Vauvan hedelmäsose itsetehtynä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mamma kahdelle"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mamma kahdelle"

Vieras
Hei mammat. Mulla on pakastimessa itsepoimittia mustikkaa, voinko tehdä siitä sosetta vauvalle niin että kaupan omenaa keitän ja heitän ne mustikat sinne sekaan ja sitten taas pakastimeen sose? Mites tuo pakastetun ruoan uudelleen pakastus menee?

Pakastimessa on myös puolukkaa ja omenaa. Kertokaahan miten noita voisi hyödyntää vauvansoseisiin.

jos kypsennät pakastetun tuotteen niin toki sen voi pakastaa uudelleen.
mutta jos kerta ite vaivaudut tekemään niin miksi niitä pitäis keitellä ja säilöä? miks et anna sitten tuoreena, olis paljon parempi vaihtoehto.
raastat vaikka omenaa/päärynää hienoksi raasteeksi ja haarukalla murskaat sinne niitä marjoja sekaan. tai jos on ihan pieni vauva niin vedä tehosekoittimella soseeksi. tai tarjoat pelkkiä marjoja puuron päällä tms

Joo toki annan tuoreena siitä sitten, mutta ajattelin tehdä hieman reilummin ja pakastaa muutaman annoksen myös. En halua kuitenkaan että vauva viikkoa syö aina aamu ja iltapuuron saman makuisen hedelmän kera :)

Välillä kypsennetyn voi hyvin pakastaa uudelleen.

Soseiden tekeminen on simppeliä, mä teen myös soseet itse ja pakastan pieninä nappuloina, jokainen maku erikseen ja sekoitan sitten eri nappuloista tarpeen mukaan ruokaa lapselle.

Yhteistyössä