Vauvalle samaa ruokaa kuin muillekin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kai uusavuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kai uusavuton

Vieras
Jotkut väittää, että vauvalle tulee ruoka samalla kuin muullekin perheelle ilman lisävaikeuksia. Eilen innostuin ekaa kertaa tekemään vauvalle (9kk) itse ruokaa (mitä nyt jotain sormiruokaa oli tarjottu satunnaisesti aiemmin, muuten purkista). Ei tosiaankaan tullut samalla vaivalla! Lihapullia ja perunamuusia tein, ihan peruskamaa muuten, mutta nyt piti miettiä suolat ja mausteet ja maidot ja kaikki. Olipa vääntämistä! Tein sitten erikseen vauvalle pari suolatonta pullaa ja oman perunamuusin korvikkeeseen.

Plussana se, että vauva tuntui tykkäävän mun pöperöistä enemmän kuin kaupan soseista.

Miten te olette järkeistäneet tän homman? Minkälaisia ruokia te oikein teette, jos te voitte tarjota sitä samaa vauvalle? Ja joo, sen mä ymmärrän, että suolan voi lisätä jokainen omaan ruokaansa.

Otan vauvan ruuan ennen suolan laittoa erilleen muiden ruuasta. Eli en näe vaivaa asian eteen. Vauva syö ihan hyvin, kun on tottunut alusta asti esim tavalliseen hiutale puuroon, ei kaupan valmismössöön.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Otan vauvan ruuan ennen suolan laittoa erilleen muiden ruuasta. Eli en näe vaivaa asian eteen. Vauva syö ihan hyvin, kun on tottunut alusta asti esim tavalliseen hiutale puuroon, ei kaupan valmismössöön.

Ja tuossa iässä olen laittanut ihan tavallista maitoa sen mitä ruokaan tarvitsee.

En näe siinä mitään vaivaa. Mausteita voi kyllä käyttää. Ennen suolan oon ottanut vauvan annoksen pois. Ei se minusta ainakaan vaikeaa ole, mutta kukin tavallaan..

Uusimmat

Yhteistyössä