Vauvan kääntyminen masussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jenni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jenni

Vieras
Moikkamoi!

Millä viikoilla teillä vauvat kääntyneet masussa pää alaspäin?

Odotan esikoista rv 27+3 ja vauva on ollut jo reilun viikon selvästi pää alaspäin, potkut tuntuvat kyljessä, eikai tästä pidä huolestua, että näin ajoissa kääntynyt?

Kiitos vastauksista etukäteen! :)

Eka kääntyi rv 33, tämä majaillut alusta asti (siitä asti kun tarjontaa on seurattu) pää alaspäin. Ei sillä mitään väliä ole koska kääntyy, sinun vauvasi ehtii vielä monta kertaa vaihtamaan asentoakin!

Ekassa raskaudessa jouduin useasti käymään ultrissa ja oli välillä rt ja välillä vt. Toisessa oli pt rv 39 asti. Kolmannessa rt rakenneultrasta asti (eli joskus rv 20). Neljäs on tällä hetkellä pt, tosin rv 21.

viime viikolla neuvolatäti sanoi että pää alaspäin, ei kai se välttämättä enää toisin
päin käänny kun kokoakin jonkun verran jo on. 31. viikko menossa. en tiiä sitte.
ei kai sillä syntymän alkamisen kanssa ole näin varhaisessa vaiheessa mitään tekemistä..

mulla käänty 26 viikon kohdalla pää alaspäin ja supistelee... Neuvolassa käskettiin levätä mahdollisimman paljon ja ottaa rauhallisesti, että pienokainen <3 pysyis viel hetken masussa.

No mulla on kaikki lapset olleet rt jos rv 12 lähtien neuvolakortin mukaan... totta kai ne sielllä pyörii ja heittää volttia, mutta aina kun on katottu, niin rt.

Alkuperäinen kirjoittaja rv30+1:
mulla käänty 26 viikon kohdalla pää alaspäin ja supistelee... Neuvolassa käskettiin levätä mahdollisimman paljon ja ottaa rauhallisesti, että pienokainen <3 pysyis viel hetken masussa.

Kyllä varmasti pysyy <3 Mulla kohdunsuukin ollut 2cm auki viikolta 27 alkaen ja vielä tuolla yksiössään majailee. Kohta sitä saakin jo alkaa häätöyrityksiin kun rv 39 jo menossa :)

Varotoimenpiteenä kannattaa kuitenkin ottaa rauhallisesti.

Yhteistyössä