Lämpöpeitto...miksi ihmeessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huom harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23174274]Ei teillä järki päätä pakota, tai sitten ette milloinkaan poistu kämpästänne.
Lämpöpeitto on tarkoitettu pelastamaan ihminen paleltumiselta, kun hätä yllättää.
Auto sammuu 30 asteen pakkasessa, kylmä tulee.
Vaellusmatkalla tulee kylmä yö... eksyneen pelastus jne.[/QUOTE]

Vaimolla huono ääreisverenkierto ja vaikka kotona 24 astetta niin palelee. Pukin kontissa on!
Ja haluan sen jesuiitan nähdä kun korvessa auto sammuu ja jostain löytää sähköä lämpöpeittoon!!!

mä haluisin tommosen sähköpeiton! :) meillä on kämpässä ihan tajuttoman kylmä, vaikka patterit on täysillä! :O en tie mikä on.. no mut onneks ei tässä asuta enää ko kaks viikkoo.. toivottavasti uuden kämpän patterit toimis hiukan paremmin! mut mä palelen kyl sit muutenki yöllä, vaikka patterit toimiski, nii mulle toi olis ihan täydellinen! :)

Jos auto sammuu jossain korvessa, mistä ajattelit saada virtaa lämpöpeittoon? :D ja mitä te täällä valitatte antakaa ihmisten nautttia omista lämpöpeitoistaan jos haluaa! Ite asun vanhassa talossa jossa huono lämmitys ja niin ihan mennä lämpymään sänkyyn lämpöpeiton alle :) ja samaa sanoo äitini joka iltaisin istuu olohuineessa lämpöpeittoon kääriytyneenä. Mikä teillä ei siinä mene perille et joillekki niistä on paljon iloa?

Jostain syystä nää "naisten foorumit" toisinaan tarjoaa varsin päivää piristäviä lukukokemuksia. Tosiaan juuri tälläkin hetkellä ahteriani lämmittävä lämpöpeitto (poikkeustilanne, eturauhanen kenties) ei kovin pitkään auton akusta invertterillä toimi. Vaimo on tästä peitosta ollut ikionnellinen. Sanoi, että paras lahja ikinä ja käyttää päivittäin kun on sellainen vilukissa. Takkaa en ole nähnyt vielä vuokrakerrostalokämpässä... ja jos ette tienneet, niin pienhiukkaset tappaa Suomessakin paljon porukkaa: http://yle.fi/uutiset/vaki_vahattelee_puunpolton_terveysriskeja/6466654

ensinnäkin näyttää vähän kommenteista päätellen siltä, että suurin osa täällä kirjoittelevista ei ole ikinä asunut huonosti rakennetussa/vanhassa esim. kerrostalossa. Joissain taloissa kun vetää ikkunat ja ovet jne. ei tämä ole mikään hyvin vointi valtio ollut enää aikoihin :D

Öööö, no ehkä siks jos on kylmä? Mulla on ainakin kotona kylmä, vaikka muilla perheenjäsenillä on kuuma. Ihmisiä kun on katsos erilaisia. Mulla on kotona AINA peitto päällä jos sohvalla makoilen, olis kyllä maailman ihaninta jos se olis lämpöpeitto.

voi :headwall: taas kerran...

Minä haluaisin sähköpeiton, koska tykkään nukkua todella lämpimästi, yleensä 2 tai 3 peittoa päällekäin. En tiedä mitenkä tämä näitä joitain vastaajia näkyy ärsyttävän niin kovasti. Vaikeaa kai se on huomata, että kaikki ihmiset eivät pidäkään samoista asioista kuin itse.

Tässä on aiheen aloittaja ja moni muukin mennyt vähän harhaan kun kuvittelee, että lämpöpeitto tuhlaisi sähköä.

Asia on juuri päinvastoin, sillä asunnon valtavan tilavuuden ja massan pitäminen 24/7 (liian) lämpimänä kuluttaa paljon paljon enemmän energiaa kuin kylmissään olevan pienen vilukissan pitäminen lämpinänä paksun peiton alla (osan aikaa vuorokaudesta).

Minusta asunnon lämpötilan tiputtaminen pari astetta (tai pitäminen ennallaan) ja vilukissan lämmitys tarvittaessa lämpöpeitolla takalla tai muuten on erinomaisen ekologinen valinta!

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Mulla on monesti yövuoron jälkeen aamulla nukkumaan mennessä ihan järkyttävän kylmä, meni monesti varmaan tunti että lämpenin peiton alla ja sain unesta kiinni,, voitte vaan kuvitella, miten ihana tuollainen peitto oli saada ja laittaa se täkin alle ja täysille päälle... johan uni tulee :)

Se olisi huippulahja mulle, ja olen ajatellutkin että ostaisinko sen. Meillä on kylmä kivitalo, ja mun kroppa ei taida toimia niin kuin pitäisi. Joudun jopa kolme kertaa päivässä käydä lämmittelemässä suihkussa. Vaatteiden lisääminen ja kuuma juoma ei auta.

Meillä on lämpöhuopa. Kyllä, talossa on lämmitys vaan kun minä olen perheen vilukissa niin on reilumpaa toisia kohtaan että minä jemmaudun huopaani kun palelee eikä huonelämpötiloja nosteta sellaisiksi että toisilla olisi sitten kuuma. Ihana keksintö tuo huopa...(ja menenkin tästä taas sen sisälle lämmittelemään....)

Nivelreumaan auttaa. Jostain syystä nivilet palelee ei auta pitkä hihaiset ja lahkeiset vaaateet eikä villasukat eikä lämpökerrastot. Ja asunnon lämpötila 22-23. Ja yöllä hirveet kivut vilusta ja tulehduksestakin ja tuo lämpöpeitto on ollut minun pelastus.

Vanhassa isossa talossa lämmöt on säädetty 20 asteeseen. Kovana pakkasaamuna ennen askareille käymistä on ihana lämpöpeiton alla katsella aamu-tv:tä. Harmi kun eka meni rikki, joten ennen kylmiä tässä hintavertailua teen uuden peiton hankkimiseksi.

Mies osti mulle pari vuotta sitten joululahjaksi, kun palelen kokoajan. Ennen kun löydettiin syy siihen. Silloin päivittäin käytössä. Nykyään silloin kun oon kipeeksi tulossa

Vanhassa isossa talossa lämmöt on säädetty 20 asteeseen. Kovana pakkasaamuna ennen askareille käymistä on ihana lämpöpeiton alla katsella aamu-tv:tä. Harmi kun eka meni rikki, joten ennen kylmiä tässä hintavertailua teen uuden peiton hankkimiseksi.
Ihana viesti vuodelta 2014. Minulla on täkin päällä joululahjahuopa, joka on sopivan lämmin.
Sen alla on mukava selailla päivän uutisia.

Yhteistyössä