Vauvan istumisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pitäiskö huolestua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pitäiskö huolestua

Vieras
Meillä vauva ei istu itse, nyt 11 kk. ikää. Osaa kyllä istua, jos hänet istulleen laittaa, mutta ei hakeudu itse istumaan ollenkaan. Ja jos hänet laittaa istumaan, kääntyy samantien kontalleen. Muita taitoja kyllä hallitsee, eli osaa kontata, seisoo tukea vasten jne. Mutta miksi vauva ei istu? Onko kellään omakohtaista kokemusta?

se ei tykkää istua?
Meillä pieni oppi itse nousemaan istumaan 11½kk.-ikäisenä.Ihan on normaali,oli vaan hitaampi noissa liikkumisasioissa ja puheasioissa taas nopeampi.

no ei omakohtaista kokemusta, mutta kaverin lapsi oppi tosi myöhään istumaan ja ennen sitä ehti oppia virheellisen istumatavan eli istui polvillaan. se ei kuulemma ole hyväksi onkille tai kehitykselle, joten kävivät fysioterpiassa, mistä saivat harjoituksia, ja melko pian oppi menemään istumaan.
tekivät ainakin semmoista harjoitusta että itse istuttiin hajareisin lattialla, lapsi jalkojen väliin istumaan, sitten näytetään lelua jommalle kummalle sivulle, jolloin lapsi lähtee nousemaan sivulle päin konttausasentoon jalkasi päälle, sitten ennen kuin saa lelun niin siiretään lelu keskelle, jolloin menee siitä konttausasennosta istumaan ihan kuin vahingossa..

Onpa hyvä, että kohtalotovereitakin löytyy. Ja ehtiihän se lapsi istua myöhemminkin, mutta tosiaan tuli vaan mieleen, että voiko tuosta istumattomuudesta olla jotain haittaa... Kiitos vastauksista. Ja tuo fysioterapiavinkkikin oli hyvä, pitänee kokeilla.

Yhteistyössä