A
ap
Vieras
Hei!
Mun pikkunen nukkui aluksi yöllä noin 11-2, syöttö, 2-5, syöttö ja 5-8 syöttö ja sit hereille. Siinä sit hengaili noin puolillepäivin, nukahdellen välillä pikkuhetkiksi tissille, sitten päiväunet n. 12-16. Sen jälkeen taas nukahtelua, mut enimmäkseen hereillä. Tää oli musta ihan jees. Ja tää rytmi oli tullu ihan luonnostaan.
No mulle sit joku viisas tuli kertomaan, et ton ikäisten pitäis nukkua vähintään kahdet päiväunet, eli yritin sit totuttaa vauvaa siihen, kun hiukan mietin itsekin, että valvooko se liian pitkiä aikoja niin pieneksi.
No nyt vauva sitten nukkuu n.10-13.30 unet ja sit n. 15-18 ja nukkumaan menee n. 21.00. Yöllä nukkuminen ja heräily on huomattavasti epäsäännöllisempää, kukkuu ja hihhuloi huomattavasti enemmän ja on päivisin välillä kaamean kiukkuinen juuri ennen uniaan (kuten myös illalla), huutaa eikä suostu syömään.
Eli mitä mun oikein pitäis tehdä? Kestääkö sillä vaan tottua? En viitsisi edestakas vaihdella, kun ei kai sekään hyvää tee. Lisäksi hieman vaikeetakin, kun tuon yöhihhuloinnin jälkeen vauva on niin väsy, että todellakin tarvii unta päivällä., ja aivan helposti unilleen nukahtaakin. Mun pitää herätellä se syömään päiväunilta, kun muuten posottais vaik kuin kauan. Mutta mutta, kun eikö se idea olis oppia et yöllä nukutaan, ja musta se ymmärsi sen paremmin ennen näitä tuplaunia päivällä. Mutta miten saisin sen nyt taas nukkumaan enempi yöpainotteisesti, kun enhän mä voi väsynyttä vauvaa väkisin valvottaa.
Ainoo positiivinen juttu tässä on se, et päivät on nyt paremmin rytmitettyjä, eikä vauva roiku koko aikaa tissillä vaan syö oikeesti nälkäänsä.