Vauvan karsta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karkkinaama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
ootko laittanu öljyä ja sit myssyn päähän ja jonkuajan päästä rapsutellu?voi olla että tarvii toistaa useita kertoja...

Joo oon pitäny myssyäkin ja rasvannu monena päivänä peräkkäin ja joskus päänahan saa aika hyväks mutta sit se perhanan karsta tulee taas uudestaan. En muista että esikoisen päänahka olis ollu näin hankala tapaus!

Kirveelläkään ei lähde. Kokeiltu on kaikki keinot. Varsinkin kun pojalla on runsaasti kikkuraa tukkaa :headwall: :headwall: :headwall: . Niin joo, myssyn kans on öljytty ja rapsuteltu..Vähän vähenee aina..Ja sit tulee lisää jos ei käytä öljyy..

En tiedä mitä öljyä olet kokeillut, mutta kannattaa kokeilla oliiviöljyä. Meidän vauvalla oli tosi sitkeä karsta ja kaikkea tuli kokeiltua. Oliiviöljy ja myssy päässä viimein poisti ongelman.

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Kirveelläkään ei lähde. Kokeiltu on kaikki keinot. Varsinkin kun pojalla on runsaasti kikkuraa tukkaa :headwall: :headwall: :headwall: . Niin joo, myssyn kans on öljytty ja rapsuteltu..Vähän vähenee aina..Ja sit tulee lisää jos ei käytä öljyy..

:o :o :o

:D

ceridalilla lähti meiän pojan karstat, runsaasti sitä ja sit vähän sideharsolla hankasin ja raaputtelin kammalla / kynnellä.. :whistle: ja kyl lähti, ei oo enää keltanen päänahka :D keskimmäiselle suositeltiin neuvolasta kelual- nimistä voidetta (?) jolla pitäis karstan lähtee, sitä saa ostaa apteekista :)

Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:

:o :o :o

:D

On tosiaan otettu kaikki keinot käyttöön :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tiitteräinen:
Minä oon pessyt aina vauvan hiukset tipalla natusanin vauvashamppoota, eikä meillä ole ollut ollenkaan karstaa kummallakaan lapsella vauvana.

Liekkö siinä sitten jotain tehoa?

Juuri näin meilläkin, molemmilla pojilla, ikinä ei ole ollut karstaa. Toisella oli kerran kulmakarvassa ja sen nyppäsin pois. Musta se on aika selvä homma ettei pää pysy puhtaana pelkällä vedellä.

Yhteistyössä