Vauvalla kuumetta, mittari ei toimi!!!! Omronin korvakuumemittari, onko kellään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tällainen: http://www.normomedical.fi/Omron_Gentle_Temp_510.711.0.html

Näyttää päin helvettiä, mäkin oon kipee tiedän että mulla on lämpöö, toi korvamittari näyttää mun lämmöks 35.5. Ja mun normaali lämpökin on aina väh. 36.5.
Vauva 6 kk tosi kuuma ja kipee, mittari näyttää 37.2. Varmasti on enemmän?? Vauva nukkuu nyt, annoin Pamolia. Mutta pelottaa kun ei tiedä kuinka paljon sillä on kuumetta, kun toi paska mittari on meidän ainoa. :( Mitähän mä teen väärin?? Ohjeiden mukaan oon mitannu. Mutta vauvan korva on niin pirun pieni enkä mä tiedä mihin päin se pitää suunnata! Iskee paniikki täsäs kohta, mistä sen tietää vaikka lapsella 40 astetta...:(

En mä ole tuolla osannut pieneltä vauvalta ikinä mitata. Eikö teillä ole tavallista mittaria? Sellainen ostoon ensi tilassa. Mutta jos olet vauvan voinnista kovin huolissasi, ota päivystykseen yhteys.

Ainakin sun pitää pikkasen vetää korvan yläreunasta ylös/takaviistoonpäin, jotta se mittari ns näkee sinne sisään kunnolla, ja ihan suoraan työnnät sen sinne korvakäytävään :)

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Ainakin sun pitää pikkasen vetää korvan yläreunasta ylös/takaviistoonpäin, jotta se mittari ns näkee sinne sisään kunnolla, ja ihan suoraan työnnät sen sinne korvakäytävään :)

Kiitos tästä! Menenkin heti kokeilemaan! :)

Tavallisella mittaan pepusta, paitsi just meinasin, et pitää ostaa korvakuumemittari, kun ei tuo oikeen enää anna peppuun mittaria pistää (jo vuoden vanha).

Mutta siitä mua varoteltiin, että mittaamisen kanssa pitää olla tarkka. Eli pitää kattoa, mikä se mittarin lukema on silloin, kun on terve (pohjatiedoksi) ja mitatessa pitää varoa, ettei se säde osu korvakäytävän seiniin. Vaan siis suuntaus pitää olla just eikä melkein oikein.

Musta nuo korvakuumemittarit on ihan surkeita. Mutta 3 lasta kasvattaneena en muutenkaan pidä niin tärkeänä tietää, paljonko kuumetta oli. Tunnen itse ilman mitään mittareita, onko kuumetta vai ei, eikä sillä sit ole niin väliä, onko sitä vaikkapa 38 vai 39 astetta. Se vaihtelee muutenkin päivä mittaan. Mutta tiedän, että olen vähemmistönä palstalla...

Joo kyllä kädellä on oppinut aika hyvin tunnistamaan, jopa isännän ihmetykseksi.
Välillä saattaa sanoa, etä muksulla on kuumetta kun on ihan kuuma, saatan kokeilla kädellä ja todeta, että joo, varmaan just 37,1, hetken päästä kuulen kun mittari piippaa, ja kun kysyn, että paljonko oli, vastaus on 37 :whistle:
Kyllä joskus miettii tuo mieskin, että miten sen voi niin tarkasti tuntea :whistle:

Yhteistyössä