Vauvan kakassa verta, huolestuako vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Annikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Annikki

Vieras
Vauva on syönyt viikon porkkanasosetta lusikallisen päivässä ja eilen ensimmäisen kerran perunasosetta lusikallisen.

Tänään kakassa oli kirkkaita veriviiruja. Mistä se voi johtua ja onko syytä huolestua.

Soitin terveysneuvontaan, sanoivat ettei tartte ambulanssilla Jorviin kiikuttaa ;D
Että pitää seurailla. Mutta mietityttä mitä tuo voi olla, allergiaa? Vauva on maitoallergikko, oireilee suolistoperäisesti.

Kirkas veri viittaa siihen, että veri tulee jostain ruuansulatuskanavan loppupäästä eli peräaukon seuduilta. Luultavasti kyseessä on peräaukon haavauma eli vauvalla on ollut ummetusta/kova kakka.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kirkas veri viittaa siihen, että veri tulee jostain ruuansulatuskanavan loppupäästä eli peräaukon seuduilta. Luultavasti kyseessä on peräaukon haavauma eli vauvalla on ollut ummetusta/kova kakka.

Se panttasi kyllä pari päivää, eilen kakkasi viimein ja tänään oli sitä verta seassa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Se panttasi kyllä pari päivää, eilen kakkasi viimein ja tänään oli sitä verta seassa.

No siitä se sitten johtuu. Minun pojallani on sama vaiva edelleen silloin tällöin ja ikää nyt 4v. Ehkä se peruna ei sitten sovi vauvallesi? Tai onko juonut vähemmän kuin yleensä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No siitä se sitten johtuu. Minun pojallani on sama vaiva edelleen silloin tällöin ja ikää nyt 4v. Ehkä se peruna ei sitten sovi vauvallesi? Tai onko juonut vähemmän kuin yleensä?

Juonut mun mielestä ihan normaalisti. Täytyypä seurailla syomisen ja kakan yhteyttä.

Yhteistyössä