vauvan laskeutumisesta

Samaa mietin tosiaan itsekin kun vauva (rv 35+6) tuntuu selvästi laskeutuneen. En millään muista, missä vaiheessa aikaisemmat lapseni asettuivat lähtöasemiin, mutta lasketun ajan tienoilla he syntyivät. Toivottavasti tämä uusi tulokas ei ihan vielä halua ulos.

Niin siksi kysyin täältä kun monissa oppaissa lukee eri aikoja..jossain lukee että noin kahden viikon kuluttua laskeutumisesta..tiedä sitten onko vaan joku suuntaa antava aika. Mulla nyt rv36+0 ja vauva on laskeutunut.

Mun tietääkseni se syntymisen alkaminen riippuu enemmän siitä että millon on kohdunsuu pehmentynyt ja avautunut. En oo kyllä ihan varma mutta mulla oli pari viikkoo sitten lääkäri (29+4) ja sano että vauva vaikuttaa jo laskeutuneen mutta ei mitään hätää ku kohtu on täysin kiinni eikä pehmentynyt.

Kysyin tuosta asiasta viime neuvolakäynnillä ja itselläni ei ole vielä laskeutunut, nyt viikkoja 34+3. Neuvolassa sanoi että kaikilla ei edes laskeudu kuin vasta synnytyksen alettua eli tuskin tuo laskeutuminen kovin paljoa vaikuttaa siihen koska itse toiminta alkaa jos osalla saattaa laskeutua vasta lapsivesien mentyä.

Yhteistyössä