Vauvan likeet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marjut72
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Marjut72

Vieras
Olen rv 29 ja tunnen vauvan liikkeet todella vaisuina tai ainakin niin luulen. Vaikeahan niitä on vertailla. Mutta kun toiset kertoo, että tuntevat potkut ja lyönnit niin selvästi mutta minä en! Pitääkö tässä hermostua vai alkaako ne tuntumaan vasta myöhemmin raskauden edetessä?Sydänäänet olivat aikaisemmin 140-150 ja pari viikkoa sitten 124. Lääkäri totesi kaiken olevan ok. Milloin teillä on selvitetty mitenpäin masuasukki on vatsassa?

Nuo liikkeet tuntuu niin eri tavalla riippuen vauvan asennosta! Mulla rv 30 neuvolassa tultiin terkkarin kanssa yhteistuumin siihen päätökseen, että vauva on poikittain mahassa. Potkut tuntuivat kyljessä todella kovina ja vatsa heilui kun toinen räpiköi.
No viikonlopun aikana vauva kääntyi pystyyn, nyt pää on ylhäällä ja jalat alhaalla (perätilassa). Potkut tulevat nyt alas ja selkään päin. Vatsa ei juurikaan enää heilu potkujen voimasta enkä itsekään tunne potkuja ulospäin. Sisälläkin ne tuntuvat paljon vaimeammin kun viime viikolla.
Epäilen syyksi juuri tuota perätilaa kun potkujen paikka on vaihtunut. Viikoilla 27-30 en tiennyt ollenkaan miten päin tuolla masussa oleillaan. Nyt tuntuu jotenkin selkeämmin.
Vauvan sydänäänet voi olla hitaammat esim ihan siitä syystä, että se sattuu nukkumaan mittaamisen aikana. Mulla on aina ollut tuo 145, mutta samalla on kuulunut kamalaa ""loisketta"" kun toinen on hääräillyt masussa.

Yhteistyössä