Vauvan kiinteiden aloitus/juomaksi maistuu vain rintamaito

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä äiti

Vieras
Siinä siis minun ongelma. Vauva jo 8 kk, syö soseita, mutta kun neuvolasta annettiin ohjeeksi että tuttipullosta vettä ruokajuomaksi, mitäs tehdä kun vauva ei sitä juo?? Ei voi väkisinkään kurkusta alas kaataa. Imetän vielä enkä haluaisi imetystäkään lopettaa vain siitä syystä että vauvan olisi sitten "pakko" juoda jotain tuttipullosta.

ensinnäkään älä sitä tuttipulloa enää tarjoa tuon ikäiselle. kokeile nokkiksesta tai ihan lasin reunalta. jos ei kelpaa ja vaipat kastuu silti hyvin niin anna vaan sitä rintaa päälle :)

Alkuperäinen kirjoittaja heipsaa:
ensinnäkään älä sitä tuttipulloa enää tarjoa tuon ikäiselle. kokeile nokkiksesta tai ihan lasin reunalta. jos ei kelpaa ja vaipat kastuu silti hyvin niin anna vaan sitä rintaa päälle :)

Esikoinen on tämä joten näköjään en tajua ihan kaikkea, että ei enää tuttipulloa! :D Hyvä jos tämä tilanne on näin ok, olen ajatellut että neuvolassa saan satikutia jos kerron ettei tämä poju juo vielä muuta kuin rintamaitoa..

ohjeen olet neuvolasta saanut, imetin kyllä ruuan päälle lasta tuon ikäisenä ja vettä ei tarvii imetetty kuin kesäkuumassa. ja en mä tota tuttipulloneuvoakaan 8 kk ikäiselle hyvänä pidä, jos tarvii jotain uuta juotavaa, niin korkeintana koekilisin sellasta tuttiulloon laitettavaa pehmeää nokkaa.

Ei munkaan 10 kk vanha juo vettä kuin vähäsen. Jos yrittää tarjota enemmän, joko ei ota tai sitten purskuttaa kaiken suustaan ja nauraa päälle. Ei kai se itseään janoisena pidä, joten kai se rintamaito + vähän vettä sitten riittää.