Vauvan kummit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "TeeTee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"TeeTee"

Vieras
Onko tyhmää jos lapsella on 5 kummia? Homman nimi on se että mies haluaa serkkunsa ja siskonsa kummiksi,käy mulle. Sitten mietittiin kaveri-pariskuntaa joiden tyttöjen kummeja me olemme. Mies kuitenkin tuumaili että jospa pyydetään vain pariskunnan naispuolista,vaikka mies-puolinen on mun miehen kaveri ollu jo lapsesta saakka. Mä olenkin ollu siinä luulossa aina että avioparista on pyydettävä molemmat kummeiksi? Ja mä haluisin vielä mun veljen kummiksi,ois niinkun meidän molempien puolelta ja kaverit..

Mun lapsella on kuusi kummia, eksän siskot, jotka ovat kaksoset. Koska tämä lapsi kuulemma jää eksän ainoaksi, piti molempien päästä kummiksi, kun on ainut mahdollisuus siihen.

Sitten on serkkuni, ainut sukulainen isän puolelta, joten isä "vihjasi" että olisi hyvä ottaa tämä kummiksi.

Sitten lapsuuden ystäväni, jolle olin luvannut jo ala-asteella että pääsee kummiksi.

Pikkuveljeni, joka pääsi sylikummiksi. Tietty, sillä pakkohan sitä sisarukseni oli ottaa. Seuraavan lapsen kohdalla toinen veljeni pääsee "kummiksi"(emme kasta enää lapsiamme), kuten suvussa on tapana.

Ja sitten nykyinen ns. paras ystäväni jonka ehdottomasti halusin kummiksi. Näin ollen siin perjaatteessa otin kummiksi velvoitteesta vaikka ketä. Osa ollut yhteydessä enemmän, osa vähemmän.

Kummeja voi olla vaikka kuinka paljon, mutta kannattaa säästää seuraavillekin lapsille. Tyhmää pyytää heitä, joiden lapselle olette kummeja. Mies saa valita serkkunsa tai siskonsa ja sinä valitset veljesi. Näin jää kummeja sitten seuraavillekin lapsille.

Meillä on 6 kummia lapsella -2 pariskuntaa ja 2 "yksinäistä". Kaikki läheisiä ja paljon tekemisissä. Tulevaisuudessa toiselle lapselle samat kummit. Ei haluttu "säästää" seuraavalle osaa, eihän sitä tiedä vaikkei sitä seuraavaa tuliskaan koskaan. Kaikki kuitenkin ns. samalla viivalla ni olis arpajaismeiningillä pitänyt valita kummit :/

Kiitos vastanneille. Mutta onko se oikeasti tyhmää jos kummilastemme vanhemmat pyydetään meidän tytön kummeiksi? Ja pitääkö ne molemmat pyytää,koska ovat naimisissa? Siis onko se jossain "määrätty"?

[QUOTE="TeeTee";26679304]Kiitos vastanneille. Mutta onko se oikeasti tyhmää jos kummilastemme vanhemmat pyydetään meidän tytön kummeiksi? Ja pitääkö ne molemmat pyytää,koska ovat naimisissa? Siis onko se jossain "määrätty"?[/QUOTE]

Ei mun mielestä. Mun mielestä on typerämpää pyytää sisaruksia kummeiksi, koska ne on lapsen kanssa tekemisissä joka tapauksessa oli ne kummeja tai ei.

Meillä on ainoa sukulaiskummi miehen serkku, joka on meidän molempien ystävä ja jonka kanssa ollaan tekemisissä. Tämä nuoremmalla. Vanhemmalla on kummitätinä paras ystäväni ja kummisetä on molemmilla sama.

Jokainen tekee niin kuin itsestä tuntuu hyvälle. Minä kieltäydyin miehen veljen pojan kummiudesta, en kyllä kuulu kirkkoonkaan, mutta hoidan poikaa ja ostan tälle lahjoja joka tapauksessa. Tätähän lähinnä kummeilta odotetaan...

kyl mä ainaki pyytäisin ystävä pariskuntaa kokonaisuudessaan kummeiks, eikä vaan valittais jompaa kumpaa. musta toi 5 on ok ja jos lapsia tulee lisää niin eiköhän niitä kummiehdokkaita löydä sitten lisää, turha sitä on nyt miettiä. siskon ekalla muksulla on se 6 kummia, lapsen siskoille jäi silti kummeja.

meidänki tulevalle muksulle (syntyy elokuussa) on kaavailtu 5kummia, aika hurja määrä mutta ei tolla esikoisella ollut kuin 1 vähemmän. jokainen tyylillään :)

eikä mun käsittääkseni oo määrätty missään että pitäis avioparista ottaa kummeiks molemmat.

No minä pyytäisin molemmat pariskunnasta (jos siis ovat naimisissa/olleet pitkään yhdessä) jos noihin ihmisiin päätyisimme. Meillä lapsella kolme kummia - minun siskoni ja miehensä sekä minun ja miehen yhteinen kaveri (mies). Meillä on yhteensä vielä 3 sisarusta, joten heitä sitten varmaan pyydellään myöhemmin jos tulee lisää lapsia. mutta mun mielestä passeli määrä kummeja on 2-4. Mutta kullakin mielipiteensä.

Meillä on vaan 2 kummia per lapsi, jotta seuraavillekin lapsille olis jääny kummeja. Kolmannelle olikin jo sitten vähän vaikee löytää, kun niin monet ei nykyään kuulu kirkkoon!

Yhteistyössä