Vauvalla kauhea imemisen tarve - ei hyväksy tuttia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cassyput
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän neiti ei kans suostu ottaan tuttia, vaan roikkuu toisinaan "riesaksikin" asti tissillä. Viimeksi tänään, kun kuumuuden takia meni unet taas puihin - tissillä oli sitten alvariinsa. Hermot jo kiristy mut onneksi oli mies paikalla ja vei juipit touhuihinsa, joten mä sain sitten pimun kans venkoilla... Ja kun sit koko ajan kiskoo maitoo, niin sit kans koko ajan paskoo - joten taas tissiteltiin... Onneksi sitten ymmärti viimein nukahtaa tunti sitten...HUH!

kyllä esikkokin on oikeutettu saamaan äidin täyden huomion edes jossain vaiheessa päivää. Pitää saada pieni hetki täysin olla äidin kanssa ilman et siin on sisarus, just vaikka lukuhetki tai joku muu juttu.

Luinkin et vetäytyy pois sylistä jos sisarus on siinä.

Tiedän hyvin ap:n tilanteen, meillä lapsilla ikäeroa 1v6kk ja kuopus ei ole hyväksynyt lainkaan tuttia. Alussa asui tissillä. En muista kuinka kauan sitä kesti, esikoisen mustasukkaisuus oli kyllä alussa melkoista. :( Nyt kuopus on 10kk ja vähän alkaa helpottaa jo. Vinkkejä ei ikävä kyllä ole antaa, mutta tiedän tunteen...

Ja jotenki vielä tuntuu siltä, et - ainakin meillä - meidän neiti ei kovin kummosta "häiriötä" tartte siihen, kun menee päivän unirytmit ketuille. Ja sitten menee elämä hankalaksi. Meillä kun on vielä seremoniamestareina nuo pojat, niin kuvitella vain saattaa mitä se on, kun mä kiinni vauvassa ja juipit keksii ohjelmaa... Enkä mä muista, et nuilta junnuilta ois ollu tommosta takiaisuutta...tosin keskimmäinenkään ei syöny tuttia, mut ei tuo imemisen tarve nuin tolkutonta ollu. Jotenkin vielä voisin ymmärtää sen, jos maitoa ei tulis, mutta kun sen tuotannossa ei ole ongelmia,niin... Ajoittain patittaa ja kovasti mut pitänee vaan kestää...

Meillä pieni tykkäsi käyttää äitiä tuttinaan ekat pari kk. Ei kelvannut tutti eikä oikeastaan kelpaa vieläkään. Ollaan koitettu erimoisia tutteja,vähän menestystä on ollut tollasen jonkun pahuksen aktive tutin kanssa missä tutti osassa on nystyröitä ja muuta mukavaa, mutta ei sekään kauheen hyvin kauppaansa tee.
Pojalle ei kelpaa myöskään pullo, ollaan koitettu erimoisia pulloja ja eri syöttäjillä, tuoreella vasta lypsetyllä maidolla ja pakastetulla j kaikella siltä väliltä.
Nyt ipana on 3½kk ja imemisen tarve on vähän vähentynyt. Maitoa tulee edelleen yli tarpeiden,kai tuo on oppinut että tulee ihan yli täyteen jos meinaa kauankin tissillä hengailla?

Eikä tuo viihdy liinassa ellei kävele reipasta vauhtia, eli ulkoile. Muutenkin pitäs kokoajan olla vauhtia ja hytkytystä. Kapalo on löytynyt jonkin asteiseksi pelastajaksi meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
BV ooks miettinyt että Paprica saattaa olla yksinkertaisesti tottunut elämään tissi suussa? Mä mietin tätä yksi päivä jotakin sun ketjua lukiessani.

Olen ja sitähän se on.
Pakko mun on vaan lopettaa se kun muutetaan kohta tyttöjen kanssa kolmestaan ja maitoahan toi ei enää pahemmin tissistä lutki,haluaa vaan sen suuhun muttei pahemmin ime.

Kapalo mainittu! Jep, ilman sitä minimimmi nukkuu ehkä puolen tunnin pätkissä. Ihan sama oli esikoisellakin vauvana.

Ollaan kokeiltu vain yksiä tutteja (MAM 0-2kk), ei huvita ostaa miljoonaa eriä kun se ei kuitenkaan niitä huoli. :kieh: Nekin kyllä jotenkin tuntuu kauheen isoilta minin pikkuruiseen suuhun. Mitä tutteja keskoset syö?

Yhteistyössä