vauvan kuumeen raja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kookosta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no just tuossa soitin terveysneuvontaan, kun vauvalla 5kk on 38,5 lämpöä. Siellä hoitsu sanoi, että ei ole kuumetta, hädin tuskin lämpöä....Musta vauva on kyllä tosi kuuma.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no just tuossa soitin terveysneuvontaan, kun vauvalla 5kk on 38,5 lämpöä. Siellä hoitsu sanoi, että ei ole kuumetta, hädin tuskin lämpöä....Musta vauva on kyllä tosi kuuma.

:o Kyllä on kuumetta :kieh:

"Kainalosta, korvasta ja suusta mitattu lämpö ei anna kehon tarkkaa lämpötilaa. Kainalon, suun ja korvan lämpötila on alhaisempi kuin peräsuolen, ja niistä mitattuun lämpöön ei voida luottaa. Näistä paikoista mitattu lämpö voi vain antaa osviittaa siitä, onko henkilöllä kohonnut kehon lämpötila, mutta tarkkaa kehon lämpötilaa niistä ei saa."

http://www.sairaslapsi.com/frame.cfm/cms/id=525/sprog=4/grp=2/menu=1/

Alkuperäinen kirjoittaja mun mielestä meni näin::
Lämpöä on 37,5, kuumetta 38,5C. Ja kun on ton 38,5, täytyy antaa kuumetta alentavaa lääkettä kuumekouristuksien estämiseks.

Mä en ole lääkinnyt ainoatakaan kertaa lasta, jos vointi on ollut hyvä. Vaikka lämpöä olisi yli 38,5.

Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
Alkuperäinen kirjoittaja mun mielestä meni näin::
Lämpöä on 37,5, kuumetta 38,5C. Ja kun on ton 38,5, täytyy antaa kuumetta alentavaa lääkettä kuumekouristuksien estämiseks.

Mä en ole lääkinnyt ainoatakaan kertaa lasta, jos vointi on ollut hyvä. Vaikka lämpöä olisi yli 38,5.

No sun lapsella on ollu hyvä tuuri, kun ei ole niitä kouristuksia tullu. Nythän oli siis kyse vauvan kuumeesta.

Kuumimmat

Yhteistyössä