Vauvan jättäminen nukkumaan koko yöksi omaan sänkyynsä on kylmää ja psykopaattista?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1224741,125

Tuolla vain tuli esille tällainen asia ninaTT:n kirjoittamana.

Siis :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

Kaikki eri tavalla tekevät ovat väärässä, hoitavat vauvansa huonosti ja ovat sitten psykopaatteja. Voi luoja tuota aivoitusta! |O :headwall:

Kyllä mun likka ainakin on rakkautta ja hellyyttä saanut vaikka kuinka paljon, vaikka onkin nukkunut omassa sängyssä aivan pienestä asti (jo laitokselta lähtien :whistle: ) eikä edes laitoksella ollut koko aikaa mun kanssa samassa huoneessa nukkumassa. Likan tarpeisiin on kyllä vastattu heti, kun hän on yöllä herännyt. Ja kun yhdessä vaiheessa likalla oli pitkä valveillaoloaika keskellä yötä, niin kyllä mä hänen kanssaan olin olkkarissa koko ajan eikä toinen siellä pinnasängyssä yksin kuuhkinut.

Että silleen. :xmas:

Mä luulen, että sitten kun vauvan saan niin tulisin psykoottseksi jos se nukkuisi vieressä, koska silloin en itse saisi nukutuksi. Tai ainakin ainainen huono nukkuminen vaikuttaisi ikävästi mielialaani. Mikä siitä lapsesta silloin tulisi?

Samaa mieltä! Älytöntä aivotusta... Meidänkin neiti nukkunut ihan vastasyntyneestä saakka omassa sängyssä, ja vieläpä omassa huoneessa!!
Taidan siis olla oikein tuplaten psykopaatti... :x

Huomaa et on vielä niin kakara ajatuksineen...Oon itsekin ollut tuossa iässä äiti, ja näin jälkeenpäin aatellen niin kyllä sitä oli niin naivi...samaa mieltä muutkin tuntemani nuoret äidit joille ikää tullut. Nyt kun odottaa lasta lähemmäs kolmekymppisenä niin alkaa olla mielipiteet ja asenteetkin niin erilaisia.

En minäkään ois vauvaa uskaltanu viereen yöllä ottaa, saati sitten vieressä imettää ja itte jatkaa unia... Koliikkivalvomisista tuli sen verran massiivinen väsymys että mä en kertakaikkiaan uskaltanut ottaa tyttöö viereen. Kehto oli kyllä heti sängyn vieressä ja siitä silittelin jos tyttö yöllä kiljas.

Ja imettäminen.. Mulla oli niiiiiin valtavat rinnat imetysaikaan (F-kuppi) että sillä herkästi kyllä sulki vauvan hengitystiet. Normaalistikin imettäissä mä jouduin kokoajan pitää rinnasta kiinni jotta vauva saa nenän kautta ilmaa. Joten ei, tätäkään mä en tehnyt.. Yöllä kävelin ja imetin, muuten ei pysyny hereillä..

Tiiä sit kuinka traumainen tuosta mun tytöstä tulee kun on näin välinpitämätöntä ja kylmää kohtelua saanut!! Kauheeta! Nyt mä meen keittään kahvia kun kylmänä äitinä jätin nelivuotiaan yksin nukkumaan päikkäreitä ja itte tulin järjestelemään paikkoja tytön synttäreitä varten.. :xmas:

Voi hellan tuutelis sentään . Meillä kaikki nukkuneet omassa sängyssä yönsä on tietysti esim. kipeänä tms. nukkuneet vieressä mutta kyllä jokaisella on oma sänkynsä jossa nukkua. Ja tosihan se on että silloin kun vauva nukkuu vieressä se oma uni on katkonaista kun saa pelätä koko ajan ettei vahingossa runno tai tukehduta peiton sisään ym...
Kyllä meillä paremmat unet on jokaisella omassa sängyssä. En edes viitsinyt vaivautua lukemaan ap:n linkkiä kun ottaa tollaset jutut päähän että jatkuvasti sätitään jostakin asiasta äitejä. Eiköhän jokaisella ole omat tapansa ja varmasti jokainen yrittää parhaansa lapsia kasvattaessaan/nukuttaessaan.
Kummallisia ihmisiä :/ Jos jokainen katsoisi vaan peiliin ja kasvattaisi omansa jokainen parhaimmalla tavallaan. Kannattais varmaan miettiä mitä siittä tulisi jos jokainen tekisi juuri määrätyn kaavan mukaan kasvatuksen. Se vaan on niin että toiselle on toinen menetelmä parempi kuin toiselle.

Tuo henkilö, ninatt, on niin kakara vielä ettei omaa kykyä katsoa asioita muilta kantiltaan kuin omaltaan. Toivon totisesti että aikuistuu vielä, pahoin vaan pelkään että jää tuollaiseksi keskenkasvuiseksi ajatustavaltaan. Vaikka kuinka yrittää olla hyvä, ellei täydellinen, äiti niin ei siinä onnistu liian ehdottominen mielipiteineen.

Mä olen siis psykopaatti ja kylmä :laugh: Meillä ovat syntymästään asti nukkuneet omissa sängyissään ja omissa huoneissaan. Ja aatelkaas, pojat on aina nukahtaneet niin, et ne viedään omaan sänkyyn ja valot pois. Ei mitään liirumlaarumeita ja hyssyttelyjä. Eikä ole itsekään kuiskailtu ja hissuteltu. Eipä ole koskaan ollut ongelmia nukkumaanmenon suhteen. Ovat kyllä tosi sikeäunisia ja onpa mammakin saanut unensa nukkua rauhassa omassa sängyssään, ilman pelkoa siitä, et rusentaa vauvan alleen.

Peesaan tätä ihmetystä ihan täysillä! Miksi ei voida ymmärtää, että asiat ei oo niin musta-valkoisia, ja että hyvä (tai huono) vanhemmuus ei oo tällaisista asioista kiinni.

Mutta joo, ei voi kuin :laugh: :laugh: :laugh: tuolle ninaTT:lle, NIIN älytöntä sontaa suoltaa suustaan hän.

Kuinkas sitten muuten kun se vastasyntynyt nukkuu päivällä jopa monta tuntia putkeen? Pitääkö äidin silloinkin maata koko ajan vauvan vieressä? Tuo onnistuu kyllä yhden lapsen kanssa, mutta jos on muitakin lapsia? Pitääkö vain maata siellä sängyssä vaikka muut lapset kitisisivät nälkäänsä? :xmas: :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Kuinkas sitten muuten kun se vastasyntynyt nukkuu päivällä jopa monta tuntia putkeen? Pitääkö äidin silloinkin maata koko ajan vauvan vieressä? Tuo onnistuu kyllä yhden lapsen kanssa, mutta jos on muitakin lapsia? Pitääkö vain maata siellä sängyssä vaikka muut lapset kitisisivät nälkäänsä? :xmas: :whistle:

No vauvahan nukkuu silloin kantoliinassa eiks juu :) :xmas:

Meillä vauva nukkui vieressä, mutta silti mä kuljin alakertaan sohvalle imettään :whistle: :laugh: se vasta oli pimeetä :xmas:

Mun mielestä vauvan pitäisi saada nukkua äidin vieressä, mutta ymmärrän että kaikki ei pysty niin nukkumaan. Joten, jokainen tehköön tyylillään.

Alkuperäinen kirjoittaja piiu:

Juu ja kaikkihan tuntevat sen kantoliinan omaksi jutukseen =) :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
NinaTT voisi vähän miettiä ennen kuin laukoo. Aika usein sanoo asioita, joista ei tiedä sen kummemmin.

Nimim. been there, done that :ashamed: ollessani yhden lapsen äiti tiesin kaiken.

Mä tiesin jo ennen lasta :whistle: :laugh: :hug:

ei kun se nukkui vaunussa. Yöllä vain oli vieressä ja isompana siirtyi pinnikseen :xmas:

en edes jaksa avata linkkiä ku alkaa vaa vituttaan :kieh:
meiä lapsista kukaan ei ole heitteille jätetty tai ole jäänyt saamatta huomiota vaikka on aika pienestä asti nukkuneet omassa huoneessa.
esikoinen nukkunut 9kk iästä asti omassa huoneessa ja hyvin nukkunut ja kaksoset nukkunu vauvasta saakka omassa huoneessa ja hyvin nukkuneet..tai hyvin ja hyvin mut mitää traumoja ei oo tuntunu niille tulevan :)

Alkuperäinen kirjoittaja piiu:

Juu ja kaikkihan tuntevat sen kantoliinan omaksi jutukseen =) :whistle:

No tottakai!!! Jokaisella pitää olla vähintään kaksi liinaa, toinen sininen ja toinen vihreä. Punainen ei nyt ihan niin välttämätön ole, mutta suositeltava kuitenkin ;)

no mun mielest kyseisen henkilön profiilikin jo kertoo aika paljon :o

minun mielipiteet ainoat ja oikeat tyyliin tähän

ps täälläkin yksi psykopaattinen äiti joka on pistänyt vastasyntyneen nukkumaan omaan sänkyyn enkä edes imettänyt pitkään

No kylläpä taas oikein reilu-kerho kokoontuu, voisko hoitaa tän sortin jauhannat vaikka yksärein? Ja sanoa suoraan kyseiselle hlölle?

Juu, en oo itekkään usein samaa mieltä k.o. henkilön kanssa, mut tää on jo aika ala-arvosta täällä haukkua.

Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kyllikki:
No kylläpä taas oikein reilu-kerho kokoontuu, voisko hoitaa tän sortin jauhannat vaikka yksärein? Ja sanoa suoraan kyseiselle hlölle?

Juu, en oo itekkään usein samaa mieltä k.o. henkilön kanssa, mut tää on jo aika ala-arvosta täällä haukkua.

Kyllä mä ajattelin lähinnä tuota kommenttia enkä niinkään kuka sen teki. Kun mitään kylmää ja psykopaattista ei ole siinä, että vauva nukkuu pinnasängyssä. Ei todellakaan.

Yhteistyössä