Vauvan kanssa kanarien saarille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

myy

Jäsen
31.05.2004
406
0
16
Ollaan menossa joulukuussa Fuerteventuralle viikoksi vauvan kanssa joka silloin on 5kk. Mitä kannattaa ottaa mukaan ja mikä on ihan turhaa? Saako sieltä korvikkeet ja valmisruuat ihan kaikista kaupoista? Onko makueroja? Pärjääkö ilman rattaita jos on kantoliina? Kaikki vinkit ja niksit otetaan kiitollisena vastaan:)

Luulenpa, että pärjäätte pelkällä kantoliinalla jos olette tottuneita sitä käyttämään. Minulla viisikuinen kulki viime talvena mukana Ergo-repussa, eikä rattaita taidettu käyttää kertaakaan vaikka mukana olivatkin. Vauva oli tuolloin vielä pelkällä rintamaidolla, joten en osaa vastata kysymykseesi korvikkeista ja soseista. Ota vauvalle (ja muillekin tietysti) myös lämmintä vaatetta mukaan. Illat voivat olla viileitä, hotellihuoneet tuolloin myös.

Itse ostin (silloin kun poika oli vielä vauva) niin korvikkeet apteekista, sieltä löytyy niin nutriciaa kuin nestleäkin.
Purkkiruoat ja vaipat kannattaa ostaa kaupoista, tulee halvemmaksi kuin apteekista ostettua noin 5 euron ero hinnoissa.

Mekin ollaan lähdössä Kanarian saarille, Gran Canarian Maspalomakseen marraskuussa 10 kk ikäisen tytön kanssa. Missä Kanarialla Tiitiäisen äiti olitte?

Matkatoimistosta meitä kehoitettiin tuomaan korvikkeet ja ruoat Suomesta, kun siellä voi kuulemma olla niin eri makuja. Turhauttaa vaan raahata kaikki Suomesta, varsinkin kun tyttö juo maitoa aikamoiset määrät päivässä. Jos varmuudella tietäisi, että sieltä löytyisi Nestleä, joka siis on ainakin tuttu, niin en kyllä veisi mukanani. Onkohan Nan siellä jollakin eri nimellä (jos sitä saa)? Ja mitä vaippoja sieltä ostitte?

Entä oletteko käyttäneet uimavaippoja altaassa ollessanne?

mekin ollaan lähössä las palmasiin ensi huhtikuussa (tyttö on silloin 8 ½ kk. kovasti on myös mietityttänyt mitä ottaisi mukaan..lähinnä tuo ruokapuoli... uskaltaako siellä käyttää heidän pullotettua vettään? entä miten hoidetaan tuttipullojen puhdistus siellä... vai pitäskö ottaa niin monta pulloa mukaan et ei tarvi pestä..

Ainakin Gran Canarialla on saatavilla noita purkkiruokia mutta ovat huomattavasti kalliimpia kuin Suomessa. Itse raahasin mukanani Suomesta korvikkeet ja purkkiruoat 8kk:n ikäiselle tytöllemme. Tulihan siinä laukkuun painoa mutta eipähän sitten tarvinnut lähteä paniikissa metsästämään vauvan ruokia vaan sai olla siltä osin rauhallisin mielin. Ne uimavaipat, joita nykyään saa myös Suomesta, ovat ihan käteviä, joskin melko hintavia. Mutta eihän niitä paljon kulu.

Olen kuullut kertakäyttötuttipulloista...käyttänyt en ole, mutta kehuja kuullut niista.
Vaipat ja ruuat olen vienyt mukana, on mukavasti sitten tilaa tuliaisille ja muille ostoksille takaisin tullessa.
Isommalle, joka ei enää tuttelia juonut, otin 2 dl hyla-maitopurkkeja mukaan, jotka säilyvät lämpimässä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.10.2006 klo 11:41 Beige kirjoitti:
Mekin ollaan lähdössä Kanarian saarille, Gran Canarian Maspalomakseen marraskuussa 10 kk ikäisen tytön kanssa. Missä Kanarialla Tiitiäisen äiti olitte?

Matkatoimistosta meitä kehoitettiin tuomaan korvikkeet ja ruoat Suomesta, kun siellä voi kuulemma olla niin eri makuja. Turhauttaa vaan raahata kaikki Suomesta, varsinkin kun tyttö juo maitoa aikamoiset määrät päivässä. Jos varmuudella tietäisi, että sieltä löytyisi Nestleä, joka siis on ainakin tuttu, niin en kyllä veisi mukanani. Onkohan Nan siellä jollakin eri nimellä (jos sitä saa)? Ja mitä vaippoja sieltä ostitte?

Entä oletteko käyttäneet uimavaippoja altaassa ollessanne?
Asun espanjassa.
Itse olen käyttänyt pojalleni hugies vaippoja alusta asti ja välillä dodot-vaippoja, mistä joku on joskus maininnut että ne ovat pampersin vaippoja, mene ja tiedä, kun täällä on pampersejakin.
Nan-korviketta en ole nähnyt, mutta voihan sitä olla täälläkin.
Itse silloin kun poika joi korvikkeita niin annoin nutrician almiron (jos muistan nimen oikein ) ja sitä saa vain apteekeista.
Hipp:in ruoat ovat meittin pojan maun mukaisia eli maku on kuin kotitekoisessa.
Uima-altalla yleensä olen käyttányt pelkkiä uikkareita, uimavaippoja olen nähnyt, mutta itse en ole niitä koskaan ostellut. Pitännyt vaan huolen ettei olla menty altalle kakan tulo aikaan

Me oltiin vuosi sitten Kanarialla, Lanzarotella. Poika oli silloin 4kk.
Meillä oli matkarattaat, eikä ilman niitä oltaisi pärjätty. Meillä oli kyllä kantoreppu mukana lentokentillä, mutta heti sinne mennessä repun hihna hiersi vaippa-alueen ihan punaiseksi.
Rattaissa nukuttiin ja mentiin koko ajan ja sai hyvin harson avulla suojaan auringolta. Vaipat meillä oli mukana kotoa ja hyvä että oli, sillä paikka oli pieni, eikä siellä kaupoissa ollut pieniä vaippoja ollenkaan myynnissä. Poika oli silloin ainoastaan rintamaidolla, joten ruuista en osaa sanoa mitään.

Voi kun tulikin matkakuume tätä kirjoitellessa.. =)

jos päätät ottaa rattaat mukaan, vaippapaketti kulkee korissa mukavasti mukana. itse otin ruuat omalle lapselle mukaan, sillä ajattelin sen olevan varmin ratkaisu. takaisin tullessa oli kivasti tilaa ostoksille.. ;-)
yleensä näyttäisi ruokien kuin vaippojenkin hinnat ainkin turistikaupoissa kotimaan hintoja korkeammat.

Moi!
Minä kyllä suosittelen, että otat rattaat. Niinkuin joku sanoi, siellä on kätsä kuljettaa kaikki roju mitä roudaatte rannalle ym :-)
Itse olin 2-kuisen vauvan kanssa etelässä, vein kantoliinassa ja minulle tultiin sanomaan, että oli kuullut jonkun vauvan kuolleen lämpöhalvaukseen kantoliinassa. Tosiaan, liinassa tulee todella kuuma kummallekin, me mentiin aina välillä varjoon löyhyttelemään, mutta uskon että vauva tykkäsi köllötellä ilmavissa vaunuissa, joihin sai hyvin hyttysverkosta aurinkosuojan. Maasto vaan oli kohteessamme epä-vaunuystävällistä eli liinan kanssa oli helpompaa liikkua kun mahduttiin jalkakäytävälle...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.10.2006 klo 00:30 taustalta kirjoitti:
jos päätät ottaa rattaat mukaan, vaippapaketti kulkee korissa mukavasti mukana. itse otin ruuat omalle lapselle mukaan, sillä ajattelin sen olevan varmin ratkaisu. takaisin tullessa oli kivasti tilaa ostoksille.. ;-)
yleensä näyttäisi ruokien kuin vaippojenkin hinnat ainkin turistikaupoissa kotimaan hintoja korkeammat.

Ilmeisesti tarkoitat, että vaippapaketin saa laittaa lentokoneen ruumaan vaunujen sisään??? Tätä minäkin ajattelin jos on mahdollista niin kätevästi kulkisi mukana.

Ehdottaisin että otat kaiken tarvittavan mukaan täältä!
Tultiin juuri Lanzarotelta ja annoimme yli1v. paikallista korviketta ja se tuoksui erittäin makealta sekä paikalliset soseet olivat maustettu ihan eri tavalla luonnollisesti.
Se hyvä pointi on että jos otat täältä kaiken tarvittavan niin tilaa tuliaisille on paremmin ja likaiset vaatteet painavan ihmeen paljon! Laukkumme ylitti muka sallitun rajan vaikka emme tuoneet mitään muuta kuin tupakkaa ja yhden esineen. Spar kaupassa joita on joka paikassa myydään kyllä tarvittavia asioita, kun otat rennon otteen niin selviätte kyllä henosti lomasta.

Hyvää lomaa

Niin ja jos tarvitte nostaa rahaa ja teillä on käytössä visa jossa on siru niin ainoastaan BBVA:sta voi nostaa rahaa, muut eivät ymmärrä tätä meidän monerdia korttia.

Ollaan viikon päästä lähdössä Teneriffalle, ja 5 kk ikäinen vauva mukana. Tarkoitus on raahata purkkiruuat täältä. Imetän, mutta otan silti jonkin verran korvikkeitakin mukaan. Vaipat on tarkoitus ostaa sieltä (ollaan 11 päivää, niin sais kyllä aika lailla raahata täältä..). Neuvolassa sanoi, että aivan hyvin voi antaa paikallistaki purkkiruokaa...jos vaikka sattuukin loppumaan kesken.

Iituska, minne päin Teneriffaa olette menossa?
Me lähdemme nimittäin reilun kuukauden päästä Teneriffalle ja kovasti kaipaisin kokemuksia paikallisesta vauvanruoka/vaippakaupoista.
=)

Menemme Puerto de la Cruziin, ja siellä hotelli on Parque Vacacional Eden.
en ole käynyt aikaisemmin Teneriffalla, mutta olen kuullut et on hyvä paikka lasten kanssa. Tulemme takaisin 30.11., joten laitanpa sitten kuulumiset =)

Yhteistyössä