Vauvalle samaa ruokaa kun muullekin perheelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokkikolmonen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokkikolmonen

Vieras
Jotkut ovat täällä kertoneet, että vauva on siirtynyt muun perheen kanssa samaan ruokaan jo reilusti alle vuoden ikäisenä. Nyt kiinnostaisi kuulla, että mitä sitten oikeen syötte? Minä teen toistaiseksi vauvalle omat ruuat ja vain pari kertaa on saanut jotain mitä muutkin esim keittoa ennen suolan lisäämistä. Meillä käytetään tosi paljon valmiiksi marinoituja kanasuikaleita, lihaa yms eikä sellaisesta tehtyjä ruokia voi mielestäni antaa alle vuoden ikäiselle suolan takia. Joten te jotka annatte samaa, kertokaa mitä teillä syödään!

Makaronilaatikkoa, keittoja, kastiketta ja pottuja, muussia, lihapullia jne..
Meillä on siirtynyt molemmat n.11kk:n ikäisenä pikkuhiljaa samoihin ruokiin muun perheen kanssa.

Mä oon antanu samaa jauhelihakeittoo 9kk ikäiselle, siis suolannu keiton vasta sen jälkeen kun olen ottanut lapselle osan.
Karjalanpaisti vois olla yksi sellainen ruoka...

Marinoimattomista lihoista tehtyjä ruokia :)
Siis ihan tavallista kotiruokaa mutta ei valmiiksi maustetuista raaka-aineista, syynä ei tosin ollut vauva vaan miehen ja esikoisen allergiat joiden takia harvat valmismarinadit edes sopii.

Alkuperäinen kirjoittaja Häirikkö:
Meillä on siirtynyt molemmat n.11kk:n ikäisenä pikkuhiljaa samoihin ruokiin muun perheen kanssa.

Näin meilläkin..

Mutta mitä ihmettä varten sinne ruokaan täytyy änkeä suolaa joukkoon?! mä en laita mihinkään suolaa.. se on ihan hirveen epäterveellistä.. ja muitakin mausteita on olemassa..

Alkuperäinen kirjoittaja ilona:

Näin meilläkin..

Mutta mitä ihmettä varten sinne ruokaan täytyy änkeä suolaa joukkoon?! mä en laita mihinkään suolaa.. se on ihan hirveen epäterveellistä.. ja muitakin mausteita on olemassa..

No kohtuullisina määrinä suola on ihmiselle välttämätöntä eikä epäterveellistä

Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:

Näin meilläkin..

Mutta sitä kyllä saa tarpeeksi ilman, että sitä tarvis lisäillä mihinkään..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mä en ainakaan tee makaronilaatikkoa tai keittoa täysin ilman suolaa.

Ite tein sillon ainakin kahteen eri vuokaan laatikon, toiseen suolaa ja mausteita, toiseen ei.
Ja keitosta osa erilleen ennen lihaliemikuution laittoa.

;)

ootko tehny makaroonilaatikon munamaidon tavallisesta maidosta, niin ja laitoitko muusiin tavallista maitoo?? Ja mitä keittoja?

Alkuperäinen kirjoittaja kipsutin:

ootko tehny makaroonilaatikon munamaidon tavallisesta maidosta, niin ja laitoitko muusiin tavallista maitoo?? Ja mitä keittoja?

Tein tavallisesta maidosta. Ja muussiin myös.
Keittoja tein kanasta, jauhelihasta, naudanlihasta jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:

Näin meilläkin..

Mutta sitä kyllä saa tarpeeksi ilman, että sitä tarvis lisäillä mihinkään..

No se taas riippuu siitä muusta ruokavaliosta

Ei meilläkään 1v1kk syö läheskään aina samaa ruokaa meidän kanssa, omat pöperöt sille keittelen. Muun perheen tavalliseen viikkoon saattaa kuulua mm. tortilloja, papu/linssipataa, erilaisia lämpimiä salaatteja yms ja tykätään mausteisesta ruuasta. Harvoin meillä syödään mitään laatikkoja tai perunoita kastkkeella, ne on meille mummolaruokaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja oho:
Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
me ollaan annettu ihan kotiruokaa 8kk ikäisestä lähtien,on ollu suolaa ja mausteitakin jonkun verran...

Suolaa tuon ikäiselle? Eikö suositus ole, että ei suolaa alle vuoden ikäiselle?

voi kun mä olen kauhea äiti :'( hengissä ovat ja ilman allergioita.neuvolassa kerroin ja ei siellä pahalla katsottu =) ja satun tietämään että mä en ole ainut ketä nuin tekee ;) että silleen... :D ja en mä sitä suolaa kilokaupalla ole sinne tunkenu...

Yhteistyössä