan ihan kauheasti saa.

Minäkin oon vienyt kestoja lahjaksi. Tein itse, kosteussuluilla... Mutta veisin samalla hieman useampia, että niitä olisi sitten sujuvampi käyttää, monikaan ei innostu kestoilemaan se ainoan keston kanssa ;)

Minä käytän kertakäyttövaippoja, joten kestovaipalle ei olisi käyttöä. Eli veisin vaipan lahjaksi vain siinä tapauksessa että kaverisi käyttää kestovaippoja.

Minä sain lahjaksi itsetehtyjä kestoja, käyttämättä jäivät. En kokenut sitä mitenkään tyrkyttämisenä, vaikka taisin miehelle murahtaakkin että mitä ne niitä tuovat ihan turhaan.

en kestoile. jos saisin kestovaipan lahjaksi, antaisin sen jollekin, joka niitä käyttää. kiittäisin vain lahjasta ja kyllä joo: kokisin sen epämielyttäväksi, KOSKA lahja pitää olla semmoinen, että saaja tykkää, ei siis antajan ihannelahja.

Hmmm... Meillä ei ole kestoiltu, mutta mielessä se on käynyt. Ehkä jos joku tois mulle kestoja, niin voisin kokeilla. Mutta kannattaa se ihminen hyvin tuntea kelle viet, että ei just vetäse hernettä sinne nekkuun. Nimim. tuimia katseita ja seläntakana puheita saanut siitä kun tutin antanut osana lahjaa...

Ehdottomasti kiva lahjaidea! :flower: Mutta niinkuin tossa armiliina jo mainitsi, että ehkä kannattaisi viedä samalla useampi? En minä ainakaan osais tuollasta lahjaa tuputtamisena tai saarnaamisena pitää, minusta ois ainakin ollu tosi kiva jos joku ois keksinykki tuollaisen lahjan vauva-aikana tuoda. Nehän on älyttömän käytännöllinen ja samalla söpö lahja. Varsinki jos laittaa vielä jotain oikeen söpöä kangasta. :heart: Ja vaikka ei kestoiliskaan aktiivisesti, niin onpahan ainakin hätävarana jos vaipat yhtäkkiä loppuuki!

Miksi ihmeessä te kertistelijät loukkaannutte, jos joku hyvää hyvyyttään tuo kestovaippoja lahjaksi - siis ILMAISEKSI? En mäkään oo suuttunu, vaikka anoppi osti Pampers-paketin meille valmiiksi kun menimme käymään ensivierailulla vauvan kanssa - meillä ois ollu omat kestot mukana. Vauvan peppu ei kertiksiä kestänyt, mutta mistä anoppi sen ois voinu tietää? ENKÄ oo suuttunu tuteista, joita on saatu lahjaksi, vaikkei meillä tutti olekaan käytössä. Tai jos vaikka oon saanu jonku epäkäytännöllisen tai väärän kokoisen vauvanvaatteen (tai monta samanlaista). Toinen kuitenkin ajattelee antavansa mieluisen lahjan - ei hän voi olla ajatustenlukija! Jos joku lahja ei oo itelle mieluinen, annan/myyn pois. Kestovaipoista saa vielä ihan kivasti rahaa myymällä. Ja itse oisin kestoilijana ollu TODELLA iloinen, jos joku ois hoksannu antaa vaippoja lahjaksi. Mutta en oo kestoilusta hirveesti huudellu/julistanu muille, koska oon tuttavapiirini ainoa kestoilija, ja siksi ainuttakaan vaippaa ei olla saatu lahjaksi. Enemmän vaan saatu paheksuntaa tästä "hörhöilystä". Ei kertistelijä-tuttavat varmaan ois kestovaippoja myöskään osanneet ostaa, koska eivät liene asiaan kovin perehtyneet. Tämänkin ymmärrän. Itse ajattelin rohkaistua antamaan muutamalle tutulle kestovaippoja lahjaksi. En tiedä, tulevatko tarpeeseen vai eivät, mutta sen tiedän, että niitä "söpöjä" vaatelahjoja eivät ainakaan tarvitse, kun joka paikka jo pursuaa kampetta.

Yhteistyössä