Vauvan laskeutumisesta h-hetkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ensikertalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ensikertalainen

Vieras
Neuvolalääkärin mukaan kohdunkaulani on lyhentynyt 3:sta 1,5 senttiin ja pehmentynyt ja vauva lasketunut jo tosi alas. Kohdunsuu on kuitenkin kiinni. Viikkoja on 36. Osaisiko joku kokemuksesta tai muuten vaan arvioida, kuinka pian synnytys voi periaatteessa olla edessä? Lääkäri sanoi ja tiedän itsekin, ettei sitä voi ennustaa, mutta millaisia kokemuksenne ovat?
Erään tietokirjan mukaan vauvan laskeutumisesta synnytykseen menisi pari viikkoa, noin keskimäärin.
Kiitos etukäteen, jos joku osaisi jotain sanoa tai arvella!

Mulla oli viikoilla 37+1 kohdunkaula pehmentynyt ja "kadonnut" noin vajaaseen pariin senttiin, sekä kohdunsuu sormelle auki. Vauva on ollut laskeutuneena jo viikoista 30+2. Tässä nyt sitten vielä odotellaan ja odotellaan, viikkoja nyt 40+2...

Näin täällä. Mulla ollut vauva laskeutunut rv. 31 lähtien. Viikolla 34 lääkärin mukaan paikat kypsät ja sanoi, että vauva voi nty syntyä ihan minä hetkenä hyvänsä. Nyt 40+4 ja vieläkin yhdessä kasassa.

Minua taas kiinnostaa, että laskeutuuko vauva jokatapauksessa? Esim. siskollani ei laskeutunut, vauva vaan lähti yhtäkkiä tulemaan 10 pv ennen laskettua aikaa...Itselläni vauvan pää on alhaalla, mutta SF mitta on 35 ja painaa niin pirusti kylkiluihin!

RV 37+5

Yhteistyössä