Vauvan kääntöyritys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katjale
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

katjale

Jäsen
01.02.2008
238
0
16
Mua alkoi juuri hieman jännittää,nimittäin huomen on mentävä Kättärille kun vauva on poikittain ja vkoja jo 37+2.Sain himaan lapun jossa lukee et toimenpide on turvallinen ja heti perään riskit.Ei se pelota et se sattuis vaan se ettei homma onnistu ja sit mahdollinen sektio. Ekan kanssa ei ollut mitään tämmöista huolta joten rauhotelkaa nyt mua ja kertokaa jotain iiiihania ja positiivisia ja onnellisia kokemuksia asiasta... :D :D

No, meillä yritettiin perätilan kääntöä, ei onnistunut. Jouduttiin siis sektioon, mutta se oli ainakin meillä ihan tosi hyvä kokemus! Eli jos vauveli ei suostu kääntymään, niin älä murehdi siitä sektiosta. Ainakin siellä Kättärillä meni toooooooodella hyvin ja paraninkin nopsaan. Tsemppiä kuitenkin käännökseen! :)

Mulla ei ole kokemusta ja onneks tämäkin vauveli päätti kääntyä viimemetreillä vielä itekseen, mutta mä en olis antanut edes kääntää. Voin olla vainoharhanen tai mitä vaan, mutta mun mielestä sen sektion riskit vauvalle olisivat olleet pienemmät kun epäonnistuneen kääntämisyrityksen ja siitä aiheutuneiden mahdollisten komplikaatioiden. Olen kuullut vissiin liikaa istukan irtoamis ja napanuoran kiertymisjuttuja ynnä muita, mutta jotenkin ajattelin itsekin asian niin että jos se vauva ei siellä itekseen käänny niin sillä on sitten varmaan hyvä syy olla kääntymättä. Mutta siis, kai noi kääntämiset yleensä hyvin päättyy, mutta mua se ei olisi kiinnostanut jos olisin kuulunut siihen minimaaliseen prosenttiin kenen kohdalla niin ei olis käynytkään. Mutta edelleen, mulla ei ole kokemusta asiasta puoleen eikä toiseen, kuhan tässä funtsailen itekseni.

Yhteistyössä