vauvamme joutuu kuollessaan helvettiin koska emme ole kastaneet sitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen äiti

Vieras
sanovat sukulaisemme kuorossa. Mua on alkanut oikeesti pelottaa. Vauva nyt 5kk. Tää on neljäs lapsemme, muut ovat kastettu mut vihaan juhlia ja niiden järjestämisiä. Ei ole kummeja enää tällä viimeiselle. Rauhottakaa mut ja puhukaa mulle järkeä ettei vauvamme joudu helvettiin?!

Ei joudu! Lapset on viattomia, ei joudu helvettiin! Jumala on rakkauden Jumala, ei vihan. Kastaminen ei siis mielestäni ole välttämätöntä kenellekään, se ei vaikuta jumalsuhteeseen, on kyse maalliseen seurakuntaan mukaan ottamisesta.

Jos kuitenkin haluat lapsen kastaa, sen voi tehdä ilman minkäänlaisia juhlia, ottamalla yhteyttä seurakuntaan ja kertomalla kummiongelmasta siellä. Seurakunnilla on vapaaehtoisia ihmisiä, jotka nimellisesti ryhtyy kummeiksi lapselle.

niinhän ev.lut. kirkko oikeastikin opettaa, että kastamaton lapsi ei pääsisi taivaaseen vaan joutuisi kadotukseen, jos kuolisi. itse uskon, että kaikki lapset ovat Jumalan lapsia ja pääsevät kuollessaan taivaaseen. oli heidät sitten kastettu tai ei.

no noinhan se menee perusluterilaisessa opetuksessa, siksihän heille on niin tärkeätä että pitää hätäkastaa ennenkuin vauva kuolee. Itse olen uskossa, mutta en luterilainen ja uskon kyllä, että vauvat ovat taivaskelpoisia sellaisenaan, eiväthän he vielä ymmärrä mitään oikeasta ja väärästä tai ns synnin tekemisestä.

Joskus olen kuullut kertomuksia taivaasta, kun joku ihminen on kokenut siellä käyneensä esim olleensa elämän ja kuoleman rajalla sairaalassa ja niissä on usein toistunut se, että taivaassa on "vauvala" jossa enkelit hoivaavat esim kohtukuolleita ja muita pieniä vauvoja.

niin ja ei raamatussa kasteta lapsia, vasta aikuisia heidän omasta tahdosta.. jeesuski kutsui lapsia tykönsä ja siunasi heitä, ei siis kastanut.. nimim. entinen helluntalainen :O

No ei joudu koska helvettiä tuskin on olemassa, tai kuoleman jälkeistä elämää ylipäätänsä. Paras päätös ikinä olla kastamatta lasta. Lapsi saa aikuisena sitten itse päättää uskontonsa.

Kiitos. Mun suku on todella vanhanaikaista. Mummoni mielestä telkkarikin on syntiä. Ei kuitenkaan lestadiolainen oo.
Sanoin jo kolmennen lapsen syntymän aikaihin kastepapille ettemme halua juhlia tms. mut se jotenkin painosti mua kääntämään pääni ja sitten vielä tuni itsensä meille kotiinkin. Hienot juhlat kolmennella sitten tulikin mut olin sen jälkeen täysin loppu stressaamisesta monta kuukautta. Heti vauvan synnyttyä mua alkoi ahdistaa tulevat ristiäiset. Nyt kun tää syntyi laitoin vaan paperit maistraattiin.

ei joudu helvettiiín sen takia ettei ole kastettu.Myöhemmin voisi sanoa että sydämen uskolla ja suun tunnustuksella ja ennen kaikkea Jumalan armosta pääsee taivaaseen jos haluaa kulkea sitä tietä.

vielä ap:lle tuosta kastamisesta tuli mieleen, että monissa lut.seurakunnissa voi toki kastamisen tehdä myös Jumalanpalveluksessa siis messussa. Silloin riittää tietysti että menette itse lapsen kanssa paikalle. Täälläpäin on myös ollut sellaisia kastetapahtumia, joihin on voinut ilmoittaa lapsensa, vieraita saa tulla myös tilaisuuteen (joka pidetään lastenkappelissa) ja kirkon puolesta on myös ne kakkukahvit järjestetty.

Emme kuulu mieheni kanssa kirkkoon, eikä siis lastammekaan ole kastettu. Saa liittyä kirkkoon sitten jos itse haluaa, kun asiasta osaa itse päättää.

Olen sitä mieltä, että mikäli Jumala olisi olemassa en uskoisi sen olevan niin armoton tyyppi, että menisi lapsen mahdollisen kuolemantapauksen tullessa helvettiin lähettämään ihan vain siksi, kun vanhemmat ovat päätöksensä uskonasioissa tehneet. Lapsi ei ole tehnyt kenellekkään pahaa tai pystynyt vielä itse vaikuttamaan siihen haluaako kirkkoon kuulua vai ei.

Mutta itse en Jumalaan missään määrin usko ja näen ihmisen vaini eläimenä. En usko taivaaseen tai helvettiin. Kun elämä loppuu ja ihminen kuolee, ruumis maatuu. Siinä kaikki. Se on yhtä luonnollinen osa elämää kuin syntymäkin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Höpön höpö;26756640:
Emme kuulu mieheni kanssa kirkkoon, eikä siis lastammekaan ole kastettu. Saa liittyä kirkkoon sitten jos itse haluaa, kun asiasta osaa itse päättää.

Olen sitä mieltä, että mikäli Jumala olisi olemassa en uskoisi sen olevan niin armoton tyyppi, että menisi lapsen mahdollisen kuolemantapauksen tullessa helvettiin lähettämään ihan vain siksi, kun vanhemmat ovat päätöksensä uskonasioissa tehneet. Lapsi ei ole tehnyt kenellekkään pahaa tai pystynyt vielä itse vaikuttamaan siihen haluaako kirkkoon kuulua vai ei.

Mutta itse en Jumalaan missään määrin usko ja näen ihmisen vaini eläimenä. En usko taivaaseen tai helvettiin. Kun elämä loppuu ja ihminen kuolee, ruumis maatuu. Siinä kaikki. Se on yhtä luonnollinen osa elämää kuin syntymäkin. :)

Niimpä! Onko ihminen muka jonkin yliolento, parempi kuin (muut) eläimet?
Minusta on jotenkin täysin käsittämätöntä, että nykymaailmassa on tiedemiehet todistaneet evoluution olemassaolon. Ja siitä puhutaan ihan yleisesti.

Silti on niin paljon höyrähtäneitä, jotaka uskovat (satu)jumalaan.

Lapsi ei joudu helvettiin vaikka häntä ei kastettaisi. pieni lapsi on puhdas ja pääsee suoraan taivaaseen. vasta siinä vaiheessa kun erottaa hyvän ja pahan lapsi voi tehdä oman ratkaisunsa mitä tietä hän tahtoo kulkea. itse en kuulu kirkkoon vaan vapaa seurakuntaan eikä lapsiani ole kastettu vaan ainoastaan siunattu heidät. siunausta sinulle ja perheellesi.

Kuoleman jälkeen minun lapseni eivät joudu helvettiin vaikkei heitä olekaan kastettu.He lakkaavat vain olemasta,kenet haudataan,kenet tuhkataan,miten kukanenkin toivoo ja missä ja miten loppu sattuukin koittamaan. Helvetti ja taivas ovat ihan siellä sinun omien korvien välissä.

Aika julmaa ajatella omasta lapsestaan että hän palaisi helvetissä ikuisesti koska olet itse valinnut niin..

Miten KUKAAN uskovainen tai ei uskovainen voisi koskaan sanoa tuollaista vauvasta!?? Tässä ei ole enää kyse uskosta ja kirkollisveron maksamisesta vaan mielisairaudesta. Jos joku sukulainen tuollaista sanoisi meidän vauvasta, hän olisi siinä vaiheessa entinen "läheinen" eli tämä olisi yhtä kuin kuollut meille. Tuollaista vain ei sanota.

Sen verran täytyy omaa lasta suojella sekopäiltä, että ei päästä tuollaisia lähipiiriin.
Itse kuuluin kirkkoon ja mut peloteltiin pienenä helvetin tulilla niin totaalisesti, etten halua olla IKINÄ MISSÄÄN tekemisissä kiihkouskovaisten kanssa. Aivan sairasta porukkaa.

Yhteistyössä