Vauvan liikkeet ei tunnu, apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä teen?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä teen?

Vieras
Olen viikolla 20+4 raskaana. Tänään oli rakenneultra. Viime yönä tunsin koko yön potkuja kun valvoin, mutta aamusta tähän asti-ei mitään. Ultrassa kaikki oli hyvin, mutta vauva ei sielläkään liikkunut yhtään, pikkuisen oikaisi jalkaa ja haukotteli.
Olen syönyt ruokaa + karkkia mikä yleensä viimeistään saa vauvan villiksi. Potkuja olen tuntenut jo muutaman viikon vaikka istukka on etuseinässä, ja päivittäin, useasti päivässä.
Muutenkin on outo olo, pyörryttää ja huimaa kovasti. Pitäisikö huolestua? Ke uusi ultra että saadaan mitat otettua kun ei suostunut tosiaan liikkumaan..
Kätilö sanoi että tässä vaiheessa pitäisi liikkeet tuntua kerran päivässä ja selitti liikelaskennasta..Mutta ei mitään selvää, jotakin sinnepäin, mutta ei samanlaisia selviä napakoita potkuja kuin aikaisemmin pitkin päivää tullut..

Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
?

Kysyt täältä tietysti. Miten ois soitto äippäpolille?

Ultrassa olin päivällä ja selitin jo kätilölle asian, hän ei ollut huolissaan, siksi kysynkin että pitääkö nyt soittaa vai ei, koska ultrassa oon jo ollut tänään, eikä siellä ollut mitään ihmeellistä. Voiko ne tehdä äippäpolilla mitään?

Alkuperäinen kirjoittaja naamamutkalla:
?

Kiristääkö pipo? Alkkarit hankaa persvakoa?

No ei, mutta ihmetyttää että jos on OIKEASTI huoli ja hätä omasta/vauvansa voinnista, kysytään mieluummin täältä kuin ammattilaisilta. Tuskin täällä kukaan tietää sen kummemmin.

Ja voi potkia vaikka selkärankaasi päin, jolloin et tunne niin helposti potkuja varsinkaan tuossa vaiheessa vielä. Mutta jos kauheasti huolestuttaa, niin mene neuvolaan kuuntelemaan sydänäänet.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
?

Ultrassa olin päivällä ja selitin jo kätilölle asian, hän ei ollut huolissaan, siksi kysynkin että pitääkö nyt soittaa vai ei, koska ultrassa oon jo ollut tänään, eikä siellä ollut mitään ihmeellistä. Voiko ne tehdä äippäpolilla mitään?

No ei tarvi soittaa jos tänään olet jo jonkun alan ammattilaisen kanssa asiasta puhunut. Ja joka tapauksessa noilla viikoilla ei voitais tehdä yhtään mitään kuitenkaan, oli tilanen sitten mikä hyvänsä. Jos keskiviikkona kerran menet uudelleen ultraan niin koitat vaan rentoutua ja odotat sinne asti.

Alkuperäinen kirjoittaja sanna:
Ja voi potkia vaikka selkärankaasi päin, jolloin et tunne niin helposti potkuja varsinkaan tuossa vaiheessa vielä. Mutta jos kauheasti huolestuttaa, niin mene neuvolaan kuuntelemaan sydänäänet.

enpä usko että viiden jälkeen missään päin neuvolassa ollaan dopplerin kanssa enää..

Alkuperäinen kirjoittaja naamamutkalla:
?

Kiristääkö pipo? Alkkarit hankaa persvakoa?

No ei, mutta ihmetyttää että jos on OIKEASTI huoli ja hätä omasta/vauvansa voinnista, kysytään mieluummin täältä kuin ammattilaisilta. Tuskin täällä kukaan tietää sen kummemmin.

No ekassa viestissä ap kertoi että on tänään siellä äippäpolilla ollut ja asiasta kysynyt, mutta ei saanut kunnollista vastausta. Ehkä hän halusi muita mielipiteitä/vertaistukea jos on huolissaan.

Ap, soittaisin varmaan heti aamulla neuvolaan. Meillä ainakin samana päivänä on päässyt kuuntelemaan niitä sydänääniä jos on ollut huolta vauvan voinnista.

Niin teen, kuulostelen tilannetta ja jos huomennakaan ei mitään tunnu, soitan neuvolaan. nyt on vaan päivystysaika, en tiedä kuinka ruuhkaa siellä on. onneksi on kotidoppler, jolla voi itsekin kuunnella että syke kuuluu, mutta mitään siitä en sitten osaa sanoakaan..Kiitos kaikille vastauksista!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin teen, kuulostelen tilannetta ja jos huomennakaan ei mitään tunnu, soitan neuvolaan. nyt on vaan päivystysaika, en tiedä kuinka ruuhkaa siellä on. onneksi on kotidoppler, jolla voi itsekin kuunnella että syke kuuluu, mutta mitään siitä en sitten osaa sanoakaan..Kiitos kaikille vastauksista!

Siis jos sulla on doppleri ja saat sykkeet kuulumaan niin turhaan sä sinne neuvolaan enää soittelet..On ihan normaalia tossa kohtaa et liikkeitä ei aina tunnu, osa ihmisistä ei ees tunne vielä liikkeitä noilla viikoilla!

Vauva on viel niin pieni ja sillä on paljon tilaa,et on ihan normaalia et liikkeitä ei tunne.Lisäksi liikeiden tunteminen riippuu vauvan asennosta.
Ei noilla viikoilla ole vielä mitään hätää jos liikkeitä ei tunnu!! Itse menen rv 24 ja edelleen on sellasia päivä että en aina tunne liikkeitä,tai sit tuntuu vain todella vaimeasti
Liikelaskentakin aloitetaan vasta rv 32 ->

Mene selällesi ja tunnustele vatsaa. Mä sain vauvan liikkumaan yksinkertaisesti niin, että tönin vatsaani vasemmalta puolelta, sitten oikealta puolelta, niin kauan että vauva heräsi ja antoi elonmerkin itsestään. Vatsavauvat saattavat nukkua tosi sikeästi pitkiäkin aikoja.

Yhteistyössä