Vauvan liikkeet vähentyneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kauan teillä on menny synnytykseen siitä kun vauvan liikkeet ovat vähentyneet? Vai onko mitään tekemistä toisiinsa näillä kahdella?

Vasta oli vauva kuin elohopea ja nyt ei juurikan liiku, ainoastaan kun tökkii sitä niin saattaa vähän pyllyä nostaa, mutta paljon vähentyneet aikasemmasta.

mulla on kuusi lasta ja kaikki on liikkuneet yhtä paljon kuin aikaisemminkin ihan loppuun saakka. oletko tehnyt liikelaskentaa. se oli niin että mene makuulle ja laske liikkeitä tunti, pitäis tuntua vähintään 10 liikettä, jos näin ei tapahdu, tee laskenta uudestaan ja jos edelleenkään et saa sitä 10 kasaan ota yhteys äitipolille

mun tässä viimisessä raskauden loppuvaiheessa liikkeet vähentyivät eka laskin ite ja jos ei tullut täyteen niin äippäpolille laskettumaan siellä ne lopulta aina tuli ku jouduin nänni testeihin =) tai ylensä sielläkin otettiin se toinen kerta kun ekalla ei tullu täyteen.

toisin kävin lopussa kerran viikossa äippäpolilla tutkimuksissa
uhkasivat sairaalan vuodelepoonkin kun ei potkinut mutta onnex ei tarvinnut jäädä

Mulle sanottiin neuvolassa, että vauvan liikkeiden ei kuulu vähentyä synnytyksen lähestyessä, ja kannattaa olla tarkka että vauva liikkuu tarpeeksi (on merkki että saa tarpeeksi happea. ) Tietenkään ei mahdu loppuvaiheessa enää kunnolla potkimaan, mutta muljuamisia yms. pitää tuntua vah. se 10kpl/h.

Kyllä vauva liikkui ihan tarpeeksi lopussakin, kun rupesin varmuuden vuoksi joskus laskemaan, mutta hänellä oli tosi ahtaat paikat siellä. Eli mitenkään isosti ei mahtunut liikkumaan. Myös nukkui enemmän, joskus sain herätellä, ja silloin tulikin vihainen potku äidille:)

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Mulle sanottiin neuvolassa, että vauvan liikkeiden ei kuulu vähentyä synnytyksen lähestyessä, ja kannattaa olla tarkka että vauva liikkuu tarpeeksi (on merkki että saa tarpeeksi happea. ) Tietenkään ei mahdu loppuvaiheessa enää kunnolla potkimaan, mutta muljuamisia yms. pitää tuntua vah. se 10kpl/h.

Mulle sanottiin juuri, että vauvan liikkeet vähentyvät kyllä tilan puutteen vuoksi, mutta parikymmentä liikettä per tunti pitäis tulla. Vähintään se kymmenen, mutta että sekin on aika vähän (ilmeisesti nukkuu).

Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:

Mulle sanottiin juuri, että vauvan liikkeet vähentyvät kyllä tilan puutteen vuoksi, mutta parikymmentä liikettä per tunti pitäis tulla. Vähintään se kymmenen, mutta että sekin on aika vähän (ilmeisesti nukkuu).

Aika jännä, miten ne eri neuvoloissa sanoo tämmöisestäkin asiasta näin erilaisia versioita.. :/

Yhteistyössä