Vauvaloukku

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ainako sama tarina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ainako sama tarina

Vieras
Ystävämies tilitti tuntojaan tässä joku aika sitten. Taas yksi parisuhde hajoamassa, viisi lasta kolmen eri naisen kanssa. Sillä lailla.

Vika on siinä, että miehen täytyy aina saada se nuori nainen. Tämäkin mies on aina ottanut sen mahdollisimman nuoren, jonka on saanut, ja se merkitsee vauvoja. Nuori nainen on varsinainen vauvaloukku miehelle. Vaikka nainen ensin vakuuttaisikin, että ei tehdä lapsia, niin kyllä vain vähän ajan kuluttua alkaa narina, että kun kerran senkin kanssa halusit lapsen, niin miksi ei minun ja plaa plaa.

Kahden eron jälkeen jo luultiin, että nyt mies järkiintyy, kun seurusteli mukavan oman ikäisensä naisen kanssa. Tällä oli jo lapset tehtynä ja talous kunnossa, ei muuta kuin olisivat nauttineet elämästä ja toisistaan. Mutta pitihän se nuorempaan vaihtaa, kun osui kohdalle vielä sopivasti.

Nyt on sitten nuori nainen lähdössä, kun ei enää viitsi vanhaa naamaa katsella. Ei muuten mitään, mutta kun on se lapsi taas senkin kanssa tehtynä. Nyt makselee sitten mies jo viidestä lapsesta elatusmaksuja ja miettii, mistä sitä oikein rahaksi repeisi. Aina eron jälkeen on talous ollut hajalla ja jouduttu kokoamaan kaikki uudelleen.

Hoh hoh hoijaa.

"Nyt on sitten nuori nainen lähdössä, kun ei enää viitsi vanhaa naamaa katsella. Ei muuten mitään, mutta kun on se lapsi taas senkin kanssa tehtynä. Nyt makselee sitten mies jo viidestä lapsesta elatusmaksuja ja miettii, mistä sitä oikein rahaksi repeisi. Aina eron jälkeen on talous ollut hajalla ja jouduttu kokoamaan kaikki uudelleen."

Kerroin jo tällä pastalla toisessa viestiketjussa ostaneeni eurolla Meidän perhe lehden juhlanumeron. Siinä on paljon hyvää luettavaa. Eurolla voi päästä eroon vauvaloukusta. Vanha kansa oli viisas. Kun variksen nokka irtoaa, niin pyrstö tarttuu.
Kun lähtee sutta pakoon, tulee karhu vastaan.

Vaikeuksia ei saa lähteä karkuun. Vastaan tulee vielä suurempia ongelmia.
Ap:n tarina on kuin suoraan telkkarisarjasta Big Love. Katsoin vain avausjakson ja se riitti minulle.

Eilen tuli telkkarista maanantaileffa. Kuuluttaja sanoi, kielletty K15. Saattaa sisältää voimakkaita kohtauksia. Jos elokuva aiheuttaa ongelmia alle 15 vuotiaalle, niin miksi ei myös 50+ vuotiaalle Ellille. Olisipa mukava joskus kuulla vaikka vapun aattona tv-kuulutus "elokuva sisältää voimmakkaita kohtauksia ja saattaa järkyttää ainakin yhden Ellien palstoilla roikkuvan 50+ Ellin mielenterveyttä."

Kiinteistömaailmalla on uusi ja hauska tv-mainos. Siinä on kaneja ja teksti lisääntykään ja ostakaa asunto. Ehkä ap:n tuntema mies on aikaansa edellä.
Asunnonvälittäjillä riittää töitä. Suomi on avioerojen luvattu maa. Bisness is bisness.
Hoh hoijaa. Mitähän ajattelisi, että ei tarvitsisi mitään ajatella. Vakiolauseeni edesmenneessä avioliitossani.

Huolehditaan vain omista asioista. Uusioperheellisille on omat nettisivut. Niille minä en mene roikkumaan. Ei ole tarvetta eikä mielenkiintoakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ainako sama tarina:
Vika on siinä, että miehen täytyy aina saada se nuori nainen. Tämäkin mies on aina ottanut sen mahdollisimman nuoren, jonka on saanut, ja se merkitsee vauvoja. Nuori nainen on varsinainen vauvaloukku miehelle. Vaikka nainen ensin vakuuttaisikin, että ei tehdä lapsia, niin kyllä vain vähän ajan kuluttua alkaa narina,

Löytyisikin, mutta kun ei. Huonosti on menekkiä naismarkkinoilla, ja sekin vähäinen kiinnostus tietysti yksinhuoltajilta. Tilanne vaikuttaa surkuhupaisalta, kun lapsettomat vanhatpiiat eli sinkkunaiset juoksentelevat vain varattujen perässä. Samaa ikäluokkaa (30) olevat lapsettomat miehet eivät kiinnosta.

Ihme touhua. Sitten itketään, kun näpit palaa varattuihin sekoamisessa ja pahimmassa tapauksessa aiheutetaan vielä ero kaiken huipuksi.

Alkuperäinen kirjoittaja En ymmärrä - olen mies:
Löytyisikin, mutta kun ei. Huonosti on menekkiä naismarkkinoilla, ja sekin vähäinen kiinnostus tietysti yksinhuoltajilta. Tilanne vaikuttaa surkuhupaisalta, kun lapsettomat vanhatpiiat eli sinkkunaiset juoksentelevat vain varattujen perässä. Samaa ikäluokkaa (30) olevat lapsettomat miehet eivät kiinnosta.

Voi kuule, sun pitäis puolestasi alkaa katsella niitä kaksvitosia tai jopa vähän alle olevia naisia. Ne(kin) on jo tajunneet, ettei omanikäiseen mieheen kannata tyytyä, vanhemmat on lähes poikkeuksetta fiksumpia, itsenäisempiä, miehekkäämpiä jne jne.

Mäkin löysin jo heti 18-vuotiaana ihanan itseäni 15 vuotta vanhemman miehen, enkä anna sitä pois millään hinnalla! Vaikka mielestäni ihanne-ikäero oliskin vaan 5-10 vuotta. Jopa silloin aikanaan (meitä molempia) outona pitäneet kaverini kyselevät nyt mieheni tavattuaan, että missä tuollaisia oikein tapaa. =)

Eli kyllä sulle markkinoita riittää!

Alkuperäinen kirjoittaja En ymmärrä - olen mies:

Ihme touhua. Sitten itketään, kun näpit palaa varattuihin sekoamisessa ja pahimmassa tapauksessa aiheutetaan vielä ero kaiken huipuksi.

For your information pahvi, Luuserit eivät kiinnosta ketään. Joo mä puhun just susta!

Kosi vaan oikeaa kättäsi niin ei tarvitse jatkuvasti pettyä. Voit käydä vielä vasemman kanssa vieraissa jos avioelämä pitkästyttää.

No ei kai siinä mitään ihmeellistä olekaan, jos kolmevitonen hyvännäköinen mies kelpaa ihan nuorelle naiselle (kelpaa jos kelpaa, kaikki ei kelpaa, eikä kaikille nuorille naisille, joten ei yleistetä), mutta säälin sua sitten, kun ukkosi on vanha ja sinä vielä kaipaisit muutakin kuin vanhusseuraa.

Silloin te todennäköisesti kuitenkin eroatte, ellet ole sitten niin "kiltti" ja pysyttele ukkelisi rinnalla. Mukavia päiviä vaan sinne tulevaisuuteen!!!!

Siinä mielessä Luoja on kyllä antanut naiselle paremman osan, että niitä lapsia ei tarvi todellakaan väsätä enää vanhemmalla iällä.

Alkuperäinen kirjoittaja Taikatyttö:
No ei kai siinä mitään ihmeellistä olekaan, jos kolmevitonen hyvännäköinen mies kelpaa ihan nuorelle naiselle (kelpaa jos kelpaa, kaikki ei kelpaa, eikä kaikille nuorille naisille, joten ei yleistetä), mutta säälin sua sitten, kun ukkosi on vanha ja sinä vielä kaipaisit muutakin kuin vanhusseuraa.

Silloin te todennäköisesti kuitenkin eroatte, ellet ole sitten niin "kiltti" ja pysyttele ukkelisi rinnalla. Mukavia päiviä vaan sinne tulevaisuuteen!!!!

Siinä mielessä Luoja on kyllä antanut naiselle paremman osan, että niitä lapsia ei tarvi todellakaan väsätä enää vanhemmalla iällä.

Niin, onneksi elämästä ei koskaa tiedä miten se menee. Ei sitä kukaan tiedä, josko vaikka sinä sairastut nelikymppisenä MS-tautiin tai mitä alzheimereita ja syöpiä niitä nyt on, ja miehesi joutuu hoivaamaan sinua ja kestämään "mummelinsa" rinnalla, vaikka itse olisi vielä menevä mies. Toivon, ettei hänkään sinua silloin hylkäisi. Myötä ja vasta, niinhän. Sitä paitsi luulen, että elämässä ja parisuhteessa tulee eteen suurempiakin eron aiheita, kuin se, että toinen on vanha. Luulen, että ne suurimmat vaikeudet ovat nimenomaan aktiivisina vuosina. En ole myöskään missään vaiheessa jättänyt omanikäisiäni ystäviä, joten tulee minulla olemaan tulevaisuudessa muutakin kuin "vanhusseuraa", ellen nyt ihan omaishoitajaksi joudu.

Puhun tässä osittain kokemuksestani (tai muiden kokemuksesta), sillä suvussani on paljon tällaisia yli 10 vuoden ikäeroja. Osa vaimoista valittaa, että 50 täytettyään miestä ei ole saanut sohvalta ylös millään (oli ikäeroa tai ei). Osa taas sanoo, että "voi, se on niin miehestä kiinni". Onhan niitä näköjään sellaisiakin kuusi-seitsenkymppisiä, mitkä ei millään malta jättäytyä harrastuksista, luottamustehtävistä jne, ja elävät paljon aktiivisempaa elämää kuin monet kolmikymppiset, mitkä vaan sohvalla makaa ja telkkaria töllöttää. Se riippuu niin paljon kunnosta - fyysisestä ja henkisestä. Olen asennoitunut mieheni heikkoihin viimeisiin vuosiin jo hyvissä ajoin (silloin kun sitouduin häneen), mutta uskon, että ei sitä voi tietää vasta kuin vierestä seuraten, mitä tuleman pitää. Ja ehkä parempi niin, tai jänistäisin jo nyt.

Eli kuten sanottua, onneksi ei tarvitse tietää etukäteen, miten elämä tulee heittämään. Sanoisin jo nyt, että vaikka meille tulisi katkera ero jo vuoden päästä, nämä muutamat yhteiset vuodet ovat ollet sen arvoisia. Toivon tietysti, että sitten vuosien päästä voin ajatella, etteivät kaikki "vanhuksenhoitajan" vuodet ole kuluttaneet yhteisen elämämme varrelle sattuneiden kauniiden ja hyvien aikojen muistoa pois. Kaikki ajallaan ja aikansa on kaikella. Ehkä se juuri on ihmiselämän kauneus.

Tai sitten tulen toisiin aatoksiin ja siirryn jokusen vuoden päästä kirjoittelemaan yksinhuoltajapalstalle.

Se mies saa sterilisaation ihan helposti. Ei tule enää elätettäviä.

Ja naisille varoitus, jos miehellä on lapsia jo kolmen naisen kanssa, niin turha luulla, että se pitkään pysyisi kenenkään rinnalla.

Eipäs yhtään väheksytä siellä rakkauslapsen merkitystä! Eihän se ole mies eikä mikään, joka ei lasta saa aikaiseksi jokaisen ehdokkaan kanssa. Lisääntykää ja täyttäkää maa, sanoo Raamattukin.

Mukava kirjoitus nimimerkki vanhassa vara parempi. Elämää ei voi tietää etukäteen vaikka olisi astrologi. Niin kävi tunnetun julkun leskelle. Hän sanoi tällä viikolla lööpissä "kaikki jäi kesken". Miksi hän ei luota tähtikarttaansa.

"Tai sitten tulen toisiin aatoksiin ja siirryn jokusen vuoden päästä kirjoittelemaan yksinhuoltajapalstalle."

Olen kirjoittellut vuosia Ellien yh-palstalla. Nykyään piipahdan siellä harvoin. Yh-vuoteni ovat jo ajat sitten ohi. Värikästä ja melko ratkiriemukasta aikaa. Yhtään päivää en antaisi pois, vaikka ei se aina niin helppoa ole. Harmi, kun netissä ei ole ääntä. Värisyttäisin sitä samalla tavalla kuin edesmennyt Tapsa Rautavaara laulussaan Päivääkään en antaisi pois.

Minulle riittää, että Suomessa on yksi James Bond. Kuulin tänä aamuna Radio Suomesta, että Suomen James vaikuttaa Tuurin kyläkaupassa. Kauniita naisia ja nopeita autoja. Sellainen mies pysyköön minusta kaukana. Ikävystyin kuoliaaksi tämän viikkoisen v. 1969 Bondin seurassa.

Elämässä pitää uskaltaa rakastaa, mutta vastuutakin pitää uskaltaa kantaa.
Jos rahkeet eivät riitä lasten elättämiseen, niin suosittelen pidättäytymistä.

Tästä aiheesta olen vaihtanut mielipiteitä tällä palstalla nimimerkki miesnäkökulman kanssa niin monta kertaa, että jätän asian vatvomisen tähän.

Tervetuloa vielä toisenkin kerran yh-palstalle. Siellä on turhan hiljaista. Minulla ei ole enää mitään kirjoitettavaa. Olen sanottavani jo sanonut turhankin monta kertaa.