P
pikkusisko ja sen vauva
Vieras
Voiko pienellä vauvalla olla liikaa virikkeitä? Meillä on 8 kk ikäisellä monenlaista lelua ja viihdykettä pikkuiselle, mutta siskoni sanoi että on liikaa virikkeitä. Vauva kuitenkin voi hyvin ja on iloinen. Siskon omat lapset eivät ole saaneet näin paljon huomiota pieninä ja ovat viettäneet pitkiäkin aikoja yksikseen sitterissä tai sängyssä. Sisko antoi välillä hetken itkeä yksinään enne kuin meni luokse. Itse olen taas tehnyt toisin, jos lapsi itkee menen luokse ja selvitän miksi itkee ja lohdutan jos tarvitsee tai annan tutin tms. Välillä vauva tietenkin itkee enemmän esim. väsyneenä, mutta en jätä pidemmiksi ajoiksi yksikseen parkumaan
Mietin vaan tuota virikeasiaa. Pikkuinen on iloinen vauva, eikä ainakaan näytä kärsivän näistä virikkeistä. Eikä hänen kanssaan aina tarvitse leikkiä, osaa itsekin viihdyttää itseään. Siskoni arvostelee kuitenkin tätä asiaa lähes joka kerta kun tavataan ja se ärsyttää vähitellen. Olen sanonutkin siitä, mutta isosiskon roolissaan hän huomauttelee näistä "epäkohdista".
Mietin vaan tuota virikeasiaa. Pikkuinen on iloinen vauva, eikä ainakaan näytä kärsivän näistä virikkeistä. Eikä hänen kanssaan aina tarvitse leikkiä, osaa itsekin viihdyttää itseään. Siskoni arvostelee kuitenkin tätä asiaa lähes joka kerta kun tavataan ja se ärsyttää vähitellen. Olen sanonutkin siitä, mutta isosiskon roolissaan hän huomauttelee näistä "epäkohdista".