vauvan hoito

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti-85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti-85

Vieras
Hei! olisi mukava saada vastauksia muutamaan asiaan vauvan hoitamisesta!
mulla on itsellä 8kk ikäinen vauva!
elikkä miten teillä nukutaan päiväunia?entä yö?
kuinka monta ateriaa syö päivässä ja kuinka paljon, ja mihkä aikoihin?kuinka paljon saa äidinmaitoa?syödäänkö tissiä vie paljon yöllä?meillä vie muutaman kerran, onko tarpeen?
millon lopetitte imetyksen ja miten?
kiitos paljon vastanneille jo etukäteen!

Sulla on liikaa kysymyksiä kerralla, siksi varmaan et oo saanu vastauksia... Mutta katsotaanpas...

Itselläni muuten myös vauva 8kk.
Päiväunia kahdet, keskipäivällä 1-2 tuntia ja iltapäivällä 1/2 tuntia.
Yöt on olleet levottomia, mutta nyt näyttäisi, että paranemaan päin. Klo 21-08 yleensä.
5 ateriaa päivässä ja mahdollisesti tarvittaessa unimaidot. Kellonajat vaihtelee. Tissimaito loppui jo reilun 3kk iässä. Yösyönneistä luovuttiin vähän yli 1/2 vuotiaana.

Tuossa lyhyesti...

Meillä 7,5 kk lapsella ikää ja syö päivässä aamu- ja iltapuuron, liha-aterian, sekä jälkiruokina + välipalana yhteensä n.2 prk jotain marjasosetta. (hedelmäsoseita ei juurikaan, kun on saanut niistä allergiaoireita) Lisäksi rintamaitoa joka syömisen jälkeen + yleensä kerran päivässä välipalana pelkkää rintamaitoa. Yöllä herää max. 1 x syömään.

Nukkuu yhdet pidemmät päiväunet( 2-3 tuntia) ja sen jälkeen 2 lyhyet (30-45 min.) unet.
Yöunille käy n. klo 23 ja herää aamulla n. klo 8.

Mulla tyttö jo 9kk
Yöllä unta tulee noin 11 tuntia, päivällä päikkärit 2 kpl yhteensä 2-3 tuntia. Nyt tuli mukaan 3. tirsat iltaan. Ilmeisesti seisomaan nousun opettelu väsyttää... 8kk iässä siis vain 2 päikkärit (välillä jopa yhdet).
Ruokaa tarjoan 4 kertaa, noin 3 kertaa sitä syödään kunnolla :) (Siis aamu- ja iltapuurot ja lounas & päivällinen. Tissiä välipalaksi; ajat about 8; 12; 16 & 19; tissiä lapsentahtisesti)
Tissiä saa aina halutessaan ja määrä on riittävästi :)
7kk iässä tyttö rupesi syömään uudestaan yöllä, nyt syödään 2-3 krt / yö. En tiedä onko tarpeen, mutta en jaksa yöllä huudattaa varsinkin kun perhepedissä nukutaan. Minä laiskimus :)
En ole ajatellut imetyksen lopetusta, ehkä joskus 2v iän korvilla... :)

Yhteistyössä