Vauvan liikkeet loppuraskaudessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

odottaja

Vieras
Kait tää normaalia on mut kyl on hiljanen kaveri masussa :( En oo kuin pari muljahtavaa tunnetta (kääntää peppuaan) tuntenut tänäänkään. Neuvola oli aamulla ja kaikki on mut joka päivä on semmonen pelko persuuksissa kumminkin. Nyt rv 37+5 menossa... mites muilla?

mullakin väheni ihan huomattavasti loppuraskaudesta, ja koko ajan mietin että onko kaikki varmasti hyvin. Useat kerrat sängyssä makasin ja liikkeitä laskin. Joten on normaalia, älä hätäile, jos kuitenkin liikkeitä tuntuu, pidä päivässä muutaman kerran hetki että tarkkailet ja jos potkuja saat niin asiat ovat varmasti hyvin!

Kyllä kai se on normaalia, et liikkeet vähenee, kun tilakin alkaa loppumaan. Mulla eskoinen lakkasi liikkumasta kokonaan. Se olikin osasyynä käynnistykseen, vaikka ultrattiin moneen otteeseen, ja kaikki oli ihan hyvin. Kuopus liikku melkein loppuun asti yhtä aktiivisesti, kun koko raskauden ajan.

Mulla esikoisen potkut tuntui lopussa heikommin. Kyselin siitä neuvolasta ja äitiyspolilta ja käskivät pitää liikepäiväkirjaa. Juo vaikka mehua, syö suklaata ja mene selällesi vaikka sohvalle, silittele mahaasi. Tunnissa täytyisi tuntua 10 liikettä. Jos et saa näitä 10 liikettä millään, vaikka yrittäisit pariinkin otteeseen niin minulle sanottiin, että täytyy polille mennä tarkistuttamaan tilanne.
Ja niin kerran kävinkin. Kaikki oli hyvin. Minulla liikkeiden huonoon tuntumiseen oli syynä vauvan asento. Hän potki selkääni päin, joten liikkeet olivat todella heikkoja. Eräänä päivänä vauva selvästi kääntyi ja liikkeet tuntuivatkin heti paremmin.
Mutta jos sinua mietityttää, ota yhteyttä neuvolaan/synnytyssairaalaasi.

ollessani raskaana, olin jo paniikissa, kun niin selkeesti vähenty liikkeet. Ja tein liikelaskentaakin, välillä sain alle 10 liikettä tunnissa, välillä 15. Se vaan on tosi pelottavaa aikaa, mutta varmasti kaikki on hyvin!! Jos liikkuu ylipäänsä, niin nou hätä =)

Oli pakko kirjoittaa, kun tätä samaa asiaa juuri tänään aamulla pähkäilin ja stressasin...

Eli masuasukki on ollut tähän asti todella aktiivinen, vain pari kertaa rauhallisempi, kun olen ollut itse flunssassa. Mutta siis tänään aamulla oli tosi hiljainen aamupalan jälkeenkin. No, onneksi osasivat sairaalan numerossa rauhoitella ja neuvoa juuri tuon liikelaskun. Ja sain tarpeeksi liikkeitä. Mutta kyllä sitä pelästyi, täytyy myöntää! Ja nyt sitten illasta on onneksi vaavi ollut taas lähes yhtä menevä kuin ennenkin. Ja muuten sanoivat vielä puhelimessa, että synnytyksen lähestyessä on mahdollista, että liikkeet vähenevät. Itselläni jo 39+3.

Eli ymmärrän hyvin Odottajan tunteen, kun tänään itsekin ihan samoissa fiiliksissä olin. Toi laskeminen on varmasti hyvä tapa varmistua asiasta ja rauhoittaa itseään, koska mitä todennäköisimmin kaikki on ihan kunnossa. Vaikka teki vähän tiukkaa olla tunti kyljellään sohvalla ja tehdä tukkimiehen kirjanpidolla liikelaskuja, kun ei olisi malttanut, niin oli se vain hyvä. Eli jos tätä kokeilet. Ja tosiaan, jos et toisella kyljellä ja ekan tunnin aikana saa 10 liikettä vähintään, niin neuvoivat juomaan mehua ja kokeilemaan saman toisella kyljellä. ITse join jo heti lasillisen mehua, en malttanut odottaa mahdollisesti kahta tuntia...

Toivottavasti kaikki on siis sinullakin hyvin ja vauvan liikkeet tuntuu pian =)

Yhteistyössä